Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- صبح امروز بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که از نظر فعالان بازار سرمایه این تصمیم می‌تواند در بازار سرمایه با تاثیر مالی‌رفتاری همراه اشد.

 

در جریان بررسی کلیات این لایحه سه نماینده به عنوان موافق و سه نماینده به عنوان مخالف صحبت کردند که در نهایت پس از اظهارات رییس کل بانک مرکزی و اعلام نظر کمیسیون اقتصادی به عنوان موافق تصویب کلیات، مجلس شورای اسلامی با کلیات این لایحه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اشتیاقی  به تاثیر این تصمیم بر روند معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: اکنون همه سهم‌ها در بازار از قیمت ۱۰۰ تومان عبور کرده است؛ بنابراین حذف ۴ صفر از پول ملی می‌تواند به صورت روانی در بازار تاثیرگذار باشد و باعث می‌شود تا قیمت سهام به سمت اعداد پایین‌تر پیش رود.

وی ادامه داد: حذف چهار صفر از پول ملی می‌تواند از نظر مالی رفتاری از سوی افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند بر بازار تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمت سهام در بازار، وابسته به مدل ارزش‌گذاری است و از این طریق می‌توان تعیین کرد که قیمت تعیین شده برای سهام ارزان یا گران است، گفت: از لحاظ مالی رفتاری تمایل عموم مردم بیشتر به سمت سهم‌های ارزان قیمت است، بنابراین زمانی که چهار صفر از پول ملی حذف شود به نوعی می‌توان سهم‌هایی که قیمت آنها بالاتر است را به سمت پایین سوق داد.

وی اظهار داشت: این اقدام به منظور سر و سامان دادن وضعیت موجود و کاهش ارزش در قیمت‌ها از لحاظ صفری در نظر گرفته شده است؛ بنابراین این اقدام ممکن است از نظر مالی و رفتاری بر بازار تاثیرگذار باشد اما نمی‌تواند تاثیر خاصی را بر روی ارزش شرکت‌ها داشته باشد.
اشتیاقی اظهار داشت: حذف ۴ صفر از پول ملی باعث روان‌تر شدن قیمت سهم‌ها می‌شود اما این مساله باید مشخص شود سهامی که نرخ آن ۱۰۰ تومان است با حذف ۴ صفر چه اتفاقی برای آنها رخ می‌دهد و چه برنامه‌هایی برای معاملات آنها انجام خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در مدل حذف چهار صفر از پول ملی یک سنجشی برای قیمت‌های کمتر از یک ریال تعیین می‌شود.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صفر از پول ملی بازار سرمایه حذف ۴ صفر سهم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت شاهین در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش تابناک به نقل از اقتصاد آنلاین، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ صفر امروز شانزدهم اردیبهشت ۷۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ با کارکرد ۳۷ هزار کیلومتر ۷۱۰ میلیون تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع شاهین در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود