Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خداداد غریب پور در نشست بررسی اقدامات انجام شده در خصوص همکاری های ایمیدرو با دانشگاه ها افزود: با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت در "جهش تولید"، امسال نیز برنامه های مشارکتی بین ایمیدرو و دانشگاه ها بیش از پیش مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر ضرورت اختصاص بخشی از بودجه شرکت های معدن و صنایع معدنی به توسعه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی از محل افزایش سرمایه، گفت: قراردادهای بین ایمیدرو و دانشگاه ها با رویکرد بومی سازی، موجب کاهش نیازهای ارزی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: مدیریت سود شرکت ها و سرمایه گذاری آن در طرح های توسعه شرکت ها، رویکردی توسعه ای است که در ایمیدرو عملیاتی شد.

وی یادآور شد: بررسی زمین شناسی اکتشافی حفاری های عمیق ایران مرکزی از دیدگاه اکتشاف ذخایر پنهان و ... بخشی از همکاری های تحقیقاتی بین ایمیدرو و دانشگاه تهران است.

به گفته غریب پور،  طراحی و اجرای کارگاه های تخصصی بین المللی در حوزه معادن و صنایع معدنی برای ستاد و کلیه شرکت ها و واحدهای تابعه ذیل برنامه های این سازمان با دانشگاه امیرکبیر در قالب قرارداد دنبال می شود.

وی افزود: بررسی و امکان دستیابی به فناوری تولید، جاذبه های طبیعی با استفاده از باطله های معدن انگوران به منظور کنترل آلودگی آب و خاک با توجه به فاکتورهای اقتصادی و ... در شمار دیگر برنامه های مدون شده با دانشگاه امیرکبیر است.

معاون وزیر صنعت،  پروژه بومی سازی و احیای معادن کوچک را یکی از برنامه های مهم ایمیدرو با جهاد دانشگاهی معرفی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی پروژه پژوهشی طراحی و احداث واحد ساخت کاتالیست HDS (سولفورزدایی هیدروژنی) با ظرفیت یک تن در روز در مقیاس نیمه صنعتی و پروژه پژوهشی مطالعه روش های شستشوی زغال سنگ حرارتی را در دست اقدام دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: طرح پژوهشی تولید آلومینا از کانی‌­های رسی و بوکسیت کم عیار و همچنین پروژه طراحی، تدوین فن آوری و مستندسازی خط ریخته گری پیوسته فولاد از جمله برنامه های تحقیقاتی ایمیدرو و جهاد دانشگاهی است.

به گفته وی، طرح تحقیقاتی کاربردهای فناوری‌­های برافکن در صنعت فولاد (فناوری که بازار جدید و زنجیره ارزش جدید ایجاد می‌کند) با تمرکز بر فناوری‌­های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و چاپ سه بعدی و شناسایی الزام های طراحی رویکردهای بهینه ارتقاء اکوسیستم استارت آپی معدن و صنایع معدنی و... از جمله همکاری های بین ایمیدرو و دانشگاه شریف است.

برچسب‌ها ایمیدرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو ایمیدرو شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه رویان، دکتر مسعود وثوق، مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان با حضور در برنامه تلویزیونی «چرخ» به مرور دستاوردهای پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در زمینه پزشکی بازساختی و ژن درمانی، پیشینه ژن درمانی، خاموش‌سازی ژن‌ها و تأثیر هوش مصنوعی بر ژن درمانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه پرداخت.

در این برنامه دکتر مسعود وثوق به زبانی ساده و شیوا مفاهیم پیچیده حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی را تشریح کرد و گفت: اکنون ژن درمانی و پزشکی ترمیمی نقطه عطفی در تاریخ پزشکی جهان است؛ چرا که زمانی متصور بودیم برای بیماری‌های ژنتیکی درمانی وجود ندارد اما امروزه تحقیقات نشان داده توانمندی درمان برای بیماری‌هایی مانند تالاسمی و دیستروفی عضلانی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یک شرکت با حدود هفتاد نفر پرسنل پژوهشگر و تحصیل کرده در حوزه پزشکی بازساختی و ژن درمانی می‌تواند به اندازه فروش نفت خام خیلی از کشورها درآمد کسب کند که کاملاً با درآمد نفتی برابری می‌کند و ما امروز از نظر نیروی انسانی مستعدترین و پویاترین پژوهشگران را حداقل در منطقه خاورمیانه داریم که نیازمند بررسی و سرمایه‌گذاری است.

مدیر گروه پژوهشی پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: ایران نیز باید بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کند؛ چرا که با سرعت سرسام آوری در حال سالمند شدن هستیم و می‌طلبد تا سیاستگذاران و سرمایه گذاران در این حوزه پزشکی – درمانی ورود پیدا کنند. البته بخش خصوصی تا حدودی فعالیت در این زمینه را شروع کرده اما هنوز نیاز داریم تا در این حوزه به صورت کلان تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری شود.

کد خبر 6094154 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است