Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان البرز از برگزاری گلریزان ستاد دیه به منظور جذب کمک های مردمی و خیران در روز 18 اردیبهشت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی و پرهیز از برگزاری تجمعات، سنت حسنه گلریزان آزادی زندانیان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان البرز که پیش از ظهر امروز برگزار شد، حسین فاضلی هریکندی با اشاره به سابقه تشکیل ستاد دیه گفت: این ستاد از ابتکارات شهید لاجوردی بود که از سال 1369 آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است و تاکنون نزدیک به 140 هزار نفر در کشور به واسطه حمایت‌های این ستاد آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: این ستاد در راستای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از قبیل تصادفات و حوادث کار و بدهکارانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند و حکم قطعی قضایی درباره آن‌ها صادر شده فعالیت دارد. فاضلی هریکندی با اشاره به اقدامات ستاد دیه استان البرز که از زمان تاسیس استان آغاز شده گفت: این ستاد از سال 90 تا 98 روند به رو به رشدی داشته که نشان دهنده پشتوانه مردمی آن است و با همراهی مردم، خیران و نیکوکاران و دستگاه‌های کمک کننده، اهداف ستاد محقق شده است. وی با تبیین اقدامات حمایتی قوه قضائیه در بحبوحه بحران شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به دستورات رئیس قوه قضائیه تعداد زیادی از زندانیان به مرخصی اعزام شدند تا از این فرصت به منظور اخذ رضایت و حضور در کنار خانواده خود استفاده کنند. عالی ترین مقام قضایی استان البرز افزود: در بخشی دیگری از اقدامات حسب دستور حضرت آیت‌الله رئیسی، پرونده همه زندانیان به صورت موردی در کمیسیون ویژه‌ای بررسی شده تا زندانیان مشمول نهادهای ارفاقی از قبیل آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات، شناسایی و حکم مقتضی منتهی به آزادی در مورد آن‌ها صادر شود؛ همچنین برای محکومانی که تا شهریور امسال محکومیت آنها به اتمام می رسد، با لحاظ شرایط از مرخصی منتهی به آزادی بهره مند شوند. وی از برگزاری گلریزان ستاد دیه به منظور جذب کمک های مردمی و خیران در روز پنج شنبه (سیزدهم ماه رمضان) خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی و پرهیز از برگزاری تجمعات، سنت حسنه گلریزان آزادی زندانیان با همکاری صداوسیمای مرکز استان البرز از ساعت 18 روز پنج شنبه (18 اردیبهشت) در برنامه «ماه عاشقی» به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز ضمن درخواست از مردم و نیکوکاران برای شرکت در این اقدام حسنه گفت: مردم مطمئن باشند پرونده کسانی که مشمول حمایت ستاد دیه می شوند، به دقت بررسی شده و صرفا افراد نیازمند که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد یا بدهکار نیازمند که در زندان هستند آزاد می‌شوند و افرادی خارج از چارچوب اساسنامه ستاداز این حمایت‌ها برخوردار نخواهند شد. فاضلی هریکندی به عنوان رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان البرز متذکر شد: در سال گذشته 507 نفر از زندانیان نیازمند با کمک خیران و از طریق ستاد دیه استان البرز آزاد شده اند که بدون اعتماد مردمی این موفقیت کسب نمی‌شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری استان البرز ستاد دیه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان در آستانه آزادی هستند، گفت: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، 28 تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان 2 کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی