Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@17:05:57 GMT

تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی بر بورس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۲۶۰۸

تاثیر حذف ۴ صفر از پول ملی بر بورس

صبح امروز بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که از نظر فعالان بازار سرمایه این تصمیم می‌تواند در بازار سرمایه با تاثیر مالی‌رفتاری همراه اشد.

در جریان بررسی کلیات این لایحه سه نماینده به عنوان موافق و سه نماینده به عنوان مخالف صحبت کردند که در نهایت پس از اظهارات رییس کل بانک مرکزی و اعلام نظر کمیسیون اقتصادی به عنوان موافق تصویب کلیات، مجلس شورای اسلامی با کلیات این لایحه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اشتیاقی امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا به تاثیر این تصمیم بر روند معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: اکنون همه سهم‌ها در بازار از قیمت ۱۰۰ تومان عبور کرده است؛ بنابراین حذف ۴ صفر از پول ملی می‌تواند به صورت روانی در بازار تاثیرگذار باشد و باعث می‌شود تا قیمت سهام به سمت اعداد پایین‌تر پیش رود.

وی ادامه داد: حذف چهار صفر از پول ملی می‌تواند از نظر مالی رفتاری از سوی افرادی که به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اند بر بازار تاثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قیمت سهام در بازار، وابسته به مدل ارزش‌گذاری است و از این طریق می‌توان تعیین کرد که قیمت تعیین شده برای سهام ارزان یا گران است، گفت: از لحاظ مالی رفتاری تمایل عموم مردم بیشتر به سمت سهم‌های ارزان قیمت است، بنابراین زمانی که چهار صفر از پول ملی حذف شود به نوعی می‌توان سهم‌هایی که قیمت آنها بالاتر است را به سمت پایین سوق داد.

وی اظهار داشت: این اقدام به منظور سر و سامان دادن وضعیت موجود و کاهش ارزش در قیمت‌ها از لحاظ صفری در نظر گرفته شده است؛ بنابراین این اقدام ممکن است از نظر مالی و رفتاری بر بازار تاثیرگذار باشد اما نمی‌تواند تاثیر خاصی را بر روی ارزش شرکت‌ها داشته باشد.

اشتیاقی اظهار داشت: حذف ۴ صفر از پول ملی باعث روان‌تر شدن قیمت سهم‌ها می‌شود اما این مساله باید مشخص شود سهامی که نرخ آن ۱۰۰ تومان است با حذف ۴ صفر چه اتفاقی برای آنها رخ می‌دهد و چه برنامه‌هایی برای معاملات آنها انجام خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در مدل حذف چهار صفر از پول ملی یک سنجشی برای قیمت‌های کمتر از یک ریال تعیین می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/00333z

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بورس پول ملی صفر از پول ملی بازار سرمایه حذف ۴ صفر سهم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۲۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 معرفی کتاب های بازار مالی

افراد زیادی حالا هم کد بورسی داشته و می توانند با چند کلیک ساده در سامانه آنلاین کارگزاری های بورس، خرید و فروش سهام را انجام دهند. اما آیا همه آن ها آموزش های مناسب را دیده‌اند، یا اصلا فعالیت در بورس نیاز به آموزش ندارد؟

چرا برای ورود به بازار های مالی باید کتاب بخوانیم؟

نتیجه ی فعالیت بدون آموزش در بورس سال 1399، خاطره تلخ افراد تازه وارد به این بازار بود. همواره بیش از ۹۰ درصد افراد فعال در بازارهای مالی ضرر می کنند، به علاوه دنبال کردن تحلیل های مشاوران مالی نیز نمی تواند شما را به سودآوری مستمر برساند. بی شک فعالیت در بازار های مالی چه بورس تهران باشد چه بازار های تخصصی تر مانند فارکس نیازمند کسب آموزش و تمرین مداوم است. اما راهکار چیست؟ از کجا دانش لازم برای فعالیت در بازار های مالی به خصوص بورس و فارکس را کسب کنیم یا چطور دانش لازم برای بازار های فوق پر ریسک مانند رمزارز ها را به‌دست آوریم؟

کتاب های آموزش بورس

کتاب یکی از راه های قدیمی و اثبات شده برای کسب دانش و دیدن آموزش است، هنوز هم با گذشت انواع آموزش های تصویری و حضوری یکی از اصلی ترین راه های کسب عمیق یک مهارت می تواند خواندن کتاب باشد در این مقاله قصد داریم به نیازسنجی کتاب های بورسی بپردازیم و سری به کتاب فروشی های آنلاین بزنیم. قطعا در کنار مطالعه این کتاب ها، تمرین مداوم و کسب تجربه ی مدیریت شده از بازار های مالی لازمه ی موفقیت و سودآوری خواهد بود.

از کجا کتاب های بازار مالی را تهیه کنیم؟

کتاب به عنوان ابزار یادگیری عمیق حرف ها برای گفتن دارد. با آن که در دنیا ابزار های جدیدی مانند کتابخوان های الکترونیکی یا کتاب های صوتی به وفور یافت می شود کتاب های چاپی جایگاه ویژه ای را برای یادگیری عمیق کسب کرده اند. کتابفروشی آنلاین کتابیار دارای کامل ترین دسته بندی کتاب های بازار مالی مانند بورس، فارکس و رمز ارز است. این کتابفروشی آنلاین با داشتن بیش از 700 عنوان کتاب در مورد آشنایی با بورس، تحلیل بنیادی ، تحلیل تکنیکال ، تحلیل امواج الیوت، پرایس اکشن، آموزش ICT، اسمارت مانی، والیوم پروفایل و انواع و اقسام کتاب ها و روش های معاملاتی بر مبنای تحلیل تکنیکال و... یکی از جامع ترین و کامل ترین کتابفروشی های آنلاین در حوزه کتاب های بورس و فارکس است.

معرفی کتاب برای آموزش بورس و فارکس

با مراجعه به سایت کتابیار و وارد شدن به دسته بندی کتاب های بازار مالی که شامل کتاب های آموزش بورس و فارکس است، شما با عنوان های زیادی مواجه می شوید. به صورت کلی برای کار در هر بازار مالی نیازمند کسب دانش اولیه هستید و به مرور می توانید با کسب تجربه و دانش بیشتر، وارد مراحل پیشرفته تر شوید.

معرفی کتاب برای آشنایی اولیه با اقتصاد

برای آشنایی اولیه با اقتصاد، کتاب های زیر معرفی می شود:

کتاب اقتصاد برای همه اثر علی سرزعیم

کتاب بینش اقتصادی برای همه علی سرزعیم (جلد دوم از کتاب اقتصاد برای همه)

کتاب دید اقتصادی تالیف پیتر دی شیف ترجمه سهند حمزه ئی از نشر آریاناقلم

معرفی کتاب برای تحلیل بنیادی

کتاب تحلیل بنیادی در بازار سرمایه تالیف سیدمحمد علی شهدایی

کتاب ارزش گذاری سهام تالیف آسوات داموداران ترجمه شرکت تامین سرمایه امین

کتاب شناخت و تجزیه تحلیل صورت های مالی تالیف سید محمدعلی شهدایی

کتاب بنیادهای اقتصادی در بازار ارز تالیف محمد مساح

معرفی کتاب برای تحلیل تکنیکال

کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه جان مورفی ترجمه فراهانی فرد

سری کامل مجموعه کتاب های نگاهی نو به بازار اثر نیما آزادی

کتاب الگوهای شمعی ژاپنی تالیف استیو نیسون ترجمه کامیار فراهانی فرد

کتاب تحلیل بنیادی تکنیکال یا ذهنی مارک داگلاس ترجمه ریحانه هاشم پور

معرفی کتاب برای روانشناسی بازار

کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه Trade Mindfully اثر گری دیتون

کتاب معامله گر منضبط مارک داگلاس ترجمه احسان سپهریان

کتاب تحلیل و روانشناسی بورس The 10-Minute Millionaire دی آر بارتون

کتاب بهترین بازنده برنده می شود تام هوگارد ترجمه مجید هدایتی فر

کتاب روانشناسی تصویر ذهنی سایکو سایبرنتیک، علم کنترل ذهن

معرفی کتاب برای سیستم معاملاتی ایچیموکو

کتاب سیستم معاملاتی ایچیموکو در بازارهای سرمایه تالیف مانش پاتل ترجمه ابراهیم صالح رامسری

کتاب معامله گری به روش ایچیموکو تالیف سعید روندی

کتاب کالبدشناسی ایچیموکو تالیف علی اکبر بهاری

کتاب رموز ایچیموکو اثر کاوه مهدی حسین آبادی

کتاب ایچیموکو به زبان ساده تالیف حسین خدادی

معرفی کتاب برای پرایس اکشن

کتاب پرایس اکشن روند ها ال بروکس | نشر چالش

کتاب پرایس اکشن محدوده های معامله ال بروکس

کتاب پرایس اکشن بازگشت ها ال بروکس | نشر چالش

کتاب معامله گر پرایس اکشن لنس بگز (تمام رنگی) ترجمه امیرعباس قربانی

کتاب استادی در اسمارت مانی (پول هوشمند) و پرایس اکشن ICT علی محمدی

معرفی کتاب های خواندنی برای فارکس

کتاب جادوگران بازار نوین جک د. شواگر (گفتگو با معامله گران برتر)

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جرج سیموئل کلاسون ترجمه ناظریان

سخن پایانی

کتاب های معرفی شده تنها تعداد محدودی از 700 عنوان کتاب چاپ شده برای بازار های مالی هستند. بدون شک نمی توان با خواندن صرفا یک یا دو عنوان کتاب به درجه ی استاد بزرگی در بازار های مالی تبدیل شد. شما با خواندن این کتاب ها دید خود را نسبت به اقتصاد و بازار های مالی بزرگ تر می کنید و فرا می گیرید که شاگرد همیشگی بازار هستید و هر روز درس جدیدی از این بازار می آموزید. خواندن کتاب ها و پیگیری روش ها و نظریه های مختلف توام با بکارگیری آن ها در این بازار ها چه بورس یا فارکس و حتی رمزارز ها می تواند موجب پیشرفت و سودآوری روز افزون شما شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901269

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت