Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرحوزه‌ علمیه استان فارس از ثبت‌نام علاقه‌مندان به حضور در حوزه‌های علمیه خبرداد و گفت: ثبت‌نام تا ۲۰ خرداد ۹۹ ادامه دارد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی امروز در نشست خبری اظهار داشت:  جوانان با استعداد دبیرستانی و دانشگاهی و آنهایی که دغدغه‌های تمدن‌سازی و معرفتی دارند برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه می‌توانند به درگاه الکترونیکی مدیریت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به نشانی اینترنتی paziresh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ismc.ir مراجعه کنند.

وی به رسالت‌ حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: ظرفیت حوزه بسیار بزرگ و متنوع است و نخستین رسالت آن تولید نرم افزارهای اداره جامعه، تحول در علوم انسانی است.

مدیرحوزه‌ علمیه استان فارس با تاکید بر اینکه رسالت‌های دیگر حوزه تربیت کادر متناسب با نرم افزارهای توحید، تبیین معارف دینی و احکام شرعی است، خاطرنشانکرد: پرداختن به مباحث فلسفی،تبیین و تبلیغ آموزه‌های دینی، تربیت استاد، محقق، پژوهشگر، مبلغ و مدیر فرهنگی متناسب با نیازهای جامعه از دیگر رسالت‌هایی است که حوزه‌های علمیه برعهده دارند.

استوار میمندی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کرونا اشاره و با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و به ویژه مدافعان سلامت در نقاط مختلف کشور و استان فارس بیان کرد: در آغاز کرونا حجمه علیه دین و مقدسات شکل گرفت و برخی به دنبال ایجاد تقابل دین و بهداشت بودند و به مرور زمان و با عقلانیت مشخص شد همه این هجمه‌ها توطئه‌ای بیش نبوده است.

وی افزود: کرونا ثابت کرد نه تنها بین دین و بهداشت تعارض نیست بلکه دین می تواند به کمک دانشمندان بیاید، با بروز این بیماری اثبات شدهیچ تعارضی بین علم و دین نیست.

مدیرحوزه‌ علمیه استان فارس همچنین با قدردانی از رییس جمهور در صدور دستور بازگشایی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: انسان بعد مادی و معنوی دارد و نیازهای معنوی او نیز در مساجد و اماکن مذهبی تامین می‌شود و به همی جهت بازگشایی مساجد معنویت را در روح و روان افراد موثر باشد.

استوارمیمندی بیان کرد: اصحاب مسجد در موضوع کرونا ثابت کردند، نظم‌پذیر و توصیه‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و در این موضوع نیز نقش روحانیت نیز نقش برجسته بود.

وی با بیان اینکه در موضوع کرونا روحانیت در دفاع از حقوق و همراهی مردم نقش یسزایی ایفا کرد، افزود: حضور روحانیون در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمانی به منظور امید بخشی و دلگرمی دادن به کادر درمان و بیماران، سازماندهی گروه‌های جهادی برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی وفعالیت در جهت کمک مومنانه از اقدامات شاخص حوزه‌های علمیه بود.

استاد حوزه علمیه قم: یاس و ناامیدی از خداوند جزو بزرگترین گناهان عالم استاستاد حوزه علمیه: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پاک شدن گناهان استمدیر حوزه های علمیه: معرفت و جهاد حضرت خدیجه(س) الگوی جامعه باشد

مدیرحوزه علمیه استان فارس بیان کرد: طلاب جهادی همچنین در موضوع تششیع اموات که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به رحمت ایزدی پیوستند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری وارد میدان شد و تشییع و تدفین را انجام دادند.

وی بیان کرد: پس از شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‌ها در حوزه‌های علمیه استان فارس، نخستین استانی بود که از 10 اسفندماه شیوه‌نامه آموزش غیرحضوری را تدوین و این به عنوان الگو در سایر استان‌ها اجرایی شد.

استوار میمندی گفت: در حال حاضر طلاب علوم دینی در 53 مرکز حوزه علمیه که پنج مرکز آن تخصصی است از از پایه‌های یک تا دهم مشغول تحصیل هستند.

مدیرحوزه علمیه استان فارس همچنین در نشست خبری امروز خود که با رعایت فاصله اجتماعی بین خبرنگاران انجام شد، به حضور هفت ماهه خود در حوزه علمیه استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: سیاست ما تعامل با رسانه‌ها و ارتباط با نخبگان بوده و در این مدت نیز کارهای خوبی انجام شده که از طریق رسانه‌ها نیز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/423/ش

R7771/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علمیه استان فارس حوزه های علمیه حوزه علمیه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس

راضیه سلطان عباسی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان گفت: داوطلبان پذیرش در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴  می‌توانند بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.

وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.

عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟