Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی عسگری گفت: در روزهای کرونایی برخی از مردان به عنوان سرپرست خانواده بیکار شده اند و قدرت اقتصادی خود را از دست داده اند در این میان زن باید همراه همسرش باشد، همانگونه که خدیجه (س) از پیامبر (ص) حمایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: حضرت خدیجه در بین زنان تاریخ ساز و شخصیت های تاریخ اولیه دین اسلام یکی از زنانی بود که نقش مهمی در تقویت و تحکیم اولیه دین اسلام و پیامبر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی عسگری ادامه داد: خدیجه علاوه بر نقش همسری پیامبر اسلام با توجه به توانایی مالی و اعتباری که در بین اشراف قریش و توانمندان مکه داشت، بدون شک و تردید در پیشبرد دین اسلام به عنوان شخصیتی محوری به شمار می رود.

وی افزود: حضرت خدیجه از اولین کسانی بود که به رسالت پیامبر ایمان آورد و او را تصدی کرد و تمام اموالش را به پیامبر بخشید تا در راه پیشرفت اسلام خرج کرد او یاور پیامبر در راه ترویج اسلام بود، و اولین کسی بود که رسالت آن حضرت را تصدیق کرد و با حمایتهای روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی از پیامبر اسلام در ترویج اسلام و پیشبرد اهداف آن بسزایی داشت.

این کارشناس تصریح کرد: خدیجه زمانی به پیامبر روی آورد که حضرت محمد (ص) جوانی پیش نبوده و از نظر اقتصادی نیز در شرایط نا مطلوبی به سر می برد، اما او با توجه به درک صداقت و ایمان پیامبر و همچنین در نفوذ شخصیتی ای که پیامبر در بین مردم مکه برای خود کسب کرده بود، خود پیشگام ازدواج با ایشان گشت و پس از ازدواج نیز تمامی ثروت و اعتبار خود را در اختیار پیامبر قرار داد تا ایشان آن را در مسیر درست مصرف نماید.

حجت الاسلام عسگری افزود: حضرت خدیجه در مسیری که انتخاب کرده بود، تردیدی نداشت چون به رفتار و گفتار پیامبر ایمان داشت و حتی تنگنای اقتصادی شعب ابی طالب نیز ایمان او به پیامبررا متزلزل نساخت.

وی با بیان اینکه نقش مدیریتی خدیجه در زندگی پیامبر را می تواند به دو بعد خانوادگی و اقتصادی تقسیم کرد، گفت: خدیجه با اعتماد به پیامبر و واگذاری ثروت خود به ایشان در مرحله پیش از ازدواج و بعد از آن موجب تقویت روحی و اقتصادی پیامبر شده و این مساله نیز به ظهور اسلام کمک زیادی کرد و از نظر خانوادگی نیز خدیجه علاوه بر حمایت پیامبر در بین قریش با ایجاد کانون مناسب زندگی و فضای آرامش، فرزندانی چون حضرت فاطمه برای ایشان تربیت نمود که موجب فخر اسلام و جهان تشیع است.

این کارشناس با اشاره به اینکه حضرت خدیجه الگوی تمام عیار زن مسلمان است، تاکید کرد: در روزهای کرونایی برخی از مردان به عنوان سرپرست خانواده بیکار شده اند و قدرت اقتصادی خود را از دست داده اند در این میان زنان باید در این شرایط همراه همسرشان باشند و پشت آنها را خالی نکنند، همانطور که خدیجه از پیامبر حمایت کرد.

وی ادامه داد: این شرایط دیر یا زود می گذرد ولی همدلی ها و خوبی و گذشت ها هیچ وقت از یادها پاک نمی شود بلکه رابطه ها را مستحکم می کند، امروز خیلی از خانواده ها از ذخیره زندگی شان به دلیل ویروس کرونا برای تامین زندگی خرج می کنند و تنها با همدلی ها این شرایط سخت می گذرد.

حجت الاسلام عسگری افزود: نقش اقتصادی حضرت خدیجه در زندگی پیامبر بی بدیل بود و حضرت خدیجه برای پیشبرد اسلام ذره ای تردید به دل راه ندادند، امروز نیز در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نقش زنان بسیار تعیین کننده است زیرا زنان می توانند با مدیریت خوب در منزل خرج و مخارج را به حداقل برسانند.

این کارشناس تصریح کرد: حضرت خدیجه‌(ص) هرگز از رنج‌ها و گرفتاری‌های راه رسالت،‌شکایتی نکرد و موجب تضعیف روحیه همسرش نشد و این همراهی و همدلی، از کمک‌های مالی خدیجه‌(س) نیز بالاتر بود، زنان جامعه همانطور که در دوران دفاع مقدس در زمان حضور همسر در خط مقدم جبهه، سرپرست و مدیر خانه بودند اکنون نیز باید با صبر بر مشکلات اقتصادی موجب تقویت روحیه همسران شوند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: داشتن مال خیلی کمال نیست، اما همراه شدن مال با دانش و معرفت و مقاومت و جهاد کم است. خدیجه کبری (س) در سخت‌ترین شرایط بین همه این ارزش‌ها جمع کرد.زنان باید حضرت خدیجه را به عنوان الگوی نوین زن و خانواد سرمشق خود در این روزها و شرایط سخت که کرونا و تحریم فشار اقتصادی را برخانواده ها چندین برابر کرده، قرار دهند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام حضرت خدیجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی شامگاه سه شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه ضمن تقدیر از اجرای طرح «نور» از حمایت جامعه دینی و بانوان این سرزمین که در روزگارانی شاهد کشف حجاب رضاخانی بودند خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه در این دیدار که به پاس اجرای طرح ملی نور صورت گرفت، افزود: دشمن برای فتح خاکریزهای معنوی به این دسیسه شیطانی متوسل شده که جامعه دینی ما را به چالش بکشاند ولی با هوشیاری مردم و بخصوص بانوان این سرزمین، فرصت از دشمن گرفته شده وبا رعایت عفت، حجاب و پاکدامنی تیر خلاص را به قلب شیطان افکنده اند.

وی گفت: فلسفه حجاب در اسلام علاوه بر امنیت جامعه به امنیت خانواده نیز کمک می کند و از دستورات دین مبین اسلام رعایت این واجب شرعی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب «نور»، خنثی کننده توطئه های دشمن برای رسیدن به اهداف خود است، افزود: طرح نور، طرحی برای تکریم زنان جامعه است.

دراین دیدار از فرمانده نیروی انتظامی و جانشین انتظامی شهرستان تقدیر شد.

کد خبر 6093678

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان