Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@21:11:23 GMT

آمادگی شرکت گیلیاد برای صدور داروی ضد ویروس رمدسیویر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۴۵۹۳

آمادگی شرکت گیلیاد برای صدور داروی ضد ویروس رمدسیویر

شرکت گیلیاد تولید کننده داروی رمدسیویر به دنبال دریافت مجوز کاربرد اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا، اعلام کرد که این دارو را پس از توزیع در این کشور، به جهان صادر خواهد کرد.

به گزارشایمنا به نقل از شبکه خبری سی بی اس؛ "دانیل اودی" مدیرعامل گیلیاد با پیش بینی افزایش تولید و عرضه داروی رمدسیویر در نیمه دوم ۲۰۲۰، افزود: این دارو نه تنها در اختیار بیماران کووید – ۱۹ ایالات متحده قرار خواهد گرفت، بلکه در صورت صدور مجوز، به دیگر کشورها نیز صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اودی در پی دریافت مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای کاربرد اضطراری این داروی ضد ویروس به عنوان درمان ویروس کرونا، در برنامه "فیس ذ نیشن" پیش بینی کرد که این دارو در روزهای آتی به دست بیماران بستری مبتلا به کووید– ۱۹ کشورش برسد.

وی افزود: ما همکاری نزدیکی با دولت آمریکا و دیگر دولت های جهان داریم و به عنوان یک شرکت بین المللی مستقر در ایالات متحده، می توانیم به دیگر کشورها نیز خدمت رسانی کنیم.

به گفته اودی؛ ما اکنون به طور کامل بر رساندن این دارو به بدحالترین بیماران بستری در ایالات متحده متمرکز شده ایم و قصد داریم با همکاری دولت که آسیب پذیرترین شهرها و مکان هایی را که نیازمندترین بیماران بستری شده اند، تعیین خواهد کرد، تا چند روز آینده این دارو را به آنها برسانیم.

"استفان هان" کمیسیونر سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه تائید کرد که داروی رمدسیویر ساخت شرکت گیلیاد مجوز کاربرد اضطراری برای درمان بیماران کووید – ۱۹ بستری در بیمارستان را دریافت کرده است.

بر اساس آزمایش اخیر موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، این دارو که در دوره های درمانی پنج یا ۱۰ روزه با سرم وارد رگ بیمار می شود؛ طول زمانی بهبود برخی بیماران مبتلا به این ویروس را تا چهار روز کاهش می دهد.

اودی به "سی بی اس" گفت که دانشمندان گیلیاد برای یافتن راه های دیگر انتقال این دارو به بدن بیماران، تلاش می کنند.

به گفته اودی؛ اکنون دولت فدرال با درنظر گرفتن معیارهایی مانند تعداد تخت های آی سی یو و دوره همه گیری،  اولویت ارسال این دارو را تعیین خواهد کرد و گیلیاد تمامی موجودی داروی رمدسیویر خود را که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ویال یا ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار عدد بسته به طول دوره درمان است، اهدا کرده است.

منبع: ایرنا 

کد خبر 422118

منبع: ایمنا

کلیدواژه: داروی ضد ویروس داروي رمدسیویر سازمان غذا و داروی آمریکا کرونا ویروس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق داروی رمدسیویر ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن