Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@06:33:02 GMT

«داعش» طی آوریل ۱۵۱ حمله در عراق انجام داده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۴۹۲۲

«داعش» طی آوریل ۱۵۱ حمله در عراق انجام داده است

خبرگزاری میزان- حملات گروه تروریستی داعش طی ماه آوریل در مقایسه با اوایل سال ۲۰۲۰ در عراق افزایش یافته و به بیش از ۱۵۰ مورد رسیده است. تاریخ انتشار: 19:23 - 15 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۸۲۲

خبرگزاری میزان - بنا بر گزارش روزنامه الحره،  طی روزهای گذشته گروه تروریستی داعش حملات متعددی را در مناطق مختلف عراق از جمله استان الانبار، جنوب موصل، تکریت، اربیل و سایر مناطق اجرایی کرده است که در اثر آن بیش از ۱۰ تن کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شدیدترین حمله این گروه تروریستی  انجام شد که در پی آن ۱۰ تن از نیروهای حشد شعبی در استان صلاح الدین کشته شدند.

همچنین در جریان انفجار بمبی در مرکز استان دیالی واقع در شرق بغداد، یک نظامی عراقی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش انستیتوی خاور نزدیک واشنگتن، حملات داعش در ماه آوریل در مقایسه با اوایل سال جاری افزایش یافته و چند برابر شده است؛ این گروه تروریستی در ماه ژانویه ۸۸ حمله اجرایی کرده بود این در حالی است که تعداد حملات آن در ماه آوریل به ۱۵۱ مورد رسید.

در همین راستا، روزنامه اورشلیم پست نوشت، حملات داعش پیچیده و مرگ‌بار شده است. این گروه تروریستی پیش از این در حملات خود از خمپاره از راه دور و تک‌تیرانداز استفاده می‌کرد ما اکنون روش‌های حملاتش پیچیده شده است همانطور که در حملاتش به نیروهای حشد شعبی دیده شد.

بیشتر بخوانید تحولات عراق؛ درخواست الزرفی برای نشست پارلمان و عملیات علیه داعش با خروج نظامیان آمریکایی بساط داعش در عراق برچیده می شود

این روزنامه نوشت، فعالیت داعش در فصل پاییز سال ۲۰۱۹ پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه در جریان حمله آمریکا در سوریه کاهش یافت و با وجود آشوب‌های سیاسی و اعتراضات مردمی در عراق اما این گروه تروریستی از تنش‌های موجود در منطقه میان آمریکا و برخی کشورهای خاورمیانه و نیز خروج ائتلاف بین‌المللی از شش پایگاه نظامی در عراق برای افزایش حملات و فعالیت‌های خود بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/

ایسنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حشد شعبی حملات داعش داعش داعش عراق گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک