Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:21:39 GMT

فرماندار: رابُر پذیرای گردشگران تابستانی نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۵۲۵۱

فرماندار: رابُر پذیرای گردشگران تابستانی نیست

کرامت امیرحیدری روز دوشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای رابر افزود: مردم این شهرستان باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته ستاد مقابله با کرونا از زمان شیوع و شناسایی این ویروس در کشور برای کنترل عدم شیوع آن در شهرستان رابر بیان داشت: در بحث رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی‌ها ،پمپ بنزین و گاز، مغازه‌های سطح شهر، ادارات ،تعطیلات اماکن عمومی و مراسمات جشن و ترحیم و پس از آن قرنطینه، وضعیت این شهرستان مطلوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رابر گفت: با توجه به اینکه این ویروس به زودی ریشه کن نمیشود و قطعا ادامه قرنطینه باعث بروز مشکلات فراوانی برای اقتصاد خانواده و تولیدات کشور می شد و مشخص نبود که تا چه زمانی داروها و واکسن آن ساخته شود دولت با اجرای طرح فاصله اجتماعی اقدام به حذف قرنطینه ها کرده است.

وی ادامه داد: در صورتی که مردم به طور کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند قطعا مشکلی ایجاد نمیشود اما به علت اینکه خیلی از همشهریان رابر ساکن دیگر مناطق کشور و برخی موارد در مناطق آلوده هستند و جهت دید و بازدید از خانواده هایشان به این شهرستان سفرمی کنند متاسفانه این امر به یکی از راههای شیوع ویروس در شهرستان تبدیل شده است.

امیرحیدری با بیان اینکه دهیاران و شهرداران چون گذشته با هماهنگی شبکه بهداشت اقدامات خود را انجام دهند افزود: باهمکاری شرکت مس یک سالن ۳۰تختخوابه جهت قرنطینه بیماران ویروس کرونا  در شهرستان تجهیز شده و هنوز باید ۲۰تختخواب و دستگاه تنفس هم خریداری و تحویل شبکه بهداشت شود.

وی عنوان کرد: مهمترین راه‌های مبارزه با این بیماری در شهرستان رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و عمومی و توجه به توصیه‌های بهداشتی است و از طرفی همشهریانی که ساکن دیگر مناطق هستند باید از دیدار با خانواده های خود حداکثر خودداری کنند تا نزدیکان و خانواده‌های خود را در معرض بیماری قرار ندهند.

امیرحیدری افزود: جمعیت روستایی رابر جمعیتی با سن بالا است و اگر این بیماری به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی شیوع پیدا کند قطعا این عزیزان در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند و به همین علت فرزندان این عزیزان باید به صورت ویژه رعایت حال این افراد را کنند زیرا همین شیوع جدید که در روستای باغشاه اتفاق افتاده است قطعاَ نتیجه مراجعه فرزندان خانواده ها از جاهای دیگربوده است .

وی گفت: تمام تمهیدات لازم توسط ارکان بهداشتی این شهرستان و استان کرمان و تمام دستگاه‌ها جهت جلوگیری از عدم شیوع این بیماری انجام شده است.

فرماندار رابر از تلاش همه مسئولان و کارشناسان بخصوص مسئولان بهداشتی که زحمات زیادی متحمل شدند و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان و معاون آن که با حضور در رابر از نزدیک وضعیت منطقه شیوع را بررسی وتمهیدات لازم را اندیشیدند، تشکر و قدردانی کرد.

حساسیت به کرونا در استان کرمان ادامه داشته باشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های فرماندار و اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان رابر گفت: ما در شهرستان رابر از ابتدا تاکنون دغدغه‌ای نداشتیم.

نوذر نخعی با بیان اینکه ویروس کرونا هنوز ازبین نرفته است گفت: حساسیت به کرونا همچنان باید درجامعه وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: کنترل این بیماری به رفتار خود مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی بستگی دارد و فکر نکنید که این بیماری تمام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیماریابی و انجام آزمایشات در رابر آغاز شده گفت: حضور افراد ناقل سالم خطرناک‌تر از بیماران باتوجه به اینکه کسی متوجه بیماری آنها نمی شود در جامعه است.
وی افزود: بیماریابی با استفاده از انجام آزمایش در منطقه آغاز شده و هرچه زودتر افراد بیمار شناسایی شوند کاربزرگی در پیشگیری از بیماری رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۲۵ آزمایش در منطقه رابر انجام شده گفت: در صورتی‌که سطح اطلاعات مردم این منطقه نسبت به بیماری از طریق فضای مجازی در حد یک کارشناس باشد و آموزش قوی باشد، مردم دیگر از اجتماع نمی ترسند و با بروز علائم به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند.

وی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی بویژه دست ندادن،ضدعفونی کردن محل های پرخطر ،جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضرور به‌خصوص با سالمندان را از موارد مهم‌ پیشگیری از کرونا عنوان کرد و افزود: باتکریم سالمندان از ارتباط با آنها در جهت پیشگیری از این ویروس بکوشیم چرا که سالمندان در مقابله با کرونا از همه اقشار آسیب پذیرتر هستند.

نخعی گفت: افرادی که آزمایش آنها مثبت می شود و به ظاهر سالم هستند در واقع یکی از عوامل مهم انتشار ویروس محسوب می شوند که طبق مصوبه ستاد کرونای استان کرمان باید به نقاهتگاه بروند مگر اینکه شرایط ایزوله درخانه کاملا رعایت شود.

وی از تلاش های فرماندار شهرستان رابر، شبکه بهداشت ودرمان رابر، اداره ورزش و جوانان برای راه‌اندازی نقاهتگاه و از همکاری اعضای ستاد مقابله با کرونا به‌ویژه بسیج، نیروی انتظامی ،بخشدارای‌ها و شهرداری برای پیشگیری ازاین ویروس قدردانی کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان رابر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان رابر ویروس کرونا کرمان رابر ستاد مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی شهرستان رابر استان کرمان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم

محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدارهای مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدارهای هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودروهای خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می روند .

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیروهای ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودروها به بیرون کشیده شد .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد