Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد در ۵ سال گذشته، بیش از ۳ هزار تونل در امتداد مرز مشترک با نوار غزه تخریب شده است.

سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد: در سال ۲۰۱۵، دولت مصر تصمیم به ایجاد یک منطقه عاری از تنش در امتداد مرز با غزه گرفت. این تونل‌ها برای تهدید امنیت ملی مصر از جمله نفوذ تروریست ها، قاچاق اسلحه، مهمات، کالا‌ها و مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما منطقه امن را در مراحل مختلف ایجاد کردیم، زیرا ساکنان این نواحی مجبور به جابجایی بودند.

بنا به گفته این مقام ارتش مصر، برخی از این تونل‌ها سه کیلومتر طول و ۳۰ متر عمق داشتند.

او با اشاره به عملیات ارتش مصر در صحرای سینا گفت در جریان یکی از این عملیات‌ها ۱۲۶ تروریست کشته شدند. این عملیات ارتش مصر ۲ روز پس از انفجار مرگبار در مصر اتفاق افتاد، انفجاری که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وزارت کشور مصر در این‌ باره اعلام کرد: «سازمان امنیت ملی مصر اطلاعاتی در رابطه با عناصر تروریستی کسب کرد. این تروریست‌ها در خانه‌ای در منطقه "بیرالعابد" پنهان شده بودند.»

سخنگوی ارتش مصر افزود در نتیجه ۲۲ حمله و ۱۶ «عملیات منحصر به‌فرد» در شمال و مرکز سینا، ۱۲۶ تروریست تکفیری کشته شده و نیروی هوایی این کشور ۲۲۸ مخفیگاه و پناهگاه وابسته به تروریست‌ها را منهدم کرده است. در این عملیات‌ها مقادیر زیادی انواع سلاح و بمب‌کمری برای انفجار کشف و ۱۱۶ خودروی دو دیفرانسیل و ۶۳۰ مین و بمب کنارجاده‌ای به همراه شش تونل نیز منهدم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوار غزه ارتش مصر ارتش مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکل گسترده‌ای خبر خروج «یحیی السنوار» رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نوار غزه را پوشش دادند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منابع اطلاعاتی این رژیم خبر حضور السنوار در خیابان‌های نوار غزه و خروج وی از تونل‌های مقاومت را تایید کرده‌اند.

همچنین خبر حضور میدانی یحیی السنوار در نوار غزه و دیدار وی با مبارزان فلسطینی در این باریکه هیاهوی فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

روز گذشته نیز روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یکی از اعضای ارشد جنبش حماس اعلام کرد: یحیی السنوار رییس جنبش حماس در نوار غزه، از وقایع میدانی بی‌خبر و جدا نیست. این موضوع در حالی است که جنگ اسراییل علیه غزه شبانه روز ادامه دارد.

این منبع وابسته به حماس گفت: سخن از این که السنوار در تونل‌ها منزوی شده تنها ادعایی از طرف نتانیاهو و سرویس‌های امنیتی وی است تا از این طریق در برابر اسراییلی‌ها و هم‌پیمانانشان بر شکست خود در تحقق اهداف اعلامی سرپوش بگذارند. السنوار به عنوان فرمانده میدانی جنبش در حال انجام وظیفه خود است.

این عضو ارشد حماس اعلام کرد: اخیرا سنوار از منطقه‌های درگیری میان مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر بازدید کرد و با برخی از مبارزان جنبش حماس روی زمین و نه در داخل تونل‌ها دیدار کرد.

بر اساس گفته‌های این منبع وابسته به حماس نزدیک به ۳۰ ژنرال و افسر شاباک که در روز هفتم اکتبر سال گذشته میلادی در یگان‌های نظامی و برخی مواضع نظامی بسیار حساس اسیر شدند در حال حاضر نزد حماس هستند.

پس از انتشار خبر حضور میدانی السنوار در خیابان‌های نوار غزه، خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت نیز اعلام کردند که حضور میدانی السنوار در حالی که اسیران صهیونیست در تونل‌ها هستند شکست رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین بیان کردند: تحقیقات درباره خبر حضور السنوار در خیابان‌ها انجام شد و منابع اطلاعاتی موثق خروج وی از تونل‌ها را تایید کردند. این در حالی است که اسیران همچنان در تونل‌ها هستند.

این شهرک‌نشینان تاکید کردند: تصویر السنوار در خیابان‌های غزه -چه مورد عکس‌برداری قرار گرفته باشد و چه قرار نگرفته باشد- از یک سو و انزوای اسیران در تونل‌ها از سوی دیگر نشانگر شکست اسراییل است.

کد خبر 6088538

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • خبر خروج السنوار از تونل‌های غزه صحت دارد
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره
  • انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟