Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@06:36:17 GMT

با سفیدکننده‌های خانگی دندان‌ها آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۵۶۷۵

با سفیدکننده‌های خانگی دندان‌ها آشنا شوید

دوباره وقت آن شده که به مناسبت سال نو در مهمانی‌های مختلفی شرکت کنید و مرتبا عکس بیندازید. پس سفید کردن دندانهایتان ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیداکردن زمان برای مراجعه به دندانپزشک، همیشه ممکن نیست و گاهی اوقات شما نمی‌خواهید که برای کمی‌روشن تر کردن دندانهایتان، مقدار زیادی مواد شیمیایی روی آنها بمالید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه، مجبور نیستید این کار را انجام دهید. فقط کافی است این جایگزین‌های خانگی ساده را امتحان کنید.

۱. خمیر پراکسید هیدروژن و جوش شیرین

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن جزء قدیمی‌ترین راه حل‌های خانگی سفید کردن دندانها هستند. مردم از شستشوی دندانها با پراکسید هیدروژن رقیق به مدت چند ثانیه، نتایج خوبی گرفته‌اند.

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و بجای خمیر دندان معمولی، از آن استفاده کنید. چند قطره از پر اکسید هیدروژن ۳ درصد را به جوش شیرین ساده اضافه کنید و آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس روی مسواکتان بمالید و با آن، دندانهایتان را مسواک کنید.

نباید از این خمیر، هر روز و بطور مداوم استفاده کنید زیرا هر دو ماده این خمیر، خاصیت سایندگی دارند. او توصیه می‌کند که از این درمان خانگی برای ۳تا ۵روز استفاده کنید و سپس قبل از استفاده مجدد، ۳ تا ۶ ماه صبر کنید.

۲. خمیر توت فرنگی

 توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که برای پاک کردن لکه‌های قهوه، شراب قرمز و چای از روی دندانها، فوق العاده است.

یک یا دو عد توت فرنگی را له کنید و حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. با استفاده از مسواک کودکان (که باعث می‌شود دسترسی بهتری به فواصل بین دندانها داشته باشید) این مخلوط را بمدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دندانهایتان بمالید (پس از شستشو) با استفاده از نخ دندان، تمام دانه‌های توت فرنگی موجود در فواصل بین دندانها را خارج کنید.

در این مورد هم، اگر بیش از حد از این خمیر استفاده کنید، اسید موجود در خمیر می‌تواند باعث ساییده شدن دندان‌ها شود و در نهایت آنها را بیشتر مستعد لکه شدن کند. بنابراین از این درمان، هر روز استفاده نکنید.

۳. مالیدن موز

شما می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز که سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است، برای سفید کردن دندانهایتان استفاده کنید. این مواد معدنی با ارزش در موز، جذب مینای دندانهای شما می‌شوند و اثر سفید کنندگی دارند.  بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، یک موز رسیده را پوست بکنید و قسمت داخل پوست را به مدت ۲ دقیقه روی دندانهایتان بمالید. سپس دهان را بشویید و قبل از خواب نیز این کار را تکرار کنید.

۴. شستشو با سرکه سیب

سرکه سیب رقیق کمک می‌کند تا قدرت لکه بری هر خمیر دندانی بیشتر شود. او توصیه می‌کند که سرکه سیب را رقیق کنید یعنی سه قسمت آب را به یک قسمت سرکه سیب اضافه کنید و سپس آن را با یک خمیر دندان کاملا طبیعی، مخلوط کنید و طبق معمول مسواک بزنید.

۵. خمیر روغن نارگیل

شستشوی دهان با روغن، به لطف افراد مشهوری مانند گوئینت پالترو و شایلن وودلی که این کار را انجام می‌دهند، بسیار متداول شده است. وین پری، مدیر عامل و رئیس توسعه محصول Greensations (برندی که فقط محصولات کاملا طبیعی می‌فروشد) می‌گوید: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق انسان تماس پیدا می‌کنند، به آنزیم‌های سفید کننده دندان تجزیه می‌شوند. ترکیب بزاق شما و این اسیدهای چرب، یک مولکول اکسیژن تولید می‌کند که لکه روی دندان را برطرف می‌کند. این رادیکال آزاد که اکسید شده، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند که لکه ها را با مسواک زدن و شستشو از بین می‌برد.

اما چرخاندن روغن در دهان بمدت ۲۰ دقیقه، برای همه خوشایند نیست. پری به جای آن یک دستور خمیر روغن نارگیل را که بسیار هم ساده است پیشنهاد می‌کند: اول، یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود سپس دو قاشق چایخوری جوش شیرین و ۵ تا ۱۰ قطره اسانس طبیعی نعناع به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. این نعناع، خاصیت خوشبو کنندگی و ضد میکروبی دارد و لثه‌های شما را سالم نگه می‌دارد.

۶. خمیر زغال چوب

زغال چوب فعال یکی از جدیدترین اصطلاحات پر سر و صدای امروزی است زیرا فواید سم زدایی دارد. معلوم شده که این ماده، یک راه حل خانگی عالی برای سفید کردن دندانها نیز می‌باشد. او توضیح می‌دهد که این دانه‌ها، بسیار متخلخل هستند و قبل از اینکه باکتری، دندانها را لکه کند به باکتری می‌چسبند.

زغال چوب را با مقدار کمی‌آب مخلوط کنید و به آرامی‌روی تمام سطوح دندانها بمالید. بگذارید این زغال چوب فعال بمدت ۲دقیقه روی دندانهایتان بماند و سپس تا زمانیکه تمام زغال چوب از دندانها پاک شود، دهان را با آب بشویید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دندان سفیدکننده های خانگی دندان سفید شدن دندان سفید کردن دندانها پراکسید هیدروژن استفاده کنید روغن نارگیل مخلوط کنید اضافه کنید توت فرنگی روی دندان جوش شیرین زغال چوب سرکه سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان

ما مدام از دهانمان استفاده می‌کنیم. صحبت می‌کنیم، می‌جویم، قورت می‌دهیم، لبخند می‌زنیم، پوزخند می‌زنیم، زبانمان را بیرون می‌آوریم و…!

همچنین فرآیند هضم غذا از دهان شما شروع می‌شود، زیرا دهان درست در ابتدای دستگاه گوارش قرار دارد.

بنابراین، چند حقیقت عجیب و شگفت انگیز در مورد دهان را مورد بحث قرار داده‌ایم.

شما خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، بزاق تولید می‌کنید

بزاق از غدد موجود در دهان شما تولید می‌شود و حتی فکر کردن به غذا و بوییدن یا دیدن آن می‌تواند برای جاری شدن آب دهان شما کافی باشد!

بزاق به مرطوب نگه داشتن دهان کمک کرده و باعث محافظت از لثه‌ها و دندان‌ها می‌شود و مواد زائد را از دهان پاک می‌کند.

بزاق همچنین در پروسه هضم غذا نقش دارد؛ زیرا حاوی آنزیم آمیلاز است که به تجزیه کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند.

شما به طور متوسط تقریباً ۰.۵ میلی لیتر در دقیقه یا ۷۲۰ میلی لیتر در روز بزاق تولید می‌کنید.

اگر این مقدار را در ۸۰ سال ضرب کنیم، ما حدود ۲۱ هزار لیتر بزاق در طول عمرمان تولید می‌کنیم که برای حدود ۲۶۰ حمام کافی است.

برخی از افراد بزاق بیشتری تولید می‌کنند، به اندازه‌ای که دو استخر شنا را پر کنند!

دندان‌های شما منحصر به فرد هستند

قسمت‌های مختلفی از بدن وجود دارند که برای هر یک از ما منحصر به فرد هستند.

اثر انگشت، عنبیه (قسمت رنگی چشم) و دندان‌های شما خاص هستند و تنها یکی از آن در دنیا وجود دارد.

هیچ کس دیگری دندان‌هایی دقیقاً مشابه شما ندارد و به همین دلیل است که سوابق دندانپزشکی اغلب در پزشکی قانونی برای کمک به حل جرایم استفاده می‌شوند.

ما هزاران سال است که مسواک می‌زنیم

مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان، بخشی از تاریخ بشر از زمان بابلیان و مصریان باستان بوده است.

مورخان دریافته‌اند که انسان‌ها در گذشته از شاخه‌های فرسوده برای مسواک زدن دندان‌های خود استفاده می‌کردند.

همچنین چینی‌ها در قرن پانزدهم از مسواک ساخته شده از استخوان یا چوب با پرز و مو‌های حیوانات استفاده می‌کردند.

در قرن ۱۸ام مسواک‌هایی به سبک مدرن‌تر در بریتانیا اختراع شدند.

حس چشایی بسیار پیچیده است

حس چشایی، بیشتر به حس بویایی بستگی دارد. اگر نفس خود را حبس کنید یا مریض باشید، طعم غذا را به گونه‌ای متفاوت احساس خواهید کرد.

حس چشایی متکی به ترکیب بو و طعم است.

شما مواد غذایی را از طریق جوانه‌های چشایی زبان خود می‌چشید که می‌توانند طعم‌های شور، شیرین، تلخ، ترش و اومامی را تشخیص دهند.

اما نمی‌توانید بدون بزاق مزه‌ها را حس کنید، زیرا بزاق به عنوان یک حلال عمل می‌کند و موادی که می‌خواهید بچشید را حل کرده و ذرات غذا را روی زبان شما حمل می‌کند.

دهان شما میزبان میلیون‌ها باکتری است

ممکن است در مورد میکروبیوم روده شنیده باشید، باکتری‌هایی که همه ما در روده خود داریم.

اما شاید ندانید که دهان شما هم میزبان میلیون‌ها باکتری است.

در واقع، تعداد باکتری‌ها در دهان شما بیش از جمعیت روی زمین است!

تخمین زده شده که دهان ما حاوی حدود ۲۰ میلیارد میکروب از حدود ۵۰۰ تا ۶۵۰ گونه مختلف است.

محافظت و پرورش باکتری‌های مفید و میکروبیوم سالم در بدن اهمیت زیادی دارد.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد