Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ببری به تشریح آخرین وضعیت پرونده محمدعلی نجفی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز دوشنبه جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد برگزار شد و قاضی آخرین دفاعیات محمدعلی نجفی را در این خصوص شنید.

در این رابطه علیرضا ببری، داماد محمدعلی نجفی گفت: جلسه اخیر دادگاه محمدعلی نجفی بسیار طولانی بود چرا که آخرین جلسه رسیدگی به پرونده ایشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این جلسه آخرین دفاعیات در رابطه با غیرعمدی بودن قتل ارائه شد و منتظر رای دادگاه خواهیم بود و پس از آن مشخص می شود که نسبت به رای اعتراض خواهیم کرد یا خیر و احتمال دارد پرونده مجددا به دیوان ارجاع داده شود.

ببری در رابطه با جزئیات جلسه تصریح کرد : تصور ما این بود که دادگاه بر اساس رای اخیر دیوان برگزار شود زیرا دیوان برای دومین بار حکم قتل عمد را رد کرده است و بر شبه عمد بودن قتل تاکید داشته است اما شاهد بودیم که جلسه دادگاه با فرض بر اینکه قتل به صورت عمدی رقم خورده است به بررسی پرونده و اظهارات پرداخت.

او اظهار کرد: سایر وقت جلسه به بررسی جزئیاتی پرداخته شد که از همان روز اول مورد چالش بود و چندین مرتبه کارشناسان و خود آقای نجفی در رابطه با آن اظهارنظر کرده بودند.

داماد محمدعلی نجفی در رابطه با علت بررسی پرونده بر مبنای عمدی بودن قتل گفت: قاضی دادگاه در این رابطه تصمیم گیرنده است و تشخیص ایشان این بوده است تا از این منظر به پرونده رسیدگی شود. قاضی در این جلسه عنوان کرد که آقای نجفی آخرین دفاعیات خود را عنوان کند و ایشان غالبا همان مطالب گذشته را تکرار کرد و جلسه مورد جمع بندی قرار گرفت و باید منتظر ماند و مشاهده کرد که رای دادگاه چه خواهد بود.

ببری تاکید کرد: در این جلسه با توجه به ادله دیوان عالی به دفاع از آقای نجفی پرداختیم. دیوان در رد رای دادگاه سه مطلب را بیان کرده بود. در اعتراضی که به دیوان عالی کشور ارائه کردیم، نوشتیم که در رای صادره در شعبه ۹، دلایل موجه حکم وجود ندارد. وقتی کسی را در قتل عمد مجرم می دانند. دوم اینکه نظر کارشناسان اسلحه متفاوت است و نتوانستند به نتیجه واحدی درباره گلوله ای که باعث مرگ شده، برسند. اصابت گلوله به دست منجر به دفرمه شدن نمی شود اما گلوله در بدن دفرمه شده است. این گلوله همان گلوله ای است که ایراد اصلی ما بود و می گفتیم باید مشخص شود چرا گلوله ای که از بدن خارج شده، دفرمه شده است.

او ادامه داد: کارشناس دیگر پرونده می گوید گلوله به استخوان جناغ سینه برخورد کرده است و درخواست نبش قبر کرد؛ درحالی که طبق نظر پزشکی قانونی استخوان جناغ سینه کاملا سالم است. اصابت گلوله به بدن آن را دفرمه نمی کند، آنها فقط ذکر کردند گلوله به موضع سخت برخورد کرده است.

داماد شهردار اسبق تهران افزود: مسئله دیگر اینکه کارشناسان معتقدند نجفی در شلیک ها اراده ای نداشته است و با صراحت این موضوع را بیان کردند و گفتند که تعادلی نداشته و غرضی هم در شلیک نبوده است. گلوله ها با زاویه های ۱۸۰ درجه اختلاف برخورد کرده است و این نشان دهنده این است که هیچ اراده ای نبوده است. این در واقع تایید گفته های نجفی است که گفت مقتول دست او را گرفته و نجفی اراده ای در شلیک نداشته است.

ببری در پایان گفت : لایحه مذبور تا روز چهارشنبه توسط وکیل آقای نجفی به دادگاه ارائه می شود و تا اواسط هفته آینده رای دادگاه اعلام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نجفی میترا استاد دادگاه نجفی نتیجه دادگاه نجفی محمدعلی نجفی رای دادگاه آقای نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی انتشار اخباری مبنی بر امکان صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت در نوار غزه توسط دیوان بین‌المللی کیفری، نخست‌وزیر و رئیس این رژیم امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی آشفته تلاش کردند تا مانع صدور چنین حکمی شوند.

بنیامین نتانیاهو در این باره گفت: تصمیم دادگاه لاهه یا هر تصمیم دیگری ما را از دستیابی به اهداف جنگ باز نمی‌دارد.

نتانیاهو مدعی شد: دیوان بین‌المللی کیفری با ما می‌جنگد و یک سیستم جهانی وجود دارد که روی یهودستیزی کار می‌کند.

نگرانی صهیونیست‌ها از حکم احتمالی دیوان بین‌المللی کیفری «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر را نیز به اظهار نظر در این باره واداشت.

وی در این باره گفت: من به شدت با هرگونه تلاش برای سوءاستفاده از نهادهای حقوقی بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی کیفری، به‌منظور محروم کردن اسرائیل از حقوق اساسی‌اش مخالفم.

هرتزوک همچنین مدعی شد: ما یک سیستم قضایی مستقل و قوی داریم که می‌داند چگونه در صورت نیاز تحقیقات انجام دهد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • ترس سران رژیم صهیونیستی از حکم دادگاه لاهه بالا گرفت
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • آفریقای جنوبی: از نزدیک تحقیقات دادگاه لاهه را دنبال می‌کنیم
  • هفته آینده تکلیف رالف رانگنیک و بایرن مونیخ مشخص خواهد شد
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو