Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@03:40:02 GMT

تاکید WHO بر توزیع عادلانه امکانات مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۴۵۸

تاکید WHO بر توزیع عادلانه امکانات مقابله با کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه‌شب در نشست خبری روزانه خود از تعهد کشورها برای مشارکت در برنامه جهانی این سازمان برای مقابله با کووید۱۹ و تحقیق و توسعه پیرامون تولید واکسن و امکانات تشخیصی و درمانی این بیماری قدردانی کرد.

در نشست آنلاین روز گذشته این سازمان درباره مشارکت جهانی در ساخت واکسن و داروی کووید۱۹ که به میزبانی کمیسیون اروپا برگزار شد، بیش از ۴۰ کشور شرکت کرده و در مجموع ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیارد یورو برای پیش‌برد برنامه جهانی سازمان جهانی بهداشت برای این منظور جمع‌آوری شد.

آدهانوم در عین حال تاکید کرد که موفقیت واقعی در مقابله با کرونا به سرعت تولید امکانات بهداشتی وابسته نیست، بلکه در تضمین توزیع عادلانه امکاناتی مثل واکسن یا داروی این ویروس در میان همه اقشار مردم جهان است.

وی تصریح کرد: هیچ یک از ما نمی‌توانیم جهانی را بپذیریم که در آن برخی مردم محافظت می‌شوند و برخی دیگر نه. همه باید تحت محافظت قرار بگیرند. تا زمانی که همه ما ایمن نباشیم، هیچ یک از ما در امنیت نیست.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که احتمال تداوم موج‌های شیوع کرونا در سراسر جهان، حفاظت از تک تک مردم کره زمین در مقابل این ویروس را ضروری می‌کند.

وی گفت که کمتر از دو سوم کادر درمانی در سراسر جهان مجهز به دستگاههای ضدعفونی کننده دست هستند و حدود ۳ میلیارد نفر از مردم جهان آب و صابون در خانه ندارد و این مشکلی قدیمی است که نیازمند توجهی فزاینده است.

آدهانوم هشدارهای پیشین خود درباره رشد مجدد کووید۱۹ را تکرار و تاکید کرد: در حالی که ابتلا و مرگ‌ومیر روزانه در برخی کشورها در حال کاهش است، در برخی کشورهای دیگر رو به رشد است... این ویروس تا مدت‌های طولانی با ما خواهد بود و ما باید گرد هم بیاییم تا ابزار مقابله با آن را تولید و توزیع کنیم.

آدهانوم همچنین گفت که افزون بر دولت‌ها، بیش از ۳۰۰ هزار فرد، شرکت و موسسه نیز حدود ۲۱۰ میلیون دلار در ۶ هفته گذشته برای برنامه سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کرونا کمک مالی ارسال کرده‌اند.

آخرین آمارها حاکی است که بیش از ۳ میلیون و ۶۴۴ نفر در دنیا تاکنون به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۵۲ هزار تن جان خود را در اثر ابتلا به آن از دست داده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا نجف دریابندری سهام عدالت صندوق ETF دعای روز یازدهم رمضان بهداشت جهانی ویروس کرونا مقابله با کرونا امکانات توزیع عادلانه ویروس کرونا نجف دریابندری سهام عدالت صندوق ETF دعای روز یازدهم رمضان سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس

فلسطینی‌ها قرار بود بعد از دیدن خون عزیزان خود به ترک غزه فکر کنند. آب و برق و گاز و غذا هم قطع شد و خانه‌هایشان ویران شد اما نرفتند.

رژیم کودک‌کش و جنایت‌کار صهیونیستی دیگر نمی‌داند برای پیش‌برد اهدافش چه کند.

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است