Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:56:03 GMT

سیلاب کمک‌های مومنانه در بهار کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۶۵۸

سیلاب کمک‌های مومنانه در بهار کرونایی

ویروس کرونا اگرچه با خود محنت و سختی و درد و رنج را برای بسیاری از مشاغل و اقشار آسیب پذیر جامعه به همراه آورد اما فرهنگ انسجام و همدلی، تفقد از نیازمندان و همسایگان، غمخواری و کمک مومنانه را میان آحاد مردم نهادینه کرد.

در این میان اشاره مقام معظم رهبری بر اجرای طرح رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان فرمایش هوشمندانه‌ای بود که موجب بسیج دستگاه‌های اجرایی، نظامی، گروه‌های اجتماعی و جهادی، خیران و سمن‌ها در این زمینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان قزوین نیز طرح رزمایش کمک مومنانه در سه مرحله پیش بینی شده است که مرحله اول آن با توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی در سراسر استان اجرا شد و مراحل دوم و سوم آن نیز به ترتیب در میلاد مبارک امام حسن مجتبی علیه السلام و عید سعید فطر اجرایی می‌شود.

 مردم استان قزوین در این طرح، صحنه‌های زیبایی از ایثار، از خودگذشتگی، نوع دوستی، همدلی و مواسات را رقم زدند که تا همیشه دوران در صفحات تاریخ باقی خواهد ماند و بر تارک نیکی و نیکوکاری خواهد درخشید.

نزدیک به ۶۰ هزار خانوار در قزوین نیازمند دستگیری مومنان

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در این خصوص گفت: به دنبال شیوع کرونا نزدیک به ۶۰ هزار خانوار در قزوین به دستگیری نیاز دارند که باید با عزم و اراده جدی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه اقدام کرد.

عیسی قبادی افزود: ما مطمئن هستیم که استان قزوین در این صحنه نیز سربلند بیرون خواهد آمد و تا پایان ماه مبارک رمضان با استفاده از همه فرصت‌ها برای حمایت از قشرهای آسیب دیده گام‌های بلندی را خواهد برداشت.

وی اضافه کرد: اگر ستاد کمک‌های مومنانه در استان راه اندازی شده است به این منظور بوده که مسوولان دعوت کننده و تشویق کننده برای این کار باشند و اصل کار در دست مردم باشد تا آحاد جامعه وارد عمل شده و گذشت و انفاق خود را به نمایش بگذارند.

قبادی با بیان اینکه کمک‌های مومنانه در قزوین نباید تنها به بسته‌های معیشتی محدود شود، گفت: دستگاه‌های متولی با خلاقیت بیشتری در این حوزه ورود کنند تا شاهد اثرگذاری بیشتر این طرح باشیم.

این مسوول افزود: اجرای این طرح با خلاقیت بیشتر موجب می‌شود سرمایه اجتماعی در جامعه شکل بگیرد و شاهد تداوم کمک‌های مردمی در آینده نیز باشیم.

وی اضافه کرد: در صورتی که کمک‌های مردمی با بهره گیری از خلاقیت در جامعه نهادینه شود آحاد جامعه کمک به دیگران را به عنوان یک اعتقاد دینی، مذهبی و اخلاقی می‌پذیرند و با جدیت در این حوزه ورود خواهند کرد.

قبادی ادامه داد: مرحله اول کمک‌های مومنانه با همکاری قرارگاه مواسات و همدلی با توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی به خوبی انجام شد و مرحله دوم نیز به همین شکل انجام خواهد شد و باید متولیان کمک کنند تا بخش بزرگ جامعه آماری ما در این طرح پوشش داده شود.

معاون استاندار گفت: بخش سوم این طرح نیز در عید سعید فطر صورت خواهد گرفت ولی این کمک‌ها به اقشار آسیب پذیر جامعه همچنان تداوم خواهد یافت و امیدواریم همچنان مردم کمک‌های خود را به اقشار آسیب پذیر ادامه دهند.

وی اضافه کرد: طرح کمک‌های مومنانه در استان تا به امروز خوب پیش رفته است و شاهد یک نوع انسجام میان دستگاه‌های متولی در این زمینه هستیم  و باید تلاش کنیم دعوت به مشارکت در این طرح فراگیر  شود.

 قبادی ادامه داد: البته دعوت برای مشارکت در این طرح باید به دور از اجبار و اصرار باشد تا بخش مومنانه کمک‌های مردمی خدشه دار نشود.

کمک ۳۴ میلیارد تومانی تشکل‌های قزوین به اقشار آسیب پذیر

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تشکل‌های مردمی قزوین با توزیع بسته‌های حمایتی، بهداشتی و معیشتی به مبلغ  ۳۴ میلیارد تومان میان اقشار آسیب پذیر در طرح رزمایش کمک مومنانه مشارکت کردند.

مریم بیدخام افزود: بعد از شیوع کرونا و فرمایش مقام معظم رهبری برای حمایت از اقشار آسیب پذیر، سیل کمک‌های مردمی به صورت خودجوش اتفاق افتاد و با وجود اینکه کرونا آسیب‌های زیادی را برای اقشار مختلف داشت اما باعث ایجاد روحیه انسجام، همدلی و کمک به آحاد جامعه شد.

وی با اشاره به بسیج مردمی و مشارکت‌های اجتماعی در این طرح، افزود: به طور متوسط همه تشکل‌های مردم نهاد به صورت غیر مستقیم در پیشگیری و مقابله با کرونا کمک کردند اما ۵۰ تشکل مردمی به صورت مستقیم به این موضوع ورود کردند.

بیدخام گفت: این تشکل‌ها سه میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان در قالب بسته‌های بهداشتی، لباس گان و بسته‌های حمایتی و معیشتی از گوشت و برنج و... را توزیع کردند.

وی اضافه کرد: همچنین گروه‌های اجتماعی و جهادی و کانون‌های بسیج محلات ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک کردند که در قالب همان بسته‌های بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر صورت گرفت.

بیدخام ادامه داد: کمک‌های مردمی هم به دانشگاه علوم پزشکی قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که مجموعا این کمک‌ها به مبلغ ۳۴ میلیارد تومان صورت گرفته که برای بیماران در بیمارستان‌ها و اقشار آسیب دیده هزینه شد.

وی اضافه کرد: این عدد جمع آوری شده غیر از کمک‌های مردمی واریز شده به ستاد رزمایش همدلی و شماره حساب آن بوده است که در صورت جمع آنها عدد قابل توجهی خواهد شد.

از مردم فهمیم استان باید تشکر کنیم که در خانه ماندند و وقتی درخوناست شد مردانه پای کار آمدند و کمک کردند.

۲۵ هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع می‌شود

رییس بسیج سازندگی استان قزوین در این خصوص به ایرنا گفت: مرحله اول رزمایش با توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی در قزوین انجام شد و مرحله دوم روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

سرهنگ رضا صادقی افزود:این مرحله از رزمایش کمک مومنانه به صورت مستقیم از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد و لازم است صدا و سیمای مرکز استان تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل آورد.

وی اضافه کرد: برای اینکه بسته‌های معیشتی به دست نیازمندان واقعی برسد پالایش لازم انجام شده است و اگر دستگاه‌های حمایتی از کمیته امداد، بهزیستی و ...درخواست اصلاحاتی داشته باشند قابل اجراست.

خلاقیت در کمک مومنانه در دستور کار قرارگاه همدلی و مواسات

رابط نماینده ولی فقیه در استان در ستاد کمک مومنانه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر بیشتر به سمت بسته‌های معیشتی و غذایی سوق یافته است اما ما در قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان به سمت فعالیت‌های جدید حرکت کرده‌ایم.

محسن حق شناس افزود: به تازگی با اجازه نماینده ولی فقیه در استان یک حساب یک میلیارد تومانی برای ایجاد صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده و تا امروز موجودی آن به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین کمک به هیات‌های قرض الحسنه محلات، راه اندازی آشپزخانه‌های مساجد و ... از دیگر اقدامات در ستاد مواسات و همدلی است که با خلاقیت برای ایجاد تنوع در کمک مومنانه صورت گرفته است.

حق شناس افزود: تامین حساب‌های دفتری اقشار آسیب دیده از دیگر اقدامات است که تا به امروز ۳۵۰ میلیون تومان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

این مسوول گفت: راه اندازی فروشگاه‌های مواساتی برای تامین کالاهای نیازمندان با رعایت اصل کرامت انسانی و بخش اجاره بهای منازل و مکان‌های کسب اقشار آسیب دیده از دیگر اقدامات خلاقانه مواساتی در استان بوده است.

تامین بسته‌های معیشتی از محل سهمیه‌های تخصیصی وزارت صمت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این خصوص گفت: می‌توانیم کالاهای مورد نظر برای بسته‌های معیشتی را از محل سهمیه‌های تخصیصی وزارت صمت که مختص ماه مبارک رمضان است و اختلاف قیمت با بازار دارد تامین کرد که در این صورت چتر پوششی این طرح بر تعداد بیشتری از نیازمندان گسترده خواهد شد.

عزیزالله افضلی افزود:در این راستا جلساتی را با شرکت شهرک‌ها، اداره غله و سایر دستگاه‌های اقتصادی برگزار خواهیم کرد تا با انسجام بیشتر بتوانیم برای کمک به اقشار آسیب دیده وارد عمل شویم.

وی اضافه کرد: استان قزوین، ظرفیت‌های ویژه‌ای صنعتی، بازرگانی و معدنی دارد که می‌توان از آنها در جهت بهبود وضعیت مردم استان و کمک به اقشار آسیب دیده استفاده کرد.

 توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان بهزیستی قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین در این خصوص به ایرنا گفت: کمک‌های مومنانه این سازمان با همکاری سپاه و فرمانداری و بخشی توسط خود سازمان و نیکوکاران انجام شده است و تاکنون بیش از ۲ هزار بسته سبد غذایی و مواد بهداشتی و شوینده در سطح استان بین مددجویان سازمان توزیع شده است.

علیرضا وارثی افزود: این حمایت‌ها همچنان با کمک دستگاههای اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد و خیران در استان ادامه دارد تا بتوان بخش کوچکی از فشارهای روحانی و ذهنی مددجویان را رفع کرد.

وی با اشاره به مهاد کودک که حدود سه ماه تعطیل بوده اند، افزود: با راه اندازی پویش همدلی و کمک مومنانه با مشارکت مالکان، اجاره بهای بیش از ۸۰ درصد مهاد استان بخشیده شد و نزدیک به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد برای آنها تهیه گردید.

وارثی گفت:همچنین بسته‌های پوشاک و نیازهای خاص مددجویان سازمان تهیه شده که در اسرع وقت میان آنها توزیع خواهد شد.

توزیع ۲۹ هزار پرس غذای گرم میان مددجویان کمیته امداد قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در این خصوص گفت:  طرح رزمایش کمک مومنانه را با اطعام مهدوی آغاز کردیم و باید از همکاری فرمانداری‌ها و در راس آنها استانداری تشکر کنیم که در کنار ما امدادگران بودند.

فرزاد فرهادی افزود: تا به امروز ۲۹ هزار پرس غذای گرم میان مددجویان کمیته امداد استان توزیع شده است و این اقدام خیرخواهانه با شناسایی نیازمندان واقعی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ۳۱ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که تا به امروز چهار هزار بسته میان آنها توزیع شده و برای این تعداد از خانوار بسیار محدود است.

فرهادی گفت: امیدواریم خانوارهای مددجوی استان در مرحله دوم توزیع بسته‌های معیشتی از سوی قرارگاه همدلی استان لحاظ شوند و از ظرفیت مددکاران کمیته امداد استان در توزیع سبد معیشتی استفاده شود.

 ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین کمک های مردمی مشارکت های مردمی استانداری قزوین سازمان بسیج مستضعفان پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی ره استان قزوین کمک های مردمی مشارکت های مردمی استانداری قزوین سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی ره استان قزوین کمک های مردمی مشارکت های مردمی استانداری قزوین سازمان بسیج مستضعفان طرح رزمایش کمک مومنانه اقشار آسیب پذیر استان قزوین کمک های مومنانه هزار بسته معیشتی بسته های معیشتی اقشار آسیب دیده میلیارد تومان کمک های مردمی میلیون تومان کمیته امداد تا به امروز راه اندازی انجام شد خواهد شد تشکل ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روستاییان سیستان آب سیلاب می‌خورند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • نخستین رزمایش کمک مومنانه در بجنورد
  • مدارس نوبت عصر قزوین تعطیل شد
  • توزیع ۵۵ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان خراسان شمالی
  • (ویدئو) روستاییان سیستان آب سیلاب می‌خورند!
  • استادیوم فوتبال برزیل غرق در سیلاب
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • طبیعت منطقه یومری در بهار
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود