Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:06:28 GMT

ورود وزیر نیرو به اراک

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۷۸۹۴

ورود وزیر نیرو به اراک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا اردکانیان وزیر نیرو به منظور افتتاح و کلنگ زنی ۹ طرح صنعت آب و برق در استان مرکزی وارد اراک شد و مورد استقبال مسئولان استان مرکزی قرار گرفت.

در این راستا ۷ طرح برقی افتتاح و عملیات اجرایی ۲ پروژه آغاز خواهد شد که در بخش پروژه‌های انتقال و فوق توزیع، خط و پست ۶۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۰ کیلوولت آوه، پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی طراز ناهید ساوه، پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت شهابیه خمین (شهید والانژاد)، طرح‌های توسعه شبکه (افزایش ظرفیت ها)، مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای باختر و کلنگ ساختمان جدید این مرکز در مجموع به ارزش ۹۹۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت زرندیه هم با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های انتقال و فوق توزیع از سوی شرکت برق منطقه‌ای باختر آغاز خواهد شد.

در بخش پروژه‌های توزیع هم، نیروگاه برق آبی ۴.۸ مگاواتی در محلات با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال و نیروگاه برق آبی ۳ مگاواتی در محلات باهزینه ۳۶۰ میلیارد ریال، افتتاح خواهد شد.

همچنین در این بخش، عملیات اجرایی احداث شبکه فشارمتوسط هوایی دو مداره منطقه گزل دره به طول ۳۸ کیلومتر در شهرستان غرق آباد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد. این پروژه‌ها توسط شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اجرا می‌شود.

همچنین با حضور وزیر نیرو طرح تأمین آب شرب شهر جدید امیرکبیر اراک از محل حفر چاه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره برداری می‌رسد.

برای بهره برداری از این طرح ۲ حلقه چاه به علاوه یک حلقه چاه اضطراری حفر شده است، که تأمین آبرسانی به شهر از محل حفر این چاه‌ها انجام خواهد شد که میزان آب شرب مورد نیاز در پایان این طرح نیز ۸۱ لیتر در ثانیه است.

برای بهره برداری از طرح آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر اراک که پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی را به همراه داشته، ۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از این پروژه در افق سال ۱۴۱۰ جمعیتی معادل ۲۵ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر نیرو آب شرب میلیارد ریال بهره برداری وزیر نیرو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد