Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:41:40 GMT

رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی نقطه ضعف گلپایگان است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۳۸۱۴۸

رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی نقطه ضعف گلپایگان است

رستمی با گلایه از رعایت نکردن اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان گلپایگان، آن را نقطه ضعف این شهرستان در برخورد با بیماری کرونا بر شمرد و از افزایش تعداد بیماران سرپایی کووید ۱۹ در این شهرستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «ناصر رستمی» در نشست خبری با تاکید بر اینکه در مرحله کنترل بیماری کووید ۱۹ هستیم و از این رو نیاز به یاری بیشتر مردم وجود دارد، گفت: اگر کسب و کارها بازگشایی شده است، مردم  نباید فکر کنند که کرونا به پایان رسیده است و اگر فاصله گذاری هوشمند رعایت نشود به حالت قبل باز می گردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان از کاهش بیماران بستری و افزایش بیماران سرپایی بیماری کرونا در شهرستان گلپایگان خبر داد و بیان کرد: ۱۴۳ نفر از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در شهرستان گلپایگان مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شد که نتیجه آزمایش ۶۵ نفر از آنها مثبت بوده است و ۴۸ نفر آنها بستری و ۱۷ نفر  دیگر سرپایی هستند و دو نفر نیز به اصفهان اعزام شدند.


وی به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر اعزام بیماران مشکوک به کرونا به اصفهان و بستری نشدن آنها در برخی شهرها اشاره کرد و افزود: این اعزام ها با هدف بازگشت بیمارستان ها به شرایط عادی و پاک صورت می گیرد تا بتوانند خدمات به دیگر بیماری ها ارائه دهند و جراحی های نیمه ضرور صورت بگیرد از این رو بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان گلپایگان دیگر بیمار مشکوک به کرونا را پذیرش نمی کند و به اصفهان اعزام می کند.


رستمی دلیل افزایش ابتلای بیماران سرپایی را مسافرت، پذیرش مسافر و رعایت نکردن اصول قرنطینه توسط دیگران دانست و اظهار کرد: دو خانواده به دلیل رعایت نکردن اصول قرنطینه برای یک عضو خانواده، با وجود آموزش های شبکه بهداشت و درمان به آنها مبتلا شدند و این خطرناک است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان از رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در تولید و عرضه مواد غذایی، پست بانک ها و برخی ادارات گلایه کرد و افزود: فاصله در محل های تجمع بیش از یک متر رعایت شود و شهروندان، یکدیگر را به این امر تشویق و توصیه کنند و در محل های تجمع استفاده از ماسک ضرورت دارد و اصول شست و شوی دست رعایت شود.


وی نقطه ضعف شهرستان گلپایگان را رعایت نکردن اصول فاصله گذاری اجتماعی برشمرد و از ابتلای دو مادر باردار به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و گفت: کسانی که علائم شدید ندارند و یا ناقل هستند بیماری  برای افراد با زمینه بیماری مانند بیماران کلیوی، سرطانی و مادران باردار انتقال دهند و از این رو همه باید احساس خطر کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.


رستمی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان شرایط خوبی به همت کادر شبکه بهداشت و درمان و رعایت مردم داشت، تاکید کرد: این شرایط شکننده است و اگر بیمار سرپایی افزایش یابد و مردم رعایت نکنند، موج بیماری باز می گردد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان از اجرای غربالگری  دوم با اولویت گروه های پرخطر در شهرستان خبر داد و خواستار همکاری مردم با مراقبان سلامت و حضور نیافتن مردم برای کارهای غیر ضرور در اورژانس بیمارستان مانند دو ماه گذشته شد.


وی از شدت یافتن  برنامه های  نظارتی کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در روزهای آتی با هدف بهتر شدن شرایط شهرستان گلپایگان خبر داد.

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گلپایگان فاصله گذاری اجتماعی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان رعایت نکردن اصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم