Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به چالش‌های پیش‌آمده در اثر شیوع بیماری کرونا در زمستان ۹۸ و بهار ۹۹، مهلت شرکت در چهارمین فراخوان نوپا‌های فناوری‌های همگرا تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد. متقاضیان می‌توانند با ورود به سایت رسمی مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا منوی فراخوان‌های نوآورانه نسبت به تکمیل فرم ثبت طرح اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوپا‌های فناوری‌های همگرا (نوپا) از جمله برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که به حمایت مادی و معنوی تیم‌های فناور در حوزه فناوری‌های همگرا (NBIC) می‌پردازد. منظور از فناوری‌های همگرا یا انبیک همگرایی و ترکیب فناوری‌نانو، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی با هم است.

بیشتر بخوانید: ترمیم عضلات آسیب دیده با نانوذرات

فراخوان نوپا یک فرصت عالی برای استارت آپ‌های حوزه فناوری‌های همگرا فراهم می‌کند تا با شرکت در دوره‌های آموزشی فراخوان، محصول و کسب و کار خود را در حوزه فنی و بازار توسعه دهند و پس از نگارش مدل کسب و کار خود، با سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه آشنا شوند.

استارت‌آپ‌هایی که در فرآیند داوری انتخاب می‌شوند، در جلسات راهبری برنامه شرکت خواهد کرد. در جریان این جلسات نیاز‌های هر طرح بررسی می‌شود و متناسب با آن خدمات و حمایت‌های برنامه در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد. اکثر تیم‌ها در ابتدای کار خود در دوره آموزشی اعتبارسنجی محصول (پیش‌شتابدهی) شرکت می‌کنند.

نوپاهای فناوری‌های همگرا به ارتقای فنی و بازاری محصول کمک می‌کند و دریافت مجوز‌ها و استاندارد‌های مربوطه را تسهیل می‌کند. هویت‌بخشی به محصول و شرکت از دیگر رسالت‌های نوپا‌های فناوری‌های همگرا است که برای استارت‌آپ‌ها نیازی خطیر به شمار می‌رود.

طرح‌هایی که زودتر ارسال شوند شانس بیشتری برای جذب در مراکز حامی توسعه کسب و کار و شتابدهنده‌ها دارند و در صورتی که دیرتر ارسال شوند ممکن است ظرفیت پذیرش آن‌ها تکمیل شود.

فرآیند اجرایی فراخوان به ترتیب زیر است:

متقاضیان شرکت در فراخوان نوپا باید حداقل یک نمونه اولیه از طرح خود در حوزه فناوری‌های همگرا داشته باشند. این طرح باید دارای جزء یا اجزایی باشد که در ساخت آن‌ها دست کم از دو فناوری از فناوری‌های NBIC استفاده شده باشد و عملکرد محصول به هم‌افزایی و تعامل این فناوری‌ها وابسته باشد. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ در چهارمین دوره از برنامه شرکت کنند.

محور علمی برنامه، مطابق با گزیده‌ای از فهرست کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان، ویرایش ۱۳۹۸ انتخاب شده است. سرفصل‌های این ۶۱ محور در ادامه اشاره شده است:

۱- فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی (شامل ۲۰ محور)

۲- دارو و فراورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (شامل ۱۵ محور)

۳- مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی (شامل ۸ محور)

۴- ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته (۲ محور)

۵- وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی (شامل ۶ محور)

۶- سخت‌افزار‌های برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک (شامل ۷ محور)

۷- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای (شامل ۳ محور)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نوین دانش بنیان نوپا های فناوری های همگرا فراخوان نوپا حوزه فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکار‌های نوپا براساس موقعیت‌های فرضی رخ می‌دهد و شامل صورت جریان‌های نقدی، ترازنامه مالی و صورت درآمد‌های پیش‌بینی‌شده می‌شود. سند پیش‌بینی مالی که براساس تکنیک‌های مدل‌سازی ساخته می‌شود، به سوالات فرضی سرمایه‌گذاران و بقیه ذی‌نفعان پاسخ می‌دهد.

اما در این میان، لزوم پیش‌بینی سرمایه برای کسب و کار‌های نوپا از اهمیت بیشتری برخوردار است و دلایل زیادی برای ضرورت پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد.

فواید به‌کارگیری پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌ها

مدیریت مالی کسب‌وکار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها به معنی نظارت بر جریان‌های نقدی و آگاهی از نیاز‌های مالی است که با تکیه بر آن می‌توان روند تولید یا قیمت‌گذاری کالا و خدمات را مشخص کرد. برای کسب‌وکار نوپا یا استارت‌آپ‌های کوچک صرف اشراف داشتن به وضعیت مالی کافی نیست بلکه جایگاه مالی کجا مهم است.

فواید بهره‌گیری از پیش‌بینی مالی برای کسب‌وکار‌های کوچک و نوپا شامل مواردی مانند مدیریت مالی، مدیریت وجوه نقدی، برآورد سرمایه راه‌اندازی، تشخیص سوددِه بودن ایده، تشخیص قابلیت اجرایی داشتن ایده و درنهایت تشخیص زمان رسیدن به نقطه سوددهی می‌شود.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت دلیل استفاده از پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک، در مدیریت وجه نقد است. دانستن این نکته که سرمایه از کجا قرار است بیاید و در کجا خرج خواهد شد، تکلیف سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر را به‌خوبی روشن می کند.

برای آماده‌سازی پیش بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک و کسب‌وکارهای نوپا ابتدا باید جایگاه آن کسب و کار مشخص شود. برنامه‌ریزی برای کسب‌وکاری که در مرحله اجرا قرار دارد، متفاوت از کسب‌وکاری است که هنوز در مرحله ارزیابی آینده قرار داد. تنظیم سند پیش بینی مالی برای مورد اول با تکیه بر داده‌های تاریخی آسان‌تر است اما کسب‌وکار دیگری ممکن است به تحقیقات بازار برای مدل سازی احتیاج داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود