Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی سال ۱۳۹۸ درحالی تولید گوشت قرمز کاهش ۱۱ درصدی داشته و رکورد کاهش ۳۰ ساله را شکسته که ۳۳ درصد کل نیاز سالانه گوشت قرمز کشور وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی داده‌های آماری مرکز آمار ایران نشان می‌دهد وزن لاشه قابل‌مصرف دام کشتارشده در کشتارگاه‌های کشور طی سال ۱۳۹۸ به ۳۲۲ هزار تن رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ کاهش ۱۱ درصدی و نسبت به میزان تولید سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ کاهش نزدیک به ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما مورد جالب‌توجه اینکه بررسی داده‌های تاریخی مرکز آمار ایران نیز نشان می‌دهد تولید ۳۲۲ هزار تن گوشت قرمز سال ۱۳۹۸ کمترین میزان تولید گوشت قرمز سالانه طی ۳۰ سال اخیر یعنی از سال ۱۳۶۸ تاکنون بوده است.

قابل ذکر است گزارش‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد طی سال ۱۳۹۸ درحالی تولید گوشت قرمز کاهش ۱۱ درصدی داشته و رکورد کاهش ۳۰ ساله را شکسته که تعداد دام کشور (سبک و سنگین) افزایش بیش از ۱۰ درصدی داشته است.

براین اساس می‌توان گفت یکی از دلایل کاهش تولید گوشت قرمز، کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز در بین خانوارهای ایرانی بوده است. اما مسئله دیگر، افزایش واردات گوشت قرمز است که در این زمینه نیز آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد طی سال گذشته ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز به ارزش ۷۵۳ میلیون دلار وارد کشور شده که این میزان معادل ۳۳ درصد کل نیاز سالانه گوشت قرمز کشور است.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید گوشت قرمز نشان می دهد سال ۱۳۹۸ طی سال ۳۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • همراه پرخرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!