Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز مدعی وجود سندی شد که طی آن وزارت امنیت ملی چین خطاب به شی جینپینگ رئیس‌جمهور این کشور، درباره تشدید احساسات ضدچینی در سراسر جهان از بابت شیوع ویروس کرونا هشدار داده و حتی پیش‌بینی کرده است که تداوم این روند می‌تواند رابطه پکن-واشنگتن را متاثر کرده و به تقابل نظامی میان آن‌ها منجر شود.

ظاهراً این گزارش اوایل ماه میلادی گذشته (آوریل)، به سران چین ازجمله شخص رئیس‌جمهور ارائه و اینگونه نتیجه‌گیری شده است که احساسات ضدچینی در بالاترین سطح خود از زمان وقوع حادثه میدان «تیان آن من» در سال ۱۹۸۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به ادعای افراد آگاه به این گزارش امنیتی، در بدترین سناریوی موجود، باید انتظار وقوع درگیری نظامی میان ۲ قدرت جهانی را نیز داشت.

البته این سند به رؤیت رویترز نرسیده و این خبرگزاری تنها بر حسب شنیده‌ها، از وجود گزارش ارائه شده از سوی نهاد امنیتی چین مطلع است.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که از بابت عدم پاسخ‌گویی به موقع به بحران کرونا، تحت فشار است؛ در راستای دور کردن اذهان عمومی از ضعف مدیریتی خود که می‌تواند اثرات به شدت منفی بر کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بگذارد؛ چند ماهی است که می‌کوشد چین را از بابت همه‌گیری کووید ۱۹ مقصر جلوه دهد تا آنجا که نه تنها با استفاده از عبارت جعلی «ویروس ووهان» این کشور را منشاء شیوع بیماری معرفی می‌کند بلکه مدعی است قصد پکن از همه این اقدامات، دخالت در روند انتخاباتی آمریکا به نفع «جو بایدن» رقیب دموکرات است.

همه‌گیری کرونا از اواخر دسامبر ۲۰۱۹، از شهر ووهان چین آغاز شد و آمریکا مدعی است منشاء پیدایش آن، آزمایشگاهی در همین شهر بوده است حال آنکه پکن با رد چنین اتهامی، فرضیه ورود ویروس به ووهان از طریق نیرو‌های آمریکایی که برای شرکت در بازی‌های نظامی به این شهر آمده بودند را مطرح می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درگیری نظامی آمریکا چین بحران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۹۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی اینزاگی از جذب طارمی

سرمربی تیم فوتبال اینترمیلان گفت که بابت جذب مهدی طارمی مهاجم تیم ملی کشورمان خوشحال است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیمئونه اینزاگی سرمربی اینترمیلان در بخشی از نشست خبری خود بعد از شکست یک بر صفر تیمش برابر ساسالو با اشاره به جذب مهدی طارمی و زیلینسکی برای فصل آینده گفت: طارمی به صورت بازیکن آزاد از پورتو به تیم ما می‌آید. او بازیکنی مهم در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود و گل‌های زیادی زده است. از جذب طارمی خوشحالیم.

وی ادامه داد: زیلینسکی نیز بازیکن خیلی خوبی است و می‌تواند به تیم ما کمک کند. از حضور این بازیکن نیز خوشحال هستم. باشگاه از بابت جذب این دو بازیکن شایسته قدردانی است.

پیروزی پورتو با گل و پاس گل طارمی

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • خوشحالی اینزاگی از جذب طارمی
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • تبریک رسمی بارسلونا بابت قهرمانی رئال مادرید
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود