Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:27:58 GMT

احتمال تشرف افراد زیر ۶۰ سال در حج امسال

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۰۷۸۱

احتمال تشرف افراد زیر ۶۰ سال در حج امسال

به گزارش خبرنگار مهر، کریم همتی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ که با حضور باربارا ریتزولی نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، برگزار شد، گفت: تاکنون در راستای انجام رزمایش کمک مؤمنانه، ۲۵۰ بسته به ارزش ۳۰۰ هزار تومان را میان نیازمندان توزیع کرده ایم. ما گروه های آسیب پذیری که تحت پوشش هیچ نهادی نبودند را پوشش دادیم اما عمق فاجعه زیاد است و با وجود تمامی تلاش ها باز هم به ۵۰ درصد از نیازمندان رسیدگی کامل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۶ استان کشور به ما کمک کردند تا بسته های هزار الی ۲ هزار تعدادی را میان نیازمندان توزیع کنند. امروز نیز ۲۵ استان دیگر وارد فاز عملیاتی می شوند.

بخش دیگر اقدامات هلال احمر در سال جدید امداد رسانی ها بود و ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش ترافیک جاده‌ای و ماموریت های امداد ونجات داشتیم. در طول ۴۶ روز نیز به بیش از ۵۲ هزار نفر از هموطنان امداد رسانی شد. دلیل کاهش ارقام نیز شیوع ویروس کرونا و تلاش های نیروهای امدادی بوده است. همتی تصریح کرد: نکته دیگر امداد و نجات ما در کوهستان است که بیش از ۴۰ درصد در سال جدید افزایش داشتیم و دلیل آن سفرهای مردم بوده است. وی با اشاره بر موضوع حج نیز بیان کرد: در بحث حج نیز احتمالاً روند همچون سال قبل نباشد و چندین سناریو داریم مبنی بر احتمال لغو حج از سوی عربستان، حضور کشورهای معدود و یا تشرف افراد زیر ۶۰ سال برخی کشورها، که در صورت عملی شدن گزینه سوم حدود ۳۸ هزار نفر از هموطنانمان شرایط حج را دارند و اقدامات لازم در صورت لزوم از هفته آینده انجام خواهد شد. ادامه دارد… کد خبر 4917436

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی صلیب سرخ کمیته بین المللی صلیب سرخ ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی روز معلم ماه مبارك رمضان سیدابراهیم رئیسی آموزش مکمل شیوع کرونا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شهر تهران محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کولیوندگفت: از تاریخ ۴ تا ۵ اردیبهشت، ۷ استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند، که بیشترین امدادرسانی در استان‌های کرمان و اصفهان انجام شده است.


وی ادامه داد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۲۸ مورد عملیات امداد و نجات به ۶۰۹ نفر متأثر امدادرسانی کردند، ۱ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۳۷ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.


رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۶ تخته موکت و ۱۴ بسته غذایی توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.


رئیس سازمان هلال احمر کشور گفت:۴۳تیم عملیاتی متشکل ۱۷۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است