Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@12:30:29 GMT

موتورسیکلت برقی ایران‌ساخت روانه بازار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۰۱۶

موتورسیکلت برقی ایران‌ساخت روانه بازار می‌شود

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است تا تمام فرایندهای تولید موتور سیکلت برقی را اعم از طراحی، نمونه‌سازی وتولید را در داخل کشور انجام دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به افزایش قیمت بنزین و قیمت نسبتاً ارزان برق در کشور، استفاده از موتورسیکلت‌های برقی باکیفیت می‌تواند یک گزینه معقول و دوستدار محیط‌زیست برای آینده حمل‌ونقل درون‌شهری در ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شهروندان، کشورهای مختلفی به‌ویژه در جنوب شرق آسیا استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را به‌عنوان یک وسیله کاربردی، به‌صورت روزانه مورداستفاده قرار می‌دهند. در ایران نیز دیر یا زود وسایط نقلیه بهره‌مند از سوخت‌های غیر‌فسیلی جایگاه خود را در سبد حمل‌ونقل کشور خواهد یافت.

پویان احمدی‌زاده مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان دراین‌باره گفت: این شرکت موفق شده است تا تمام فرایندهای تولید موتورسیکلت برقی را اعم از طراحی، نمونه‌سازی و تولید در داخل کشور انجام دهد. نمونه این محصول نیز به‌صورت کامل تهیه و موفق به دریافت مجوزهای لازم شده است.

احمدی زاده افزود: اخذ مجوز پلاک گذاری ازجمله مراحل نهایی است که در صورت تکمیل این مرحله، آخرین موانع در مسیر تجاری‌سازی محصول نیز برداشته خواهد شد، با هر بار شارژ، این موتورسیکلت 65 کیلومتر را پیمایش می‌کند. هر بار شارژ این وسیله در حدود 1000 تومان هزینه دارد که با توجه به افزایش قیمت بنزین، صرفه اقتصادی استفاده از محصول را نسبت به گذشته افزایش داده است.

وی افزود: باطری ازجمله قطعات کلیدی در وسایط نقلیه برقی است، به همین خاطر باطری این موتورسیکلت به مدت دو سال توسط خود شرکت ضمانت می‌شود.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان موتورسیکلت برقی ایران ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی با مشارکت شهرداری اصفهان با شرکت مپنا صورت می‌گیرد.

حسین حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به قرارداد دو ایستگاه شارژ شرکت مپنا در اصفهان اظهار کرد: توسعته خودروهای برقی در کلان‌شهرها به منظور کاهش آلاینده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه اضافه کرد: در راستای سیاست‌گذاری کلی حوزه حمل‌ونقل برای توسعه حمل‌ونقل پاک و زمینه‌سازی برای استفاده شهروندان از وسایل نقلیه برقی در سال های گذشته تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای احداث تعدادی جایگاه های شارژ سریع خودروهای برقی منعقد شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر دو مورد از این ایستگاه ها که جانمایی آن قطعی شده در دست اقدام است که یکی از این ایستگاه ها در خیابان فرایبورگ در منطقه ۶ اصفهان و ایستگاه دیگر در محدوده میدان بزرگمهر در منطقه ۴ اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به احداث این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری اصفهان و شرکت مپنا ادامه داد: بخشی از زیرساخت های این دو ایستگاه توسط شهرداری تامین می شود و تامین تجهیزات شارژ این دو ایستگاه توسط شرکت مپنا صورت می گیرد.

حق‌شناس با بیان اینکه خدمات بهره‌برداری از این ایستگاه ها تا شش سال توسط شرکت مپنا انجام می شود و پس از شش سال با پایان دوره تفاهم نامه ممکن است بهره‌برداری ازاین ایستگاه ها تموسط شهرداری یا شرکت مپنا یا هر شرکت دیگری انجام شود، تاکید کرد: با توجه به گسترش استفاده از وسایله نقیله برقی در آینده احداث و راه‌اندازی این دو ایستگاه کافی نیست و قطعاً با توجه به توانمندی بخش خصوصی می‌توانیم در آینده تعداد بیشتری از این ایستگاه ها را در شهر اصفهان احداث و راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در راستای توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی افزود: احداث و راه اندازی این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و بخش خصوصی بیشتر در راستای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با وسیله نقلیه برقی، نحوه شارژ آن و آشنایی و آگاهی مردم با فرایند تردد خودروهای برقی است.

کد خبر 749139

دیگر خبرها

  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!