Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:09:42 GMT

فعالیت هیات‌های مجازی در کانون‌های مساجد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۲۵۸

فعالیت هیات‌های مجازی در کانون‌های مساجد

به گزارش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت ‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی روز سه شنبه گفت: شیوع ویروس کرونا، با اقدام به موقع و هوشیارانه اقشار مختلف از جمله اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تبدیل به یک فرصت شد و اعضای کانون‌ها از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر فرهنگ‌سازی در سطح فضای مجازی اقدام به تولید گسترده ماسک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب درباره عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی در ایام ماه مبارک رمضان و در غیاب جلسات عمومی تاکید داشتند، کانون‌های مساجد اقدام به راه‌اندازی هیات های مذهبی در سطح فضای مجازی کردند، به طوری که در حال حاضر عموم کانون‌ها در سطح کشور هر شب به صورت مجازی هیأت و قرائت قرآن دارند که فرصت بسیار مغتنمی در راستای بهره‌برداری از فضایل این ماه پر برکت در شرایط کنونی است.

با توجه به سخنان مقام معظم رهبری به منظور ایجاد یک رزمایش گسترده در سطح کشور برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا فعالیت های متنوعی در قالب طرح ملی راهکار (رزمایش ایمان، همدلی کار، ایثار و رمضان) در ۲۵ هزار کانون صورت گرفت تا علاوه بر فرهنگ‌سازی، زمینه‌ساز دستگیری و همراهی مسجدی ها با مردم در مقابله با ویروس کرونا را فراهم آورد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی به همت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور صورت پذیرفته است که از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی و گندزدایی مساجد و معابر، تهیه بسته‌های معیشتی و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک اشاره داشت که رقمی بالغ بر ۳ هزار گزارش واصله در مقابله با کرونا از استان‌های مختلف را شامل می شود.

ارزانی با اشاره به شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در این راستا خط تولید ماسک در بسیاری از کانون‌ها راه‌اندازی شد که این حرکت علاوه بر آنکه اقدامی موثر به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا بود، سبب اشتغال‌آفرینی نیز شد. آموزش‌های لازم از طریق فضای مجازی رویکرد دیگری است که در وضعیت فعلی از سوی کانون‌ها دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: فراوانی فعالیت‌های کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا به ترتیب در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، فارس، گیلان، تهران و کرمان دیده می‌شود و سایر استان‌ها نیز به فراخور شرایط و امکاناتی که در دسترس دارند، مشغول خدمت‌رسانی هستند تا در این حرکت مومنانه نقش به سزایی ایفا کنند.

برچسب‌ها حبیب رضا ارزانی ویروس کرونا مسجد ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور همدلی فضای مجازی پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مسجد همدلی فضای مجازی ویروس کرونا مسجد همدلی فضای مجازی کانون های فرهنگی فضای مجازی هنری مساجد کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده