Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان راهداری با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی به لحاظ انبار و حمل یکسره کالای اساسی در بندر چابهار نداریم،گفت: هم‌اکنون ۸ بندر کشور درگیر واردات کالای اساسی هستند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هم‌اکنون سه فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر چابهار پهلوگیری کرده و در حال تخلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این کشتی‌ها 2 فروند هرکدام حامل 66 و 67 هزار تن گندم و یک فروند فروند کشتی حاکل 70 هزار تن جو هستند.

وی تصریح کرد:‌ تخلیه این کشتی‌ها از 11 اردیبهشت ماه به 2 روش انجام می‌شود؛‌یک روش حمل مستقیم یا یکسره که ایده‌ال ما هم است برای اولین بار در بندر چابهار طی اسفند 98،‌فروردین و ادریبهشت امسال در حال انجام است که آنرا ادامه خواهیم داد.

وی با یادآوری این‌که پیش از این حمل یکسره بار در بندر امام خمینی (ره) انجام شده بود، افزود:‌ حدود 40 درصد کالای اساسی که به بندر چابهار می‌آید به صورت مستقیم یا یکسره حمل شده است. 60 درصد نیز حمل به انبار بوده است.

وی بیان کرد:‌ روش دوم نیز همانگونه که اشاره شد حمل به انبار است که در بندر چابهار دو نوع انبار در محوطه بندر و تعدادی انبار طریق‌القدس در خارج از بندر داریم که کالا به آنجا حمل می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر این‌که آهنگ تخلیه کالای اساسی در بندر چابهار طبیعی است و مشکلی در این زمینه نداریم، اضافه کرد: با توجه به رصد مداوم روزانه در 7 بندر کشور،‌خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم.

دغاغله تاکید کرد:‌ هیچ محدودیتی به لحاظ انبار یا حمل یکسره در بندر چابهار نداریم.

وی با یاداوری این‌که از بندر امام خمینی (ره) هم‌اکنون گندم،‌ ذرت،‌ کنجاله سویا در حال حمل است،‌ اظهار کرد:‌ دو فرورند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام در حال تخلیه،‌ بارگیری و حمل به مقاصد داخلی است. همچنین در بندر شهید رجایی 2 فروند کشتی گندم (60 هزار و 66 هزار تنی) داریم که از 3 روز پیش تخلیه آنها شروع شده و آهنگ حمل نیز طبیعی است.

وی ادامه داد:‌ در بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی 3 فروند کشتی‌ حامل برنج داریم که بار آنها تخلیه و در حال انتقال به انبارهاست.

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری این‌که در بنادر امیرآباد و انزلی کشتی‌های حامل گندم و ذرت در حال تخلیه و بارگیری هستند،‌ افزود:‌ در بندر امام به طور میانگین روزانه 2000 کامیون (با تناژ 24 تن)،‌ در بندر شهید رجایی روزانه 700 کامیون، در بندر امیرآباد 350 تا 370 کامیون، در بندر انزلی روزانه (150 تا 160 کامیون) و در بندر چابهار نیز روزانه 300 کامیون کالای اساسی بارگیری و به مقاصد داخلی حمل می‌شود.

*استفاده از ظرفیت تمام بنادر برای تامین کالای اساسی

دغاغله با یادآوری این‌که همیشه یک خواسته داشتیم که از همه ظرفیت‌های بنادر کشور استفاده کنیم، اظهار کرد:‌ قبلا هاب غلات کشور بندر امام بود اما از اسفند سال گذشته با تقاضای سازمان بنادر و دریانوردی و تدبیر ستاد تنظیم بازار کشور از ظرفیت تمام بنادر کشور برای تامین کالای اساسی استفاده شد.

وی گفت: هم‌اکنون 8 بندر درگیر واردات کالای اساسی شده‌اند و در بنادر انزلی،‌نوشهر و ... کشتی‌های با تناژ پایین پهلوگیری و در بنادری مانند شهید رجایی،‌ رجایی،‌امام و... کشتی‌ها با تناژ 60 هزار تن به بالا پهبوگیری می‌کنند. به خصوص بندر چابهار بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب  و تکلیف دولت امسال در بحث کالای اساسی نقش پر رنگی داشته است. 

وی بیان کرد: بعد از بندر امام در میزان ورود کالای اساسی،‌ بندر چابهار قرار دارد که اتفاق بی نظیری است.

وی همچنین در خصوص کامیون‌داران گفت: مشکلات کامین‌داران مشکلات خودمان است و جلسات مکرری را برای رفع مسائل برگزار می‌کنیم. در شرایط کرونایی هم پیگیر مشکلات و مسائل هستیم. خوشبختانه کامیون داران لبیک گفته‌اند و در شرایط خاص کشور واقعا همراهی کرده‌اند.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سازمان بنادر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان بنادر ویروس کرونا سازمان بنادر کالای اساسی در بندر بندر چابهار فروند کشتی شهید رجایی بندر امام هم اکنون هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار

تین نیوز

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار میان علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و شایسته مرادزاده معاون وزیر حمل ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت چندوجهی بین جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

گفتنی است، هیئت جمهوری تاجیکستان به سرپرستی معاون وزیر حمل ونقل این کشور در سفر به تهران پس از ملاقات با مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت ها و ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار نیز بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)