Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@11:54:08 GMT

تکلیف دفاتر امور شهری به ساماندهی شناسه ملی اشخاص حقوقی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۱۶۴۷

تکلیف دفاتر امور شهری به ساماندهی شناسه ملی اشخاص حقوقی

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: لازم است تمامی دفاتر امور شهری و روستایی استانداری‌ها نسبت به انجام درخواست‌های تخصیص و یا بازبینی شناسه ملی اقدام و درخواست‌های بی اعتباری شناسه‌های ملی زائد را از طریق مکاتبه مستقیم با این دفتر پیگیری کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عباس کرکه‌آبادی اظهار کرد: براساس مصوبه ۱۳۹۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱.۱ هیئت وزیران، شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان عددی یکتا به منظور تفکیک اشخاص حقوقی و انجام شفاف امور قانونی و مالی آنها مطرح شد و بر همین اساس، در راستای تخصیص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی مرتبط با ساختار وزارت کشور از جمله شهرداری و دهیاری، دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در تعامل با هیئت ماده (۹)، از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹، اقدام به تخصیص شناسه ملی مربوط به ۴۷ هزار و ۷۵۵ مورد از اشخاص حقوقی شامل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه که این امر همچنان در حال انجام و پیگیری است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷، شناسه ملی دو هزار و ۹۶۰ دهیاری و ۴۰ شهرداری صادر و در سال ۱۳۹۸، از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه نیز شناسه ملی یک‌هزار و ۱۰۰ دهیاری و ۳۰ شهرداری تازه تأسیس صادر شده است.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: به دلیل سهولت در تخصیص و یا بازبینی اطلاعات شناسه ملی، «دستورالعمل نحوه بهره گیری از دسترسی استانی سامانه‌های تخصیص و بازبینی شناسه ملی اشخاص حقوقی (شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) و نحوه درخواست بی‌اعتباری شناسه‌های ملی زائد» به دفاتر امور شهری و روستایی استانداری‌های کشور ابلاغ شد.

کرکه‌آبادی افزود: لازم است تمامی دفاتر امور شهری و روستایی استانداری‌ها نسبت به انجام درخواست‌های تخصیص و یا بازبینی شناسه ملی براساس مشخصات کاربری ارائه شده و فایل‌های آموزشی و سایر دستورالعمل‌های ابلاغی در سامانه تخصیص و بازبینی شناسه ملی (به نشانیhttp://ilenc.ssaa.ir) اقدام و درخواست‌های بی اعتباری شناسه‌های ملی زائد را نیز از طریق مکاتبه مستقیم با این دفتر پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: اعطای این دسترسی به استانداری‌ها، این امکان را فراهم می‌سازد تا فرآیند تخصیص و بازبینی شناسه‌های ملی اشخاص حقوقی با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: در صورت تقاضای استان‌ها برای آموزش بیشتر سامانه تخصیص؛ این آمادگی وجود دارد تا آموزش‌های تکمیلی به صورت مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس به کاربران استانداری‌ها ارائه شود.

کد خبر 422246

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهرداری شهر سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ملی اشخاص حقوقی دفاتر امور شهری شناسه های ملی استانداری ها دفتر نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزایش بیش از ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این اعتبار باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، اظهار کرد: این اعتبار به‌صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شأن مردم ارائه دهند.

وی تأمین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: انتظار می‌رود مجموعه شوراها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح و پروژه‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۹ برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در دولت سیزدهم دولت به کمک مجموعه مدیریت شهری و روستایی آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند.

وی عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۳,۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در این دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزایش یافته است و افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از دلایل رشد این منابع در دولت سیزدهم را تدابیر اندیشیده شده در قالب ستاد درآمد و تجهیز منابع و مساعدت‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در انتقال تعدادی از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های یزدی به استان و نیز تلاش‌های ارزشمند دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه اداره کل امور مالیاتی دانست و گفت: دولت سیزدهم بر تأمین منابع مالی پایدار و عدالت محور در کشور تاکید دارد.

کد خبر 751181

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد