Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:27:22 GMT

مسکن مهر بروجرد محروم از ابتدایی ترین زیرساخت‌های شهری

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۲۰۲۴

مسکن مهر بروجرد محروم از ابتدایی ترین زیرساخت‌های شهری

این روزها بازار داغ ثبت نام مسکن ملی موجب شده تا افراد مستاجر برای رهایی از مشکلات اجاره نشینی راه خانه دار شدن را در طرح مسکن ملی دنبال کنند اما امیدوارند این طرح به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار نشود.
همان مسکنی که در دهه ۸۰ مسکن مهر نامیده شد اما مهرش در تلاطم بروکراسی اداری و سواستفاده تعاونی‌ها چندان به دل مالکان ننشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بار مسکن ملی راه خانه دار شدن را در کنار سایت مسکن مهر برای بی خانمان ها پیدا کرده است گویی مسکن مهر خیلی موفق بوده که اکنون مسکن ملی هم در کنارش میخواهد مهری دیگر بر دل مردم جا بگذارد.

بسیاری از صاحبان مسکن مهر بروجرد که قریب به ۹سال از واگذاری خانه هاشان می گذرد از نبود کمترین امکانات در این منطفه گلایه دارند.

طرح مسکن مهر در دولت قبل با هدف تحقق آرزوی خانه دار شدن خانواده ها در بروجرد آغاز شد ولی با وجود مشکلات فراوان نتوانست آنگونه که باید این شعار را محقق سازد.

ساخت مسکن مهر بروجرد همزمان با سراسر کشور در سال ۱۳۸۷ با ثبت نام بیش از ۱۲ هزار متقاضی مسکن در قالب تعاونی های مختلف در زمینی با مساحت ۶۰ هزار هکتار کلید خورد که بعدها با پایش این افراد، ۶ هزار و ۲۰۰ تن در فهرست خانه دارهای آینده قرار گرفت.
این طرح از ابتدا با سرعت چشمگیری فعالیت خود را آغاز کرد اما پس از مدتی به دلایل مختلف راکد ماند و اکنون ۲۷ تعاونی از مجموع ۲۹ تعاونی مسکن مهر بروجرد توانسته اند پنج هزار واحد مسکونی را از مجموع ۶ هزارو ۲۰۰ واحد مسکن مهر بروجرد به متقاضیان واگذار کنند.
با اجرای طرح مسکن مهر در دولت دهم نور امید به خانه دار شدن در دل هزاران نفر از مردم بروجرد به ویژه زوج های جوان، زنان بی سرپرست و مستاجران نقش بسته بود.
این مهر شاید تا حدودی بر دل اقشار کم درآمد نشست اما حلاوت و شیرینی آن با ساکن شدن در شهرک های بدون امکانات مسکن مهر به تلخی گرایید.
بانیان مسکن مهر بدون در نظر گرفتن امکانات زیربنایی و اصولی برای شهرک های تازه تاسیس مسکن مهر ابتدا به سرعت بعد از جانمایی زمین اقدام به ساخت بلوک های هفت طبقه بدون پارکینگ کردند.
اغلب قشر متوسط و ضعیف بروجرد با آغاز طرح مسکن مهر به امید خانه دار شدن پیش پرداخت این مسکن ها را تهیه و سرانجام بعد از ۲ تا سه سال انتظار و ساکن شدن در این واحدها، تازه متوجه کمبودها و نواقص آنها در ساخت، محوطه سازی و کمبود امکانات رفاهی شدند.
ساکنان مسکن مهر بروجرد علاوه بر بیان مشکلاتی در نحوه ساخت این واحدها و استاندارد نبودن آسانسورها از  نبود پارکینگ خودرو گلایه دارند.

کمبود واحد نانوایی، کم بودن اتوبوسهای خط واحد، نبود بازارچه تره بار، درمانگاه، مسجد و مدرسه همه از مشکلاتی هستند، که اهالی مسکن مهر با آن مواجه بوده و تا امروز نیز برخی از این مشکلات به قوت خود باقی است.
در فصل بارندگی با بارش باران آب از لابه لای پنجره های مسکن مهر وارد خانه می شد و کام صاحبخانه ها را بیشتر از قبل تلخ می کرد.
بسیاری از خانواده ها در سال تحصیلی قبل به دلیل دور بودن واحدهای مسکن مهر از شهر و نبود مدرسه در مقطع راهنمایی در این شهرک با مشکلاتی در ثبت نام دانش آموزان خود مواجه بودند که در نهایت مجبور به ثبت نام فرزندان خود در شهرک های دیگر با هزینه بیشتر شدند.
مهندسی نبودن طراحی بلوارها و میادین مسکن مهر بروجرد و عدم توجه به مبلمان شهری در این شهرک بزرگ موجب شده تا با ورود به مسکن مهر با بیابانی مواجه شوی که با آپارتمانهای بدون امکانات آراسته شده است.

نبود فضای سبز و پارک ؛ میادینی خالی از هر نوع چمن و درخت همه ناشی از بی توجهی مسئولان امر به ساخت و ساز و اصول شهرسازی است.
شاید اگر نظارت دقیق تر و جدی تری بر عملکرد ۲۹ تعاونی مسکن مهر بروجرد می شد و این تعاونی ها شان و منزلت متقاضیان واحدهای مسکن مهر را در نظر می گرفتند امروز شاهد بلوارها و میادین غیرمهندسی در مسکن مهر نبودیم.
یکی از اهالی مسکن مهر بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با توجه به اینکه جمعیت زیادی در این منطقه ساکن شده اما هیچگونه امکانات خدمات رفاهی در شهرک مسکن مهر وجود ندارد.
محمدجواد آریانپور افزود: بسیاری از خانواده ها به دلیل مشکلات مالی فراوان و از روی ناچاری در واحدهای مسکن مهر بروجرد مستقر شده اند و در ۲ سال اخیر قیمت این واحدها بسیار گران شده اما مسوولان در راستای زیبا سازی این شهرک تلاشی نمی کنند.
یکی دیگر از اهالی مسکن مهر بروجرد نیز اظهار داشت: دور بودن واحدهای مسکن مهر از شهر نه تنها نیازمند افزایش خط اتوبوس رانی و تاکسیرانی است بلکه باید ضریب امنیت این منطقه نیز افزایش یابد.
فریبا خمسه  افزود: سایت مسکن مهر بروجرد هیچ گونه امکاناتی ندارد تنها واحدهایی در آن احداث و چند خیابان آسفالت شده است.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی  فرماندار بروجرد بیان کرد: تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر از سایت مسکن مهر از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است لذا بر لزوم تکمیل واحدهای مسکونی، محوطه سازی و فضای سبز این منطقه تاکید جدی شده است.
احمد گودرزیان افزود: تمام زیرساخت های لازم برای رفاه حال متقاضیان مسکن مهر در شهرستان بروجرد باید مهیا شوند و احداث مکان های آموزشی، فرهنگی و رفاهی در دستور کار قرار گیرد.
وی از ساخت یک باب مسجد و مدرسه در شهرک مهرگان مسکن مهر خبر داد و گفت: این شهرک هم اکنو.ن دارای مدرسه ۱۸ کلاسه  بوده و در جوار آن یک واحد دیگر آموزشی در حال ساخت است.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: بیش از پنج هزار واحد مسکونی از مجموع ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر بروجرد به متقاضیان واگذار شده و امیدواریم با تدبیر دولت واحدهای باقیمانده تکمیل و زیرساخت های مورد نیاز این طرح هرچه سریعتر فراهم شوند.

احمد پارسا افزود: برای اجرای طرحهای زیباسازی و فضای سبز مسکن مهر این سایت به شهرداری بروجرد تحویل داده و اقدامات لازم در این راستا انجام شده و شهرداری در نسبت به اجرای طرحهای فضای سبز و زیبا سازی اقدام نماید.

پارسا از احداث یک باب مسجد و اخذ اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی برای این مسجد خبر داد و گفت: یک باب واحد آموزشی در این منطقه در حال ساخت است.

وی با اشاره به واگذاری زمین به اداره ورزش و جوانان بروجرد برای احداث سالن های چند منظوره بیان کرد: اجرای طرح تربیت بدنی به دلیل نبود اعتبار هم اکنون راکد مانده است.

رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: ۳۷ هکتار از زمین‌های دولتی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای سه هزارو ۵۰۰ نفر در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

پارسا اظهار داشت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از اراضی دولتی در شرق مسکن مهر استفاده و مطالعات طرح اولیه مسکن ملی در حال انجام است.
پارسا اضافه کرد: دستگاههای خدمات رسان آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری باید از هم اکنون پای کار باشند تا مشکلاتی که در مسکن مهر به وجود آمد تکرار نشود.
رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد در ۲ مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۳۳۰ نفر ثبت نام کرده اند و متقاضیان در مراحل بعدی ثبت نام می توانند شرکت کنند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد تسهیلات مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر مسکن لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد تسهیلات مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر مسکن لرستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد تسهیلات مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن مهر مسکن لرستان واحدهای مسکن مهر مسکن مهر بروجرد خانه دار شدن مسکن مهر طرح مسکن مهر اجرای طرح راه و شهر فضای سبز مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله‌ها در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه‌ها قرار گرفت.

پروژه‌های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت ها است و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه‌های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

کد خبر 6088684

دیگر خبرها

  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام