Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، حسن عزیزی روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت افزود: در خراسان جنوبی، زیرکوه به عنوان تنها شهرستان سفید اعلام شده است و شهرستان‌های درمیان و سربیشه در منطقه زرد هستند و بقیه شهرستان‌ها در منطقه قرمز قرار دارند.

وی اظهار داشت: از امروز شانزدهم اردیبهشت ماه جاری تمامی اماکن و فضاهای ورزشی دولتی و خصوصی در شهرستان زیرکوه در رشته‌های انفرادی غیرگروهی مثل تنیس‌ روی میز، شطرنج، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، اسکیت، دوومیدانی، تیراندازی، گلف، کوه‌نوردی که از رشته‌های وررشی کم‌خطر به لحاظ کرونا محسوب می‌شوند فعال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی یادآور شد: رشته‌های ورزشی کم‌خطر یادشده تنها در منطقه سفید که توسط ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود امکان فعالیت دارند، همچنان همه اماکن دولتی و غیردولتی و خصوصی به غیر از زیرکوه که منطقه سفید اعلام شده تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعطیل هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد:در مناطق سفید صرفا رشته‌های انفرادی و غیرگروهی امکان فعالیت دارند اما قبل از آغاز فعالیت خود باید در سامانه وزارت بهداشت به نشانی salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و کد فعالیت دریافت کنند.

عزیزی گفت: همچنین مربیان رشته‌های ورزشی باید گواهی‌نامه سلامت را از اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی دریافت کنند که برای دریافت این گواهی باید در آزمونی که مربوط به نحوه مقابله با ویروس کرونا است شرکت کنند این آزمون ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: عفونت‌زدایی از اماکن قبل از ورود ورزشکاران از دیگر ملزومات بازگشایی اماکن ورزشی در مناطق سفید است، در اماکن ورزشی نباید تجمع شود و همه این اماکن با یک سوم ظرفیت در مدار خدمت قرار می‌گیرند تا فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی رعایت شود.

عزیزی اظهار داشت: افرادی که از اماکن ما در مناطق سفید استفاده می‌نند در نخستین نوبت حضور خود باید برگه خوداظهاری سلامت را تکمیل کنند و این برگه گواهی می‌کند که فرد دچار بیماری‌های زمینه‌ای مثل فشارخون، قلبی و عروقی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مدیران و مربیان ما هم نباید بیماری زمینه‌ای داشته باشند، پایش وضعیت سفید، زرد و قرمز هر هفته انجام می‌شود و ممکن است زیرکوه هفته آینده وضعیت سفید نداشته باشد.

کد خبر 508407 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی، مسابقات قهرمانی کشور شنا تحت نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه با معرفی تیم‌های برتر پایان یافت. بر این اساس تیم خراسان رضوی در جایگاه نخست قرار گرفت و قهرمان شد، همچنین تیم‌های تهران و اصفهان به ترتیب در رده دوم و سوم ایستادند.

شناگران ابوالفضل ظریف:۴طلا انفرادی ۲طلا تیمی، محمد صالح عرفانیان:۳طلا انفرادی ۲طلا تیمی، علی  رشید ابادی :۴طلا انفرادی ۲طلا تیمی، سپنتا نویدی :۳نقره و ۱برنز، امیر حسین  علیزاده :۲طلا و ۲برنز، مازیار ماضی  ۲ نقره ۲ بزنز، حسن غمخواه ۲ نقره  ۱ برنز دو طلای تیمی، تیمی مختلط اول، تیمی آزاد اول، سرمربی: دکتر مهدی ضیایی، مربی: سعید سنجری، مربی: صادق اسدی و با سرپرست:  مجید غفاریان شادلو مدال کسب کردند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی