Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:59:11 GMT

ساماندهي وانت بارها برون شهري با سازمان راهداري

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۳۷۱۰

ساماندهي وانت بارها برون شهري با سازمان راهداري

خبرگزاری آریا- مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ساماندهی وانت بارها برون شهری طبق قانون برعهده این سازمان است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «غلامحسین دغاغله» افزود: وانت بارها شامل نیسان ها و بقیه وانت هایست که در حمل و نقل برون شهری فعالیت می کنند.
وی اظهارداشت: این سازمان به عنوان متولی حمل و نقل برون شهری طبق قانون وظیفه دارد این دسته از وانت بارها را انتظام بخشی و ساماندهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: مسئولیت ساماندهی وانت بارهای فعال در داخل شهرها بر عهده وزارت کشور است.
وی افزود: بر اساس ثبت نام و فعالیت وانت بارها تشخیص داده می شود این خودروها در درون یا برون شهری فعالیت می کنند.
دغاغله تصریح کرد: یکی از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ساماندهی و ایجاد انتظام در حمل و نقل برون شهری است.
وی ادامه داد: سال گذشته کارگروهی در شرکت پخش فرآورده های نفتی متشکل از دستگاه های مختلف با مسئولیت خود شرکت پخش در این زمینه تشکیل شد.
مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: مسئولیت این کارگروه تخصیص سوخت به ناوگان وانتی اعم از درون و برون شهری است.
وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همین راستا یکسری ضوابطی را برای ناوگان فعال در بخش برون شهری تعیین کرد.
دغاغله اظهارداشت: دو روش برای ثبت نام وانت بارها در نظر گرفت شد که یکی ثبت نام حضوری و دیگری ثبت نام غیر حضوری بود.
وی ادامه داد: رانندگان در روش حضوری می بایست به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان های مختلف یا اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ای مراجعه و برای وانت و شخص راننده ثبت نام انجام می شد.
مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در روش غیر حضوری هم رانندگان می بایست به سامانه تعبیه شده در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مراجعه و برای فعالیت در بخش برون شهری ثبت نام می کردند.
وی افزود: بعد از ثبت نام هم ناوگان و هم شخص راننده کارت هوشمند وانت دریافت و در ضمن برای تردد در سطح جاده های برون شهری ناوگان باید سند حمل بار (بارنامه) به همراه داشته باشد.
دغاغله اظهارداشت: این اسناد در پایان هر ماه در سامانه تجمیع و مقدار پیمایش هر وانت مشخص می شد و مطابق پیمایش صورت گرفته اعتبار سوخت به آنان تخصیص پیدا می کند.
وی ادامه داد: این ثبت نام ها از بهمن ماه سال گذشته انجام شد و از اسفند و فروردین افرادی که ثبت نام و بار نامه گرفته بودند تعداد 118 هزار دستگاه وانت با مشخصات میزان پیمایش طی نامه ای به شرکت پخش فرآورده های نفتی ارسال شد.
مدیر کل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی پس از صحت سنجی مستندات و میزان پیمایش صورت گرفته اعتبار سوخت وانت بارها را شارژ کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی یادآورشد: همچنین در اردیبهشت ماه سال جاری هم بر همین روال بر اساس بارنامه و مقدار پیمایش و مسافتی که وانت های برون شهری طی می کنند اعتبارسوخت هر ماشین در کارت سوخت شان شارژ می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساماندهی وانت بار وانت بارها برون شهری شرکت پخش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت