Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرچی از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی کمک مومنانه در نیمه اول ماه رمضان از طریق شبکه روستا کالا خبر داد و گفت: شبکه روستا کالا با قابلیت معرفی محصولات روستایی برای صادرات از بهترین محصولات شبکه روستایی کشور در رزمایش کمک مومنانه استفاده می کند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_فرزانه تهجا: شیوع کرونا در کشور موجب آسیب های جدی به برخی مشاغل روزمزد شد و این امر تا حد زیادی معیشت خانوداه های این مشاغل را با مشکل مواجه کرد بر همین اساس رهبر انقلاب طی سخنانی در نیمه شعبان همگان را به حضور در رزمایش کمک مومنانه دعوت کردند بر همین اساس گفتگویی با «محمد امین میرچی» دبیر رزمایش کمک مومنانه در شبکه روستا کالا به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شبکه روستا کالا را معرفی کنید؟

شبکه روستا کالا شبکه مردمی حمایت از کالاهای روستایی با فعالیت قریب به 4 سال است که با پشتیبانی از شبکه های جهادی در رزمایش کمک مومنانه اقلام مورد نیاز برای سبد کالاهای معیشتی  را مدیریت می کنند. پس از اعلام رهبر انقلاب در رزمایش کمک مومنانه در نیمه شعبان شبکه روستا کالا فعال شد تا اقلام مورد نیاز در بسته های حمایتی از خانوارهای آسیب دیده تامین شود. گروه های جهادی با پشتیبانی از شبکه روستا کالا بدون نیاز به تامین محصولات مورد نیاز سبد غذایی از شبکه های خارجی می توانند با قیمت کمتر در تامین اقلامی مانند برنج و حبوبات از شبکه داخلی کشور یعنی روستا کالا این اقلام را تامین کنند.

 

تامین اقلام معیشتی سبدهای کمک مومنانه از شبکه روستا کالا چه آثاری در فعالیت اقتصادی بر جای می گذارد؟

این امر موجب می شود تا شبکه تولید و کشاورزی در روستا تقویت شود. شبکه روستا کالا به طور مستقیم اقلام را از روستاییان خریداری می کند؛ به همین جهت محصولات با قیمت پایین تری عرضه می شود و از سوی دیگر با همکاری دستگاه های دیگر مانند سازمان اقتصادی کوثر، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای فعال در این زمینه موجب می شود تا در خرید هر یک از اقلام سبد معیشتی خانوارهای آسیب دیده از کرونا قیمت این محصولات پایین تر از کالاهای مشابه خارجی باشد.

 

با تامین اقلام نام برده از شبکه روستا کالا چند سبد معیشتی شکل گرفته است؟

برنامه ریزی اولیه شبکه روستا کالا برای تامین 10 هزار بسته معیشتی است که تا میلاد امام حسن (ع) در نیمه ماه رمضان توزیع می شود و انشاءالله قابلیت افزایش ظرفیت تا 20 هزار بسته نیز وجود دارد. اقلام سبد معیشتی مانند پنیر، ماکارونی، شکر و سایر اقلامی که با برندهای مرغوب است، تلاش کردیم تا از برندهای مرغوب داخلی در تامین این مایحتاج استفاده کنیم؛ در واقع پنج قلم از کالاهای مورد نیاز سبد معیشتی از شبکه روستا کالا تامین می شود و هشت قلم دیگر از مجموعه های دیگر داخلی و برندهای مشهور تولید مرغ مانند زربال یا مجموعه لبنیاتی پاک و بنیاد مستضعفان تامین می شود. این امر موجب کاهش قیمت سبد معیشتی می شود.

 

شبکه روستا کالا چه نقشی در توزیع این اقلام در رزمایش کمک مومنانه دارد؟

ما در رزمایش کمک مومنانه از طریق تامین اقلام مورد نیاز از شبکه روستا کالا تلاش می کنیم تا خانوارهای مورد نظر اقلام معیشتی را دریافت کنند البته ما به طور مستقیم این بسته ها را توزیع نمی کنیم بلکه گروه های جهادی ای که در کمک مومنانه فعال هستند به طور مستقیم با مراجعه به شبکه روستا کالا اقلام را تهیه و خود این گروه های جهادی جامعه هدف را شناسایی و این محصولات را توزیع می کنند؛ در واقع شبکه روستا کالا یک شبکه تامین کننده محصولات مورد نیاز برای گروه های جهادی است که می خواهند در پوشش رزمایش کمک مومنانه از خانواده های آسیب دیده کرونا حمایت کنند.

 

آیا مرحله دوم کمک مومنانه با حمایت شبکه روستا کالا اجرا می شود؟

تلاش می کنیم تا پایان رزمایش کمک مومنانه ظرفیت تامین 20 هزار بسته معیشتی را ارتقا دهیم. 10 هزار بسته معیشتی در دهه اول و مرحله دوم نیز در نیمه دوم ماه رمضان توزیع می شود.

 

شبکه روستا کالا تا کنون چند محصول را از شبکه کشاورزی جمع آوری و معرفی کرده است؟

در حال حاضر شبکه روستا کالا تا امروز 250 قلم کالا در طی چهار سال گذشته از مناطق روستایی جمع آوری کرده و دارای سایت و فروشگاه در تقاطع خیابان طالقانی و مفتح است که در آنجا محصولات خود را عرضه می کنند؛ در واقع این نمایشگاه تمامی محصولات شبکه روستا کالا را به مردم معرفی می کند و مهمترین دغدغه ما جنس با کیفیت محصولات ایرانی است تا گروه های جهادی که در سطح روستاها مشغول فعالیت هستند، محصولات با کیفیت روستایی را به شبکه روستا کالا معرفی می کنند و ما در زمینه فروش آنها به کشاورزان و روستاییان کمک می کنیم.

 

آیا شبکه روستا کالا قابلیت معرفی محصولات کشاورزی و روستایی را در سطح سایر کشورهای منطقه دارد؟

مسئله مهمی که در کشور وجود دارد و ما در شبکه روستا کالا بر آن متمرکز شده ایم، آن است که محصول روستایی در روستا تولید می شود اما آن چیزی که مشتری می پسندد، محصول دیگری است که در این میان باید اتفاقاتی رخ دهد از زمان توزیع تا زمانی که به دست مشتری برسد؛ در واقع شبکه روستا کالا به روستاییان و کشاورزان کمک می کند تا محصولاتی که قابلیت عرضه به مشتری را دارند، ارایه شود؛ در واقع روستاییان را هدایت می کنیم تا محصولات قابل عرضه و باب میل مردم را تولید کنند.

تاکنون در شبکه روستا کالا بسیاری از سازمان ها و نهادها از محصولات شبکه روستا کالا برای معرفی به سایر کشورها استفاده کردند و موضوع صادرات نیز به طور جدی مطرح است که در این زمینه صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته است تا در کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی شود. ما تلاش می کنیم محصولات روستایی قابلیت عرضه در داخل و خارج از کشور داشته باشند.

 

چند محصول قابلیت عرضه در شبکه صادرات را از طریق شبکه روستا کالا دریافت کرده اند؟

تاکنون هشت محصول در حوزه صادرات وارد شده اند و به تازگی پرونده صنایع دستی باز شده است. از جمله این محصولات می توان به عسل، خرما که به کشور روسیه صادر شده است،اشاره کرد. گلاب و زعفران از جمله محصولاتی هستند که به عنوان بهترین محصولات برند ایرانی در سطح منطقه شناخته شده اند.

در موضوع صادرات تلاش کردیم تا در شکل و نوع بسته بندی نیز به بهترین نحو ممکن محصولات ارایه شود. در موضوع خرما که در جنوب کشور کشت می شود، بخش زیادی از این محصول در زنجیره شبکه توزیع قرار نمی گیرد؛ بر همین اساس بر روی سایر محصولات نشأت گرفته از خرما  و صادرات آن مانند شیره خرما و فرآورده های دیگر این محصول کار می کنیم تا از هدررفت و اسراف محصولاتی که وارد چرخه توزیع و عرضه نمی شوند، جلوگیری کنیم.

 

در کمک مومنانه از چند محصول شبکه روستا کالا استفاده شده است؟

خرما، عدس، لوبیا، لپه، برنج و نخود از جمله اقلامی هستند که برای گروه های جهادی تامین می شود. در موضوع خرما گروه های جهادی جنوب کرمان از فصل برداشت خرما از 10 ماه گذشته این محصول را دریافت کرده و نگهداری می کنند و خرمای این رزمایش را گروه های جهادی جنوب کرمان تامین کردند و یا به طور مثال گروه های جهادی اصفهان عدس و حبوبات این رزمایش را فراهم کردند؛ در واقع شبکه روستا کالا کمک می کند تا گروه های جهادی ای که فعال هستند، تقویت شده و رابطه آنها با مردم روستا بهتر و قوی تر شود.

 

قیمت تمام شده سبد معیشتی در استفاده از شبکه روستا کالا چقدر است؟

جمع بسته های معیشتی که در شبکه روستا کالا تهیه می شود با قیمت مراکز عمده فروشی مانند مولوی و سایر مراکز توزیع کلی محصولات غذایی 20 تا 30 درصد تفاوت دارد.

 

آیا نهادها و سازمان های خیریه و مردمی جدا از گروه های جهادی می توانند اقلام مورد نیاز خود را از شبکه روستا کالا تامین کنند؟

خیریه ها، هیئت ها، نهادهای مردمی و گروه هایی که به صورت خودجوش علاقه مند به تامین ارزاق هستند، می توانند محصولات مورد نیاز خود را از شبکه روستا کالا تامین کنند. قیمت تمام شده برای این گروه ها و اشخاص با قیمتی که برای گروه های جهادی ارایه می شود در شبکه روستا کالا برابر است و در کل 20 درصد قیمت سبد کالا از بازار مولوی و مراکز کلی فروشی پایین تر است. شبکه روستا کالا تضمین کیفیت می کند، به طور مثال در تامین حبوبات از جمله لپه یا عدس محصول دیم این کالاها را در اختیار گروه های جهادی قرار دادیم یعنی بهترین عدس و لپه در سبد کالا قرار گرفته است و در مورد گوشت و مرغ نیز بهترین مجموعه تولید مرغ و برند زربال که بهترین برند تولید مرغ است در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 

آیا شبکه روستا کالا به صورت تک فروشی خدماتی ارایه می دهد؟

کمتر از 20 بسته فروش نداریم اما در برخی محصولات مانند برنج، خرما و محصولاتی که از طریق شبکه روستا کالا تامین می شود به صورت تک فروشی نیز محصولات را ارایه می کنیم. علاقه مندان به خرید از شبکه روستا کالا می توانند با مراجعه به نمایشگاه و فروشگاه این شبکه در خیابان طالقانی محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند. به زودی فروشگاه مجازی شبکه روستا کالا فعال می شود و در حال حاضر در شبکه اینستاگرام شبکه روستا کالا فعال بوده و به صورت سفارش غیر حضوری نیز محصولات را در اختیار متقاضیان قرار می دهد./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستا کالا کمک مومنانه ماه رمضان بسیج رزمایش کمک مومنانه شبکه روستا کالا شبکه روستا کالا شبکه روستا کالا شبکه روستا کالا شبکه روستا کالا هزار بسته معیشتی اقلام مورد نیاز گروه های جهادی کمک مومنانه محصولات مورد تامین می شود تامین اقلام تامین کنند سبد معیشتی ماه رمضان گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم

روستای دوست بیگلو از توابع شهرستان مشگین شهر استان اردبیل است. در این چند روز که کشور با بارش‌های سیل آسا همراه بود این روستا نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و خساراتی را به بار آورد.

بر اثر سیل چند روز گذشته مسیر رودخانه قره سو  در این روستا بسته شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شیرینی - اردبیل

بیشتر بخوانید:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد