Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@14:24:59 GMT

توصیه‌های تغذیه‌ای برای روزه‌داری در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۵۰۰۴

توصیه‌های تغذیه‌ای برای روزه‌داری در ایام کرونا

مهزاد صفی‌نیا گفت: رعایت اصول صحیح تغذیه و روزه‌داری در ماه مبارک رمضان نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه مقابله با بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری کووید_۱۹ دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهزاد صفی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اصول تغذیه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رعایت اصول صحیح تغذیه نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه مقابله با بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری کووید_۱۹ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی خاطرنشان کرد: اضافه وزن و چاقی موجب ایجاد التهاب در بدن و تغییرات هورمونی و بالا بردن خطر ابتلا به عفونت شده و باید با رعایت تعادل و ایجاد تناسب میان دریافت و مصرف کالری، وزن خود را به محدوده طبیعی رسانده و آن را حفظ کنیم.

کارشناس مسائل تغذیه با اشاره به انواع مختلف مواد غذایی تصریح کرد: ۶ گروه اصلی مواد غذایی شامل نان و غلات، سبزی‌ها، میوه‌ها، لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات بوده که با استفاده از این مواد می‌توان نیاز بدن به ریزمغذی‌ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی) را تأمین کرده و ایمنی بدن را در مقابله با بیماری‌ها افزایش داد.

صفی‌نیا افزود: برخی از این ریزمغذی ها مانند ویتامین‌های A،E،C،D، املاح آهن، روی و منیزیم نقش بیشتری در سیستم ایمنی بدن دارند.

وی با بیان اینکه رعایت تعادل و تنوع غذایی در ماه مبارک رمضان برای حفظ سلامتی ضروری است، گفت: با رعایت تعادل، ۲۰ درصد از کالری مصرفی خود را کم کرده و نسبت به مصرف بیش از حد قند، شکر و چربی پرهیز کنیم.

کارشناس مسائل تغذیه با اشاره به اینکه وعده سحر نقش مهمی در تامین انرژی و موادمغذی مورد نیاز روزانه دارد، یادآورشد: وعده‌های غذایی در روزه‌داری شامل سه وعده غذای اصلی افطار، شام و سحری است که برای افراد دارای فعالیت زیاد مانند یک ناهار و برای افرادی که فعالیت زیادی ندارند مانند یک صبحانه است.

صفی‌نیا با تأکید بر اینکه کم شدن آب بدن زمینه را برای ابتلا به بیماری‌ها فراهم می‌کند، افزود: روزه‌داران هنگام سحری به جای استفاده از مصرف چای پررنگ که موجب دفع آب و کم‌آبی بدن می‌شود از کاهو، خیار و گوجه استفاده کنند.

وی بیان کرد: به دلیل طولانی بودن ساعات روزه‌داری، بدن نیاز فوری به یک منبع انرژی مانند قند دارد که باید افطار را با یک لیوان آب گرم یا چای کم‌رنگ همراه با عسل شروع کرد.

کارشناس مسائل تغذیه یادآور شد: لازم است غذاهای سبک مانند فرنی، شیر برنج، سوپ کم چرپ، نان و پنیر و سبزی و یا حلیم بدون روغن در وعده‌های افطار قرار گیرد و غذای گوشتی(مرغ، ماهی و جبوبات) در کنار غلاتی مانند نان و برنج سبوس‌دار و سبزیجات پخته یا خام به عنوان شام استفاده شود.

صفی‌نیا در پایان با اشاره به اینکه برای جبران کم‌آبی بدن به میزان کافی از مایعات استفاده شود، گفت: برای جلوگیری از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان باید نیاز بدن به مایعات و ریزمغذی ها (ویتامین‌ها و مواد معدنی) تامین شده و مصرف قند، شکر، چربی و نمک به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن بیماری ها روزه داری صفی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!