Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان سمنان باید در دستور کار قرار گیرد و از فرصت برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی برای تحقق این مهم به‌خوبی استفاده شود. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری بعدازظهر امروز در دیدار با مسئولان برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی استان سمنان که در دفتر ایشان برگزار شد به بیان اهداف برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: ترویج سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و امامان معصوم (ع) و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی از دیگر اهداف و راهبردهای مهم برگزاری این جشنواره با توجه به نیاز جامعه امروز است.

قم| تلفیق "زیارت و فرهنگ کتابخوانی" گامی درخشان در جشنواره رضوی استدعوت امام جمعه تهران از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد: دشمنان باورهای اعتقادی و تربیتی در جوامع اسلامی را از طریق مختلف ازجمله فضای مجازی نشانه رفته‌اند؛ بنابراین لازم است با توجه به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با این هجمه دشمنان مقابله کرد.

حجت‌الاسلام شکری تولید محتوای فاخر فرهنگی و تربیتی را در تقویت باورهای دینی و اعتقادی و تربیتی مؤثر دانست.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی گامی مثبت در اشاعه محتوای فاخر فرهنگی است و به یک رده سنی خاص اختصاص ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان یکی از محاسن این جشنواره را فراهم شدن بستری برای حضور همه اعضای یک خانواده در آن عنوان کرد.

حجت‌الاسلام شکری تأکید کرد: با توجه به‌ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور و استان سمنان باید در معرفی این رویداد فرهنگی اقدامات مطلوب و شایسته‌تری در سطح استان انجام شود.

انتهای پیام/363/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری جشنواره کتاب خوانی رضوی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت:کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی که در سال ۱۳۹۰ مقام اول جشنواره بین المللی امام رضا( ع) ار کسب کرده است پس از ۲ سال و ۹ماه تلاش بی وقفه به زبان پشتو ترجمه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،حجت الاسلام علی باقری در آیین رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی اظهارداشت: توسط دکتر مجید خالق نیا ؛ پژوهش و نگارش شده است و این کتاب در چهارمین جشنواره گزینش کتاب سال جشنواره بین المللی امام رضا ( ع) در سال 1390 مقام نخست را بین نویسندگانی از 29 کشور جهان از جمله انگلیس، فرانسه، روسیه، هند و بین287 کتاب رسیده به جشنواره به خود اختصاص داده است.

باقری ادامه داد : این کتاب با محوریت جنبش های علویان و تاثیر آن در هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو ؛ بویژه تاریخ مهم قرن یک و دو هجری نگارش شده است و هم اکنون جهت استفاده و بهره برداری بیشتر به زبان پشتو ترجمه شده است .

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است. امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم .

مجید خالق نیا، نویسنده کتاب برتر رضوی نیز گفت: تا به امروز در راستای توسعه تبیین فرهنگ رضوی و ترجمه کتاب های شاخص در فرهنگ رضوی و بویژه کشورهای پشتو زبان، کتاب فاخری ترجمه نشده است و به همین دلیل این کتاب در دستور ترجمه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مترجم کتاب دکتر هاشمی است که پیش تر نیز کتاب هایی از استاد شهید مرتضی مطهری و در حوزه حضرت سید الشهدا نیز ترجمه کرده است و از سال 1400 به مدت 2سال و 9ماه روی ترجمه  این کتاب وقت گذاشته است و  ترجمه کامل کتاب به همت مولف در شهر هرات افغانستان چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب