Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:46:37 GMT

ضرورت اصلاح آيين نامه‌هاي گمرکي

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۵۳۲۶

ضرورت اصلاح آيين نامه‌هاي گمرکي

خبرگزاری آریا- عضو ستاد بهینه سازی صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ایمیدرو بر ضرورت اصلاح آیین نامه‌های گمرکی به منظور توسعه صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، آقای محمد کشتی آرای با بیان اینکه عواملی همچون قاچاق، توسعه این حوزه را با کندی مواجه کرده است گفت: اصلاح آیین نامه‌های گمرکی، تعیین مشوق‌های صادراتی و همچنین تامین زیرساخت‌ها به منظور افزایش سهم ایران در تجارت جهانی، رویکرد‌هایی است که باید برای توسعه این بخش هدفگذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، راهبری ایمیدرو به عنوان متولی توسعه صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی را به نفع پیشبرد اهداف این حوزه دانست و افزود: برنامه ریزی ایمیدرو در ایجاد بازارچه سنگ‌های قیمتی در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی و برگزاری همایش‌های تخصصی، گامی موثری در توسعه این بخش به شمار می‌آید که این کارگروه اجرای آن را برعهده دارد و بر آن مصمم است.
کشتی آرای با بیان اینکه پیش از این، مجموعه‌های مختلفی در صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی داشتند، افزود: با توجه به اینکه ایمیدرو به عنوان متولی این صنعت مسائل مربوط به بهینه سازی و سیاست گذاری را به عهده گرفته است، این امر از موازی کاری‌های سازمانی جلوگیری خواهد کرد.
وی با بیان اینکه افزایش سهم ایران در تجارت جهانی گوهرسنگ‌ها نیاز به ارایه مشوق‌های صادراتی دارد، گفت: حذف تعرفه‌های صادراتی و حضور پررنگ در نمایشگاه‌های بین المللی، به معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های کشور در بازار‌های خارجی منجر خواهد شد.
آقای کشتی آرای همچنین افزود: با توجه به بحران کرونا در دنیا و کاهش تقاضا، قیمت سنگ‌های قیمتی کاهش قابل توجهی داشته است که ما می‌توانیم از این فرصت برای تامین زیرساخت‌های این صنعت بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضرورت اصلاح صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی

رأی مسابقه استقلال ملاثانی- فجرسپاسی در حالی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده که سهم سازمان لیگ در این میان نادیده گرفته شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ قرار بود بازی استقلال ملاثانی و فجرسپاسی در چارچوب هفته  بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال، دوم اردیبهشت ماه  سال جاری برگزار شود. با این وجود عدم امکان ورود دو تیم به ورزشگاه غدیر اهواز  باعث لغو و تعویق مسابقه شد. این در حالی است که فجر یکی از 4 تیم مدعی صعود به لیگ برتر قلمداد می‌شود و این موضوع می‌تواند روی سرنوشت صعود تأثیرگذار باشد.

واکنش باشگاه فجر سپاسی به برگزاری بازی لغو شده

طبق رأی کمیته انضباطی قرار است بازی دوباره برگزار شود هر چند فجرسپاسی اعلام کرده پرونده را به کمیته استیناف می‌برد.

کمیته انضباطی نقش 2 باشگاه میهمان، میزبان و همچنین متولی ورزشگاه یعنی باشگاه استقلال خوزستان را بررسی کرده اما در این میان طبق آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک، سازمان لیگ هم قصوراتی داشته است. برای نمونه طبق ماده 18 آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران،  تیم‌ میهمان باید یک تمرین رسمی یک ساعته در ورزشگاه محل برگزاری مسابقه داشته باشد. 

با این وجود بررسی‌های تسنیم نشان می‌دهد فجر در روز اول اردیبهشت سال جاری، در ورزشگاه غدیر اهواز جلسه تمرینی نداشته است. هر چند عدم رعایت اجرای  آیین‌نامه در لیگ دسته اول فوتبال کشور، مسبوق به سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی