Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@05:29:37 GMT

بازگشایی موقت و محدود مرز بازرگان از امروز

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۵۳۳۷

ساعت24-سخنگوی گمرک ایران گفت: پس از گفتگوی عصر گذشته روسای کل گمرک ایران و ترکیه ، صبح امروز در ملاقات مرزی مدیرکل گمرک بازرگان و مدیر کل گمرک گوربلاغ ترکیه ، مقرر شد روزی ۶۰ کامیون از محموله های صادراتی ایران وارد خاک ترکیه شود.

سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: پس از گفتگوی ویدئو کنفرانسی روسای گمرک ایران و ترکیه در عصر گذشته، و تاکید رئیس کل گمرک ایران در اجرای پروتکل های بهداشتی و ممانعت از توقف مرزها بر اساس سیاست های سازمان جهانی تجارت و سازمان جهانی گمرک، و برداشتن موانع تجارت بین دو کشور، صبح امروز با درخواست ملاقات مرزی فوری از سوی گمرک بازرگان، ضمن بازدید مدیران مرزی گمرک گوربلاغ ترکیه از زیر ساخت های بهداشتی بازرگان ، مقرر شد ۴۵۰ کامیون حامل محموله های صادراتی شامل هندوانه ،خرما ،کیوی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... و ترانزیتی که به علت عدم پذیرش کشور ترکیه در مرزبازرگان بلاتکلیف مانده بود مجددا نسبت به پذیرش ازطرف ترکیه اقدام شود که ظرف یک ساعت بیست کامیون ترک از مرز خارج شد و همچنان نیز خروج این کامیون ها ادامه دارد.

وی افزود: در این ملاقات اضطرراری مرزی در خصوص تردد کامیون های ایرانی مانند سایر کشورها به ترکیه و تعیین تکلیف ۱۶۰ کامیون محموله های تجاری که به مقصد ایران با ناوگان کشور ترکیه که از زمان بسته شدن مرز در طرف ترکیه متوقف وبلاتکلیف هستند مذاکراتی صورت گرفت که اعلام شد، منتظر دستور رضا تونا توراگای ، رییس کل گمرک ترکیه هستند.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اعلام کرد:در این ملاقات مرزی مقامات ترک از تمهیدات بهداشتی گمرک و اکیپ مستقر شده وزرات بهداشت (غربالگری ) و محل داگت ضد عفونی کامیونها در مرز بازرگان نیز بازدیدی داشتند و طرف ایرانی اعلام آمادگی کرد تا با داگت و تونل های ضد عفونی، کلیه کامیونهای خروجی به سمت ترکیه کاملا ضد عفونی شوند و تیم وزارت بهداشت نیز امکان صدور گواهی سلامت برای رانندگان را پس از معاینه خواهند داشت.طرف ترک نیز ضمن رضایت از عملکرد بهداشتی ایران اعلام کرد که اقدامات بهداشتی ایران به اطلاع مقامات ارشد گزارش خواهد شد .

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: گمرک ایران کل گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور افزود: امروز با تاثیر سامانه همرفتی در پاره‌ای از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: سامانه همرفتی تا یکشنبه در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مناطق دریایی استان، امروز در تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود و وضعیت دریا نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

سی سی پور گفت: امروز احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در بعدازظهر و شب در اثر ابری بودن آسمان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و شناور‌های سبک و صیادی در این ایام از تردد خودداری کنند.

وی گفت: از لحاظ دمایی، امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اولین ملاقات سرمربی جدید با خبرنگاران: فردا ساعت ۹
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت