Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور در نشست خبری مجازی به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت کرونا در ایران پاسخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ظهر روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه در ارتباط ویدئویی که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

او ضمن تبریک روز جهانی ماما گفت: تاکنون 4 نفر از همکاران ماما را به عنوان شهید خدمت از دست دادیم و چندین نفر هم به دلیل ابتلا به کرونا هفته ها درگیر این بیماری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانپور افزود: مدیریت کشور ما نسبت به همه کشورهای توسعه یافته وضعیت بهتر و مطلوب تری داشت و صحنه های نامناسبی که در اروپا و آمریکا مشاهده شد، خوشبختانه مردم کشور ما ندیدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به بازگشایی بقاع متبرکه تصریح کرد: مساجد و اماکن مذهبی مناطقی که سفید اعلام می شوند تا زمانی که سفید بمانند با رعایت پروتوکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

او ادامه داد: برگزاری مراسم افطاری، چای دادن، استفاده از جانمازهای مشترک و..... در مساجد ممنوع است.

جهانپور گفت: بسیاری از ایرانی هایی که در کشورهای دیگر زندگی می کنند تمایل به بازگشت دارند اما از آنجایی که این موضوع تاثیرات منفی بر مدیریت ویروس کرنا در کشور می گذارد محدودیت ایجاد کردیم.

او افزود: این افراد قبل از ورود به کشور آزمایش می دهند و تا زمان مشخص شدن نتیجه تست باید در قرنطینه بمانند. اگر نتیجه منفی شد می توانند نزد خانواده خود بروند و اگر مثبت شد باید به بیمارستان مراجعه کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: تاکنون 75 میلیون نفر در کشور مورد غربالگری قرار گرفتند.

او افزود: در حال حاضر فاز دوم غربالگری شروع شده و تا دیروز 25 میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

جهانپور با اشاره به وضعیت مناطق سفید گفت: دانشگاه های علوم پزشکی هر 5 روز یک بار وضعیت استان خود را اعلام می کنند که مردم می توانند از طریق سامانه ماسک از آن مطلع شوند.

او ادامه داد: وضعیت مناطق سفید فقط 5 روز پایدار است و ممکن است تغییر کند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه در تولید اقلام حفاظتی به حدی از خودکفایی رسیدیم که تمام نیازهای جاری تامین است و باقی اقلام قرار است دپو شود.

او ادامه داد: همچنین قرار است مازاد این اقلام بهداشتی توسط شرکت های تولیدکننده به کشورهای دیگر صادر شود.

جهانپور با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: مدارس و دانشگاه های مناطق سفید ممکن است بازگشایی شوند اما سیاست کلی این است که این مراکز در آخرین مرحله باز شوند.

او با اشاره به پیک دوم و سوم کرونا تصریح کرد: هیچ کجای دنیا و مرکز مطالعاتی، تصویر روشن و واضحی از آینده این بیماری در جامعه خود و جهان ندارد و بیشتر بر اساس گمان و داده ها است.

جهانپور خاطر نشان کرد: احتمال صعود مجدد ویروس کرونا در تابستان وجود دارد چراکه در مناطق گرمسیری مانند خوزستان این ویروس مشاهده شده است.

او ادامه داد: انتظار اینکه جامعه در تابستان به سمت عادی شدن برود را نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: دانستنی های ما کمتر از نادانسته ها است و اطلاعات درباره این ویروس بسیار محدود است و باید بعدها مورد تحلیل قرار گیرد.

او افزود: امروز اطلاعات و دانسته های ما همگی برپایه حدس و گمان است به طوری که اپیدمولوژیست ها پیش بینی می کنند احتمالا در آبان ماه با سرد شدن هوا پیک مجدد را شاهد باشیم.

جهانپور در مورد تعویق زمان کنکورهای مختلف گفت: تعویق زمان برگزاری کنکورها قطعی است اما زمان نهایی آنها مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران کنکور وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کیانوش جهانپور ویروس کرونا استان های سفید سخنگوی وزارت بهداشت او ادامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از بیرجند، سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی) در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد به عمل آید.

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ شروع خواهد شد. لازم به ذکر است که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند.

بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تکلیف سقوط یک تیم امروز قطعی می‌شود!
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند