Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عده زیادی از مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل نداشتن علایم هنوز شناسایی نشده اند، مردم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته شناسایی مبتلایان به کرونا ترس و واهمه نداشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه علایم خفیف به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، فرهاد ابول نژادیان در خصوص آخرین وضعیت شیوع و مقابله با بیماری کرونا در استان خوزستان اظهار کرد: عده زیادی از مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل نداشتن علایم هنوز شناسایی نشده اند، مردم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته شناسایی مبتلایان به کرونا ترس و واهمه نداشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه علایم خفیف به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مبتلایانی که امکانات اجرایی اصولی قرنطینه خانگی را ندارند و افراد بیمار، سالمند و زن باردار در منزل دارند بهتر است در خانه قرنطینه نشوند و به اقامتگاه ها(نقاهتگاه ها) مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در خوزستان نشان دهنده عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین افزایش نمونه گیری ها است.

ابول نژادیان اضافه کرد: شناسایی زود هنگام مبتلایان، درمان در روزهای نخست و قرنطینه افراد آلوده بدون علامت برای کاهش ابتلای افراد جامعه بسیار مهم است.

او با اشاره به فرا رسیدن عید فطر، خاطر نشان کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری در بازارها به خصوص در روزهای پایانی ماه رمضان خودداری کنند.

مقام عالی بهداشت و درمان خوزستان با اشاره به اینکه در مرحله اول غربالگری از جمعیت استان بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شدند، افزود: مرحله دوم غربالگری همزمان با سراسر کشور در خوزستان آغاز شد که در این مرحله هدف کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا و تا کنون حدود ۴۳.۲۹ درصد از استان غربالگری شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عید فطر غربالگری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برنا خوزستان کرونا ویروس بیماری کرونا مراجعه کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان مشاهده نشده است.

مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می.کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

وی افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی بوده اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیر مجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوبداران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سمپاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود