Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دانشجوی مسلمان باید به مسائل جامعه خود حساس باشد، آن‌ها را تحلیل کند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شهید مجید شریف واقفی نوشت:

زندگینامه شهید مجید شریف واقفی که نامش بر سر در «دانشگاه صنعتی شریف» ثبت شده و فراز و نشیب‌های فعالیت تشکیلاتی و مبارزاتی او، می‌تواند برای دانشجویان امروز ما درس آموز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شریف واقفی، نماد دانشجوی نخبه و فعالی است که معتقد بود وظیفه دانشجویی، صرفا در درس خواندن خلاصه نمی‌شود. دانشجوی مسلمان باید به مسائل جامعه خود حساس باشد، آن‌ها را تحلیل کند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.

ویژگی دیگر این شهید این بود که آرمانخواهی عدالت‌خواهانه‌اش ابتنای بر ایدئولوژی‌های موهوم چپ‌گرا‌ها نداشت و نگذاشت این آرمان مهم و فعالیت تشکیلاتی و مبارزاتی او، با کنار گذاشتن تفکر اسلامی به انحراف کشیده شود.

این روز‌ها هم گهگاه، خبر‌هایی از فعالیت گروه‌هایی با تفکرات چپ‌گرایانه در دانشگاه‌ها، شنیده می‌شود که در ظاهر دغدغه عدالت دارند؛ اما تجربه تاریخی نشان داده است، این تفکر هنگامی که به عرصه سیاسی ورود کرده، برای دانشجویان، مردم و کارگرانی که مداوم از آن‌ها سخن می‌گویند، جز خون‌ریزی و قتل و کشتار ارمغانی نداشته است.

شهید مجید شریف واقفی هم در واقع مغضوب این جریان است. او مبارزه با بی‌عدالتی را در ذیل تفکر اسلامی و از مسیر صحیح دنبال می‌کرد. سازمان منافقین نیز اگرچه خودش را اسلامی می‌نامید، اما تاکید این سازمان بر ایدئولوژی‌های ضاله که عملا خوانش فردی و ناصحیح از اسلام را به همراه داشت، موجب شد تا او که از اعضای این سازمان بود، ترور شود.

اعضای تشکل‌های دانشجویی مختلف هم باید مراقب باشند تا تشکیلات، همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند، معبد باشد نه معبود. اگر این چنین نباشد، تفکر اسلامی به کنار می‌رود و حفظ تشکل به هر قیمتی و پیاده سازی اهداف مغرضانه به‌عنوان هدف قرار می‌گیرد. در این صورت انحراف و استحاله قطعی است. کما اینکه در تاریخ جنبش دانشجویی هم شاهد بودیم، تشکل‌های دانشجویی که روزی برای پیاده کردن اسلام شکل گرفته بودند، چطور در برابر نظام اسلامی، صف کشیدند و از اهداف گذشته خود بازگشتند.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینستاگرام دانشجو یادداشت دانشگاه صنعتی شریف مصطفی رستمی شریف واقفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، احمد الخلیلی مفتی سلطان نشین عمان به موضع گیری درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا و اروپا به جنگ غزه پرداخت.

وی بیان کرد: ما از انتفاضه دانشجویان و استادان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت کشتار جمعی مقامات اشغالگر در غزه تمجید می‌کنیم.

مفتی سلطان نشین عمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها کشیده شود.

وی افزود: این عبرتی است برای کسانی که راه سازش در پیش گرفتند و به سمت عادی سازی با دشمن صهیونیست شتافتند.

کد خبر 6090326

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • حمایت جامعه دانشگاهی آبادان و خرمشهر از جنبش دانشجویی جهان علیه صهیونیست ها
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی