Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: زندگینامه شهید مجید شریف واقفی که نامش بر سر در «دانشگاه صنعتی شریف» ثبت شده و فراز و نشیب‌های فعالیت تشکیلاتی و مبارزاتی او، می‌تواند برای دانشجویان امروز ما درس آموز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف واقفی، نماد دانشجوی نخبه و فعالی است که معتقد بود وظیفه دانشجویی، صرفا در درس خواندن خلاصه نمی‌شود. دانشجوی مسلمان باید به مسائل جامعه خود حساس باشد، آن‌ها را تحلیل کند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه نوشت: ویژگی دیگر این شهید این بود که آرمان‌خواهی عدالت‌خواهانه‌اش ابتنای بر ایدئولوژی‌های موهوم چپ‌گرا‌ها نداشت و نگذاشت این آرمان مهم و فعالیت تشکیلاتی و مبارزاتی او، با کنار گذاشتن تفکر اسلامی به انحراف کشیده شود.

او ادامه داد: این روز‌ها هم گهگاه، خبر‌هایی از فعالیت گروه‌هایی با تفکرات چپ‌گرایانه در دانشگاه‌ها، شنیده می‌شود که در ظاهر دغدغه عدالت دارند؛ اما تجربه تاریخی نشان داده است این تفکر هنگامی که به عرصه سیاسی ورود کرده، برای دانشجویان، مردم و کارگرانی که مداوم از آن‌ها سخن می‌گویند، جز خون‌ریزی و قتل و کشتار ارمغانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: درباره مدارک دو نماینده مجلس هیچ استعلامی از وزارت علوم گرفته نشده است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: شهید مجید شریف واقفی هم در واقع مغضوب این جریان است. او مبارزه با بی‌عدالتی را در ذیل تفکر اسلامی و از مسیر صحیح دنبال می‌کرد. سازمان منافقین نیز اگرچه خودش را اسلامی می‌نامید، اما تاکید این سازمان بر ایدئولوژی‌های ضاله که عملا خوانش فردی و ناصحیح از اسلام را به همراه داشت، موجب شد تا او که از اعضای این سازمان بود، ترور شود.

اعضای تشکل‌های دانشجویی مراقب باشند

او ادامه داد: اعضای تشکل‌های دانشجویی مختلف هم باید مراقب باشند تا تشکیلات، همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند، معبد باشد نه معبود. اگر این چنین نباشد، تفکر اسلامی به کنار می‌رود و حفظ تشکل به هر قیمتی و پیاده سازی اهداف مغرضانه به عنوان هدف قرار می‌گیرد. در این صورت انحراف و استحاله قطعی است. کما اینکه در تاریخ جنبش دانشجویی هم شاهد بودیم، تشکل‌های دانشجویی که روزی برای پیاده کردن اسلام شکل گرفته بودند، چطور در برابر نظام اسلامی، صف کشیدند و از اهداف گذشته خود بازگشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصطفی رستمی تشکل های دانشجویی رئیس نهاد نمایندگی تشکل های دانشجویی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

دوره توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی به‌میزبانی سپاه لرستان با حضور ۱۰ استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت همواره از سوی مقام معظم رهبری موردتوجه قرار گرفته‌ است.

مقام معظم رهبری ظرفیت‌هایی همچون سرمایه انسانی، جایگاه مناسب اقتصادی ایران در دنیا، موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران، داشتن زیرساخت‌های اساسی و تجربه‌های مدیریتی متراکم را برای اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در ایران مناسب می‌دانند.

دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری به‌همت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با حضور تسهیلگران 10 استان به‌مدت دو روز در خرم‌آباد برگزار شد.

.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم