Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:54:27 GMT

پنل خورشیدی در یک باغ چای آستانه اشرفیه بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۶۸۴۴

پنل خورشیدی در یک باغ چای آستانه اشرفیه بهره برداری شد

حبیب جهانساز روز سه شنبه  در حاشیه بازدید از باغهای چای روستای بازان این شهرستان با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی اظهار داشت: برای نصب و راه اندازی این پنل خورشیدی  با هدف تامین برق مورد نیاز این باغ چای  ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی تامین برق مورد نیاز باغهای چای در مناطق مواجه با ضعف برق و یا نقاط صعب العبور  را از اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: نصب چنین پنل هایی به منظور تامین برق ، بسیار به صرفه بوده و می تواند برای تامین برق مورد نیاز طرح هایی چون آبیاری نوین در سطح باغهای چای موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در باغهای چای یاداور شد: اجرای این طرح در ۸ هزار هکتار از باغات چای استان های شمالی کشور به انجام رسیده است .

جهانساز، اجرای چنین طرح هایی با هدف افزایش بهره وری باغهای چای را از سیاست های دولت دانست و ادامه داد: با پرداخت تسهیلات های مناسب از متقاضیان برای اجرای چنین طرح هایی حمایت می شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت برگ سبز چای نیز گفت: خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی با توجه به شرایط موجود  پیش بینی می شود  در سال جاری افزون بر ١٣٥ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود.

استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارند، باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه از وجود ۳۳۰ هکتار از باغهای چای در ۱۷ روستای دهستان کیسم بخش مرکزی آستانه اشرفیه ( از این مجموع ۱۱ روستا فعالیت دارند) بهره مند است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها حبیب جهان ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برگ سبز چای تامین برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه

آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه و ۱۵ پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی با حضور مدیران ارشدی شهری و اصحاب رسانه شامگاه _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ برگزار شد.

کد خبر 749372

دیگر خبرها

  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده