Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@12:14:17 GMT

بیش از ۲ هزار تن ماهی در خراسان شمالی تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۷۴۵۳

بیش از ۲ هزار تن ماهی در خراسان شمالی تولید شد

مهندس محمدعلی مصباحی اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر ماهی تولید شده در استان قزل آلا بوده و ذائقه مردم استان این نوع گونه را پذیرفته است بنابراین مشکلی در رابطه با فروش آن وجود ندارد.

مدیر امور شیلات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: عمده گلایه آبزی پروران به علت بالا بودن نهاده های تولید و تخصیص نیافتن یارانه به آنها مانند سایر بخش ها و نیز پایین بودن قیمت فروش ماهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: سختگیری در اجرای قوانین مانع توسعه آبزی پروری در این استان است.

مصباحی افزود: تولید کننده هایی که در سال های گذشته اقدام به احداث مزرعه پرورش ماهی کرده اند و برای تمدید پروانه بهداشتی خود به نظام دامپزشکی استان مراجعه می کنند به علت دستورالعمل های جدید دامپزشکی با مشکل تمدید مجوز مواجه می شوند.

 وی همچنین افزود: در روند صدور مجوز پرورش ماهی متقاضیانی که درخواست صدور مجوز در حاشیه رودخانه دارند مشکل رعایت حریم قانونی رودخانه است که بر اساس دستور العمل اداره آب منطقه ای حداقل فاصله ۳۰۰ متر است.

شمار مزارع پرورش ماهی گرمابی خراسان شمالی ۹۰ و مزارع سردابی ۹۷ فقره است که هم اکنون ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

 شیروان با ۲۶ استخر پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و تولید ۳۵ درصد آبزیان استان، رتبه نخست خراسان شمالی در این بخش را دارد.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

46

کد خبر 1384954

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان شمالی خراسان شمالی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی