Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد نتخابات وزارت کشور اعلام کرد: در مورد منتخب تفرش و تعدادی دیگر، پاسخی از سوی وزارت علوم دریافت نشد. لذا در آن بازه زمانی، امکانی برای کشف بی اعتباری مدرک موصوف برای هیات های اجرایی و نظارت فراهم نبود. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید اسماعیل موسوی مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیاتهای اجرایی حوزه های انتخابیه سراسر کشور به درستی و منطبق با قانون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قانون 4 مرجع رسمی به نام وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادستانی کل و سازمان ثبت احوال برای استعلام در خصوص صلاحیت داوطلبان وجود دارد و ما برای دریافت سوابق داوطلبان با این مراجع چهارگانه مکاتبه و استعلام می کنیم.

موسوی اظهار داشت: گرچه در خصوص مدارک تحصیلی، در قانون مرجعی برای استعلام پیش‌بینی نشده ولی وزارت کشور به دلیل تعهد و حساسیتی که به اصل انتخابات دارد به صورت سیستمی و از طریق سامانه جامع انتخابات، صحت مدارک تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و سایر موسسات آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام می کند. علاوه بر آن، اعتبار مدارک تحصیلی داوطلبان را از دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیریت حوزه علمیه جامعه المصطفی، مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مدیریت حوزه علمیه خراسان، مدیریت حوزه علمیه جامعه الزهرا، مدیریت حوزه های علمیه برادران و مدیریت حوزه های علمیه خواهران استعلام می کند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در رابطه با مدرک تحصیلی یکی از داوطلبان که اخیراً مطرح شده اعلام نمود برای ایشان نیز مانند سایر داوطلبان در تاریخ 14 آذرماه 1398 از وزارت علوم استعلام سیستمی انجام دادیم که مدارک 160 داوطلب توسط وزارت علوم دارای مغایرت اعلام شد که در هیات‌های اجرایی و نظارت به آنها توجه شد؛ لکن در مورد ایشان و تعدادی دیگر، پاسخی از سوی وزارت علوم دریافت نشد. لذا در آن بازه زمانی، امکانی برای کشف بی اعتباری مدرک موصوف برای هیات های اجرایی و نظارت فراهم نبود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: پس از برگزاری انتخابات و رسیدگی به شکایات دریافتی، صحت انتخابات توسط هیات اجرایی و نظارت بررسی و صورتجلسه می شود. سپس به شورای نگهبان اعلام تا شورا در وقت مقتضی بررسی نماید. شورای نگهبان صحت برگزاری انتخابات در همه حوزه های انتخابیه از جمله حوزه موردنظر را بررسی و تایید نموده است. بر اساس قانون هنگامی که شورای نگهبان مراتب تایید صحت انتخابات را به ستاد انتخابات کشور اعلام و ستاد انتخابات به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه ابلاغ می کند هیاتهای اجرایی و نظارت جلسه مشترک برگزار می کنند و ضمن تنظیم صورتجلسه پایان انتخابات، نسبت به صدور اعتبارنامه منتخبین اقدام می نمایند. 

موسوی در پایان در خصوص سرنوشت منتخب مذکور گفت: ما اعتبارنامه همه منتخبین را به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ارسال کرده ایم و به نظر می رسد در هنگام بررسی اعتبارنامه ها در مجلس جدید، باید پیرامون مساله یادشده تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرایی و نظارت مدیریت حوزه علمیه ستاد انتخابات شورای نگهبان وزارت علوم وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد