Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- موسوی گفت: در قانون 4 مرجع رسمی به نام وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادستانی کل و سازمان ثبت احوال برای استعلام در خصوص صلاحیت داوطلبان وجود دارد و ما برای دریافت سوابق داوطلبان با این مراجع چهارگانه مکاتبه و استعلام می کنیم.
به گزارش آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید اسماعیل موسوی مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیاتهای اجرایی حوزه های انتخابیه سراسر کشور به درستی و منطبق با قانون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در قانون 4 مرجع رسمی به نام وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادستانی کل و سازمان ثبت احوال برای استعلام در خصوص صلاحیت داوطلبان وجود دارد و ما برای دریافت سوابق داوطلبان با این مراجع چهارگانه مکاتبه و استعلام می کنیم.
موسوی اظهار داشت: گرچه در خصوص مدارک تحصیلی، در قانون مرجعی برای استعلام پیش بینی نشده ولی وزارت کشور به دلیل تعهد و حساسیتی که به اصل انتخابات دارد به صورت سیستمی و از طریق سامانه جامع انتخابات، صحت مدارک تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و سایر موسسات آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام می کند. علاوه بر آن، اعتبار مدارک تحصیلی داوطلبان را از دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیریت حوزه علمیه جامعه المصطفی، مدیریت حوزه علمیه اصفهان، مدیریت حوزه علمیه خراسان، مدیریت حوزه علمیه جامعه الزهرا، مدیریت حوزه های علمیه برادران و مدیریت حوزه های علمیه خواهران استعلام می کند.
دبیر ستاد انتخابات کشور در رابطه با مدرک تحصیلی یکی از داوطلبان که اخیراً مطرح شده اعلام نمود برای ایشان نیز مانند سایر داوطلبان در تاریخ 14 آذرماه 1398 از وزارت علوم استعلام سیستمی انجام دادیم که مدارک 160 داوطلب توسط وزارت علوم دارای مغایرت اعلام شد که در هیات‌های اجرایی و نظارت به آنها توجه شد؛ لکن در مورد ایشان و تعدادی دیگر، پاسخی از سوی وزارت علوم دریافت نشد. لذا در آن بازه زمانی، امکانی برای کشف بی اعتباری مدرک موصوف برای هیات های اجرایی و نظارت فراهم نبود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور افزود: پس از برگزاری انتخابات و رسیدگی به شکایات دریافتی، صحت انتخابات توسط هیات اجرایی و نظارت بررسی و صورتجلسه می شود. سپس به شورای نگهبان اعلام تا شورا در وقت مقتضی بررسی نماید. شورای نگهبان صحت برگزاری انتخابات در همه حوزه های انتخابیه از جمله حوزه موردنظر را بررسی و تایید نموده است. بر اساس قانون هنگامی که شورای نگهبان مراتب تایید صحت انتخابات را به ستاد انتخابات کشور اعلام و ستاد انتخابات به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه ابلاغ می کند هیاتهای اجرایی و نظارت جلسه مشترک برگزار می کنند و ضمن تنظیم صورتجلسه پایان انتخابات، نسبت به صدور اعتبارنامه منتخبین اقدام می نمایند. 
موسوی در پایان در خصوص سرنوشت منتخب مذکور گفت: ما اعتبارنامه همه منتخبین را به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ارسال کرده ایم و به نظر می رسد در هنگام بررسی اعتبارنامه ها در مجلس جدید، باید پیرامون مساله یادشده تصمیم گیری شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرکل انتخابات وزارت کشور مجلس مدیریت حوزه علمیه اجرایی و نظارت ستاد انتخابات شورای نگهبان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ ۲۱ اردیبهشت مردم حوزه خرم آباد و چگنی برای انتخاب دو نماینده پای  صندوق‌های رأی خواهند رفت.
صداوسیمای لرستان هم با ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال آگاهی بخشی هر چه بیشتر مردم است .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان گفت:بسته های ۲۰ دقیقه ای از معرفی نامزدها در صداوسیمای لرستان با حضور  نامزدها آماده شده که در ایام مجاز تبلیغات انتخاباتی این یسته ها پخش خواهد شد.
برای مرحله دوم دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه ی خرم آباد و چگنی ۴۳۰ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده تا تکلیف دو نماینده این حوزه انتخاباتی مشخص شود. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • راند دوم
  • چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد