Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:18:43 GMT

اعضای بدن جوان شاهرودی به ۴ هموطن جان تازه بخشید

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۹۳۶۶

اعضای بدن جوان شاهرودی به ۴ هموطن جان تازه بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اهدای اعضای بدن جوان شاهرودی خبر داد و ابراز کرد: اولین اهدای عضو در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی سال جاری با ایثار خانواده مرحوم محمدرضا آجدانی، به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه این جوان ۲۲ ساله، اهل و ساکن روستای گلستان پرو، ۳۰ فروردین به دنبال تصادف با موتورسیکلت در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری و به علت شدت آسیب وارده به مغز با وجود تلاش همکاران ما در آن بیمارستان، دچار مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پس از تأیید تیم پزشکی مبنی بر مرگ مغزی، خانواده این مرحوم با اهدای اعضای فرزندشان شامل کبد، قلب، و دو کلیه به بیماران نیازمند دریافت عضو، موافقت کرد.

چمن بیان کرد: با این اهدا، چهار بیمار نیازمندان به عضو در کشور نجات یافتند و زندگی دوباره به آنان بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است. یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و لذا پس از آغاز مرگ مغزی ۱۴ روز برای موافقت خانواده با اهدا عضو فرصت وجود دارد.

کد خبر 4918236

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اهدای عضو رضا چمن ویروس کرونا شیراز ماه مبارك رمضان بوشهر شیوع کرونا ایلام قزوین گرگان شهرکرد کمک به نیازمندان بیرجند مواسات بارش باران ستاد مقابله با کرونا مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم

مریم عرب نژاد ،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

وی افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

عرب نژاد هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی