Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند اکثر آمریکاییان قصد واکسینه کردن خود را دارند، اما احتمال دارد نرخ کسانی که نظری مخالف این اکثریت دارند به اندازه کافی زیاد باشد که تهدیدی برای مصونیت جمعی به وجود آورد.

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: عرضه واکسنی برای ویروس نوظهور کرونا احتمالا نقشی کلیدی در تعیین این موضوع ایفا خواهد کرد که چه وقت آمریکاییان می توانند به زندگی معمول خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و امراض عفونی آمریکا روز 30 آوریل اعلام کرد که ساخت یک واکسن حتی ممکن است تا ژانویه 2021 به طول انجامد. اما اینکه آیا یک واکسن می تواند به شکل موفقیت آمیزی به این همه گیری پایان دهد یا نه، بیشتر به کارآمدی آن در فراهم کردن ایمنی نسبت به این ویروس یا سرعت تولید آن در مقادیر زیاد بستگی دارد. آمریکاییان نیز باید به دریافت واکسن تن دهند.

بر اساس برخی برآوردها 50 تا 70 درصد از آمریکاییان - یا به طور طبیعی یا از طریق یک واکسن-  باید نسبت به کووید19 مصونیت پیدا کنند تا بتواند مانع از گسترش این ویروس شد. اگر این برآوردها درست باشد، احتمالا یعنی لازم است حدود دو برابر آمریکاییانی که در حال حاضر آمادگی دریافت واکسن آنفلونزای فصلی را دارند، واکسینه شدن برای کووید19 را انتخاب کنند. در سال های 2017 و 2018 یعنی حتی در بحبوحه اوج تاریخی آنفلونزای فصلی، تنها 37 درصد از بزرگسالان آمریکایی این کار را انجام داده اند.

برای پیچیده تر شدن اوضاع، این احتمال نیز مطرح است که کسانی که دیدگاه های بدبینانه ای نسبت به ایمنی واکسن ها دارند – که گاه تحت عنوان «واکسن ستیزان» از آنها نام برده می شود- آمادگی دریافت واکسن ویروس کرونا را نخواهند داشت. بر اساس برخی برآوردها حدود یک پنجم تا دو پنجم آمریکاییان درباره ایمنی واکسن ها ملاحظاتی دارند. اگر بیشتر این افراد از دریافت واکسن کرونا خودداری کنند، این عده به طور بالقوه می توانند روند بهبودی از کرونا را به مخاطره بیندازند.

ما دو نویسنده این مطلب، یکی دانشجوی دکترا و دیگری استادی هستیم که  هر دو پیرامون مقاومت افراد نسبت به واکسن ها مطالعه می کنیم. ما مطالعه ای را انجام داده ایم که هم اکنون مرحله بازنگری همتایان را می گذراند و در آن تعداد آمریکاییانی را که از تمایل خود به دریافت واکسن کووید19 پس از ساخت آن خبر می دهند برآورد کرده ایم. ما همچنین در مورد دلایلی این مسئله تحقیق می کنیم که چرا برخی از آمریکاییان امکان دارد از دریافت این واکسن خودداری کنند. ما دریافته ایم که حدود یک پنجم از آمریکاییان و بیش از نیمی از کسانی که  دیدگاه های بدبینانه ای را نسبت به ایمنی واکسن ها ابراز می کنند، ممکن است تمایلی به انجام واکسیناسیون نداشته باشند. هر چند اکثر آمریکاییان قصد واکسینه کردن خود را دارند، اما احتمال دارد نرخ کسانی که نظری مخالف این اکثریت دارند به اندازه کافی زیاد باشد که تهدیدی برای مصونیت جمعی به وجود آورد.

آیا ویروس کرونا ذهنیت ها را نسبت به ایمنی واکسن ها تغییر می دهد؟

از طرفی شاید یک همه گیری واکسن ستیزان را تشویق به تغییر دادن عقیده خود کند. یک دلیل اینکه چنین عده زیادی از آمریکاییان نسبت به ایمنی واکسن ها تردید دارند، آسوده خاطری است؛ این ایده که نرخ بالای کسانی که نسبت به واکسن ها سازگاری دارند، ما را در برابر امراضی که زمانی تا حد همه گیری گسترش پیدا می کردند ایمن کرده است، بنابراین بخش هایی از جمعیت آمریکا می توانند دیدگاه های مخالف واکسن خود را بی آنکه سلامت همگانی را به مخاطره بیندازند حفظ کنند.

تحقیق ما که با این دیدگاه همخوانی دارد، نشان می دهد که وقتی مردم این نگرانی را دارند که امراضی که زمانی تقریبا ریشه کن شده بودند احتمال دارد از نوظهور پیدا کنند و به سطوح همه گیری برسند، بیشتر احتمال دارد به  توصیه های کارشناسان سلامت همگانی اعتماد کنند. بعلاوه این تحقیق کشوری نشان می دهد کسانی که در بخش هایی از جهان زندگی می کنند که در آنها تهدید همه گیری ها محتمل تر است، معمولا دیدگاه های مثبت تری نسبت به واکسن ها دارند تا مردم سایر نقاط جهان.

مطالعات مبتنی بر گفتگوهای دقیق با والدین، بیشتر نشان می دهند والدینی که  فرزندانشان را واکسینه نمی کنند، وقتی فرزندشان به بیماری های صعب العلاج مبتلا می شود، معمولا نسبت به پذیرش درمان های موجود بیشتر تمایل دارند. اما از طرفی این مسئله نیز واقعیت دارد که واکسن ستیزان همچنان نسبت به واکسن کووید19 بعد از عرضه آن بدبین بمانند. وبسایت های واکسن ستیزان مطرح، از هم اکنون شروع به انتشار اطلاعات نادرستی در مورد واکسن کووید19 کرده اند؛ نظیر این ایده که یک واکسن کووید19 سال هاست که وجود دارد اما اجازه  دسترسی مردم به آن داده نمی شود. بعلاوه تحقیق اخیر نشان می دهد که دیدگاه های واکسن ستیزانه پیوند عمیقی با انزجارهای اخلاقی و روانی از واکسیناسیون دارند که خود حکایت از این دارد که تغییر این نگرش ها به سختی امکان پذیر است.

حال واکسن ستیزان چه می کنند؟

ما این پرسش مهم را در چهارچوب تحقیقات خود قرار داده ایم. در یک پیمایش شاهد جمعیتی، از 493 بزرگسال آمریکایی که روز 15 آوریل 2020 انجام شده، ما تحقیق کردیم که آیا کسانی که دیدگاه های بدبینانه ای نسبت به ایمنی واکسن ها از خود نشان می دهند، در نظر دارند بعد از عرضه واکسن کووید19  از آن استفاده کنند یا نه.

به  طور خاص ما از پاسخگویان پرسیدیم که آیا آنها تمایل دارند بعد از عرضه واکسن کووید19 خود را در برابر این بیماری واکسینه کنند یا خیر. نزدیک به یک چهارم پاسخگویان جواب دادند که این کار را نخواهند کرد. بعلاوه و همخوان با این دیدگاه که حتی یک همه گیری جهانی نیز نمی تواند واکسن ستیزان را ترغیب به واکسیناسیون خود کند، ما دریافتیم که 62 درصد کسانی که نسبت به واکسن ها بدیبنی دارند گفته اند که از واکسیناسیون خود با واکسن کووید19 خودداری خواهند کرد.

برای ارزیابی این موضوع ما بدبینی نسبت به واکسن ها را با پرسیدن سه سئوال  از پاسخگویان اندازه گیری کردیم؛ اینکه آیا از نظر آنها واکسن ها بی خطر، کارآمد و یا مهم  هستند یا نه، که به این ترتیب بدبینی نسبت به واکسن ها نوعا اندازه گیری می شود. پاسخگویان  نظر خود را نسبت به هر یک از مشخصات توصیف شده در مورد واکسن ها با «به مقدار ناچیز»، «به مقدار متوسط»، «کمی» یا «اصلا» مشخش کردند. سپس ما  با به دست آوردن میانگین ارقام به دست آمده در سطح سه سئوال،  بدبینی نسبت به واکسن ها را اندازه گیری کردیم.

حدود یک پنجم (19 درصد) از پاسخگویان  نسبت به بقیه بدبینی بیشتری به واکسن ها داشتند. در میان افراد بدبین نسبت به واکسن ها، 62 درصد گفتند که خود را دربرابر کووید19 واکسینه نخواهند کرد. برعکس تنها 15 درصد کسانی که به نسبت افراد بدبین نگاه مثبت تری به واکسن ها داشتند، گفتند که  واکسن کووید19 در دریافت نخواهند کرد. همچنین ما از پاسخگویان پرسیدیم که آیا خود را واکسن ستیز توصیف می کنند یا نه، حدود 16 درصد جواب مثبت به این سئوال دادند. در مقایسه با 19 درصد کسانی که خود را واکسن ستیز تعریف نمی کردند، 44 درصد کسانی که خود را واکسن ستیز تعریف می کردند گفتند که خود را در برابر کووید19 واکسینه نخواهند کرد.

تهدیدی برای مصونیت جمعی؟

 به باور ما این یافته ها اگرچه  مقدماتی هستند، اما نشان می دهند بسیاری از کسانی که باورهای ضد واکسن دارند، ممکن است بعد از عرضه یک واکسن کووید19 به دلیل ناسازگاری با اکثریت جامعه، کارآمدی آن را به مخاطره بیندازند. بعلاوه به نظر می رسد که میزان گستردگی انزجار از واکسن ها دست کم  به اندازه پیش از شروع این همه گیری باشد.

ما آگاه هستیم که  یکی از اشکالات مطالعه حاضر این است که مستقیما تغییرات رخ داده در میزان انزجار از واکسن ها را در طول زمان اندازه گیری نمی کند. با این حال بر اساس مطالعات پیشین، در این داده ها سطوح انزجار از واکسن ها با سطوح مشابه انزجار از واکسن ها در جامعه آمریکا پیش از این همه گیری قابل مقایسه است. دنبال کردن نگرش های عمومی نسبت به واکسن احتمالی کووید19 می تواند به سازمان های درمان عمومی کمک کند تا درک بهتری از این به دست آورند که چه کسانی قصد واکسینه کردن خود را دارند و چرا انتخاب عده ای از مردم این است که از پذیرش آن خودداری کنند.

نویسنده: کریستین لونز تروجیلو و مت موتا (Kristin Lunz Trujillo) دانشجوی دکترای علوم سیاسی - (Matt Motta) استاد علوم سیاسی

منبع: https://b2n.ir/020468

انتهای پیام.

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن آمریکا ایمنی ویروس درصد کسانی دریافت واکسن واکسن کووید19 اندازه گیری بعد از عرضه همه گیری یک واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند