Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزین بهنامی فر، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین روز چهارشنبه در خصوص موضوع این واگذاری به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای جزء ۲ بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری کشور و مصوبه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت  قصد دارد باقیمانده سهام خود در بانک‌های تجارت، صادرات و ملت را به همراه بیمه‌های البرز و اتکایی امین واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نحوه این واگذاری‌ها اشاره و افزود: این مساله از طریق پذیره ‏نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه ‏گذاری قابل معامله (ETF) یا همان واسطه‌گری مالی یکم صورت می‌پذیرد.

این مسئول حوزه اقتصادی به مزایای این واگذاری اشاره و یادآور شد: انجام این کار فرصت خوبی را برای مردم به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبری که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی شهروندان به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار را فراهم می‌کند.

بهنامی‌فر، ویژگی‌های این واگذاری را اعلام و تصریح کرد: دولت می‌توانست این واحدها را به صورت بلوکی در بورس به فروش برساند اما تصمیم بر این شد تا همه مردم بتوانند از این منفعت استفاده کنند و به همین منظور سهام این پنج بانک و بیمه را از طریق صندوق واسطه‌گری مالی یکم و با تخفیف ۲۰ درصدی به هر شخص حقیقی تا سقف سرمایه‌گذاری ۲ میلیون ریال قابل واگذاری بوده و هر فرد داری کد ملی و بدون محدودیت سنی می‌تواند از این امکان استفاده کند.

وی ادامه داد: ارزش روز سهام موجود در صندوق ETF حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است اما آن چیزی که به فروش می‌رسد حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان پول از مردم برای این صندق دریافت و ۷ هزار میلیارد تومان نیز تفاوت ارزش روز و آن چه که به فروش می‌رسد، خواهد بود که این تفاوت بیش از ۲۰ درصد است که البته مبنای قیمت سهم تشکیل دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی توسط قیمت سهام در ۳۰ روز گذشته است که تفاوت آن با مبلغ فروش، مبنای تخفیف می‌باشد.

وی، آغاز پذیره‌نویسی را از ۱۴ و پایان آن را ۳۱ اردیبهشت ماه جاری دانست و تاکید کرد: هر فرد تا سقف ۲ میلیون ریال می‌تواند خریداری کند و برای خرید، داشتن کد بورس الزامی ندارند.

به گفته وی، کسانی که کد بورس دارند می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها هر روز و از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با نماد "دارا یکم" سهام صندوق را خریداری کنند و کسانی هم که کد بورس ندارند به سایت و درگاه‌ بانک‌های منتخب مراجعه و با وارد کردن حداقل اطلاعات، می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

بهنامی‌فر خاطرنشان کرد: این افراد ظرف ۲ ماه آینده فرصت دارند تا برای دریافت کد بورس اقدام کنند چرا که تا ۲ ماه آینده این واحدها قابل فروش نیستند و از این رو به افراد توصیه می‌شود که عجله‌ای برای دریافت کد بورس نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر همه ۱۶ هزار میلیارد تومان به فروش نرسید، تکلیف چه خواهد شد، گفت: در این صورت باقیمانده به صورت عرضه در بورس و البته بدون تخفیف و به قیمت تابلوی بورس عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت اقتصاد و امور دارایی استان قزوین دولت بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت اقتصاد و امور دارایی استان قزوین دولت بازار بورس وزارت اقتصاد و امور دارایی استان قزوین دولت بازار بورس هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کد بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

 
به گزارش تابناک، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک اظهار کرد: سال قبل سرمایه بانک های تحت مدیریت دولت  به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی گفت:مجموعا ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد، در دولتهای قبل فقط ۵۴ همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هیأت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی عنوان کرد:سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت