Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@19:38:44 GMT

کشف میلیون ها اقلام بهداشتی احتکار شده

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۰۹۹۴

کشف میلیون ها اقلام بهداشتی احتکار شده

فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: پلیس در راستای مقابله با کرونا اقدامات زیادی انجام داد که یکی از آنها کشف حدود 2 میلیون و 600 هزار عدد انواع ماسک، دستکش، الکل و ژل های بهداشتی و ضدعفونی احتکار شده در سطح کرمانشاه بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار علی اکبر جاویدان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: یکی از برنامه های پلیس در زمان شیوع کرونا اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بوده که در این راستا یک هزار و 205 دستگاه خودرو اعمال قانون و 420 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: از ابتدای شروع کرونا پلیس در راستای مقابله محتکرین اقلام بهداشتی از آنان حدود 2 میلیون و 600 هزار عدد انواع ماسک، دستکش، الکل و ژل های بهداشتی و ضدعفونی احتکار شده در سطح استان کشف و ضبط کرده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی 19 هزار و 816 دستگاه خودرو نیز به مبداء خود عودت داده شدند.

سردار جاویدان تصریح کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا 4 هزار و 920 مورد بازرسی از مجتمع های تجاری، تفریحی، گردشگری، رستوران ها و ... صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در همین راستا یک هزار و 378 واحد صنفی نیز که به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی داوطلبانه بی توجه بودند پلمب شدند.

او ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات پلیس گندزدایی معابر شهری کرمانشاه و برخی شهرستان ها بود که در این خصوص بیش از 600 هزار لیتر مواد ضدعفونی استفاده شد.

سردار جاویدان تاکید کرد: همه این اقدامات در راستای مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری در جامعه توسط پلیس انجام شده و همکاران ما همچنان تا مهار کامل آن در میدان حضور خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، از تلاش های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان های استان قدردانی کرد و گفت: بدون شک مجاهدت های مدافعان سلامت برای همیشه در اذهان باقی می ماند.

او همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت از جمله دکتر نوروزی اولین شهید مدافع سلامت کرمانشاه که برای حفظ سلامت مردم جان خود را فدا کرد، گفت: جانفشانی این عزیزان قابل تقدیر و ستایش است.

سردار جاویدان در پایان گفت: پلیس به عنوان خدمتگزار مردم همواره در کنار مدافعان سلامت و کادر درمان خواهد بود تا با کمک هم و همراهی مردم شاهد غلبه بر بیماری کرونا باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمانشاه حوادث احتکار فرمانده انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد