Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@09:35:16 GMT

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های مالی با استفاده از سککوک

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۱۵۸۹

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های مالی با استفاده از سککوک

مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های مالی برای فعالان اقتصادی با استفاده از سامانه سککوک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، «فرشاد کهیاری» درباره فعالیت سامانه سککوک، گفت: این سامانه روش‌های جدید تأمین مالی را از طریق برات الکترونیکی برای واحدهای صنعتی و تولیدی انجام می‌دهد، زیرا معتقدیم که نوسازی و بازسازی فقط نباید در حوزه سخت‌افزاری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه باید در هر شرایط اقتصادی واحدهای صنعتی و تولیدی باید با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند و برای بهره‌وری بالا با تعامل و هم‌افزایی به فضای کسب و کار یکدیگر کمک کنند، گفت:  به خصوص در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها هستیم باید در حوزه‌های مختلف در این زمینه نقش اساسی ایفا کنند تا دستاوردهای مثبتی برای همه به ارمغان بیاورد.

کهیاری افزود: طرح‌های نوین و روش‌های جدید به صورت مستمر در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رصد می‌شود و هر طرحی که به فضای کسب و کار بتواند کمک کند قطعاً عملیاتی و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی که در روش‌های تأمین مالی مشکلاتی دارند و شرایط استفاده از سامانه را دارند حتما از این سامانه استفاده کنند و از مزایای مطلوبی که دارد بهره ببرند قطعاً ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌های مالی آن‌ها کاهش می‌یابد.

کهیاری افزود: با راه‌اندازی سامانه سککوک، روند تولید صنعتگران تسهیل می‌شود و صنعتگران با مراجعه به این سامانه می‌توانند برای تأمین مواد اولیه و سایر نیازها اقدامات خود را انجام دهند و مواد اولیه خود را بدون پرداخت نقدی و با ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک خرید کنند.

کهیاری با بیان اینکه سامانه سککوک قابلیت اتصال واحدهای صنعتی به خصوص کوچک را به بازارهای خارجی دارد، گفت: سامانه سککوک زنجیره تامین چرخه تولید را به خوبی انجام می‌دهد و صنعتگران می‌توانند در قالب برات الکترونیکی از آن استفاده و نیز در یک اکوسیستم فراگیر، ارتباط داخلی و خارجی داشته باشند و فعالیت کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه سککوک سککوک صنایع واحدهای صنعتی سامانه سککوک صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن

به گزارش خبرنگار مهر سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیکی که صبح امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد گفت: یک عادت قدینی در تأمین مالی از طریق شبکه بانکی، در شبکه فعالان اقتصادی وجود دارد که رویه‌ای غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانک‌ها چاره‌ای جز معرفی ابزارهای جدید تأمین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تأمین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و…در این راستا توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگر کمک و همراهی قوه قضائیه و بانک‌مرکزی سایر دستگاه‌ها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی‌یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تأمین مالی اقتصاد توسط دستگاه‌های مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تأمین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاه‌ها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه‌ها در گره گشایی از تولید یک دهم سایر کشورها در ایران مؤثر نیست.

برای هر کدام از بانک‌های کشور با توجه به نوع کسب و کار آنها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تأمین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روش‌های موجود تأمین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانک‌ها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تأمین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانک‌های دولتی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعاً ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد، گفت: در دولتهای قبل فقط ۵۴ همت از اموال مازاد بانک‌ها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد رسید و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

کد خبر 6089766 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد