Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:58:43 GMT

۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی ابهر زیر کشت گندم است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۱۷۰۵

۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی ابهر زیر کشت گندم است

ایسنا/زنجان مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهر گفت: امسال حدود ۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

سمیرا حاجی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که گندم یکی از محصولات استراتژیک کشور است که همه ساله کشاورزان نسبت به کشت آن اقدام می‌کنند، اظهار کرد: علف‌های هرز یکی از مزاحمان همیشگی در مسیر کشت گندم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تاکنون در بیش از ۴۵۰ هکتار از گندم‌زارهای شهرستان ابهر با علف‌های هرز مبارزه شده است، ادامه داد: این اقدامات همچنان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به مزایای مبارزه با علف‌های هرز، تصریح کرد: این عملیات مهم، علاوه بر جلوگیری از آفت‌زدگی و بیماری‌های مختلف گندم، کیفیت محصول را نیز برای فروش نهایی افزایش می‌دهد که این امر به نوبه خود سبب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود، زیرا کیفیت در قیمت گندم تاثیرگذار است.

حاجی‌خانی با اشاره به این‌که مبارزه و ریشه‌کنی علف‌های هرز همچنین موجب افزایش  ۲۵ درصد عملکرد گندم می‌شود، بیان کرد: گندم‌کاران ابهری که این روزها در مزارع خود مشغول مبارزه با علف‌های هرز هستند، از علم و فناوری روز در این زمینه استفاده می‌کنند.

مسئول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ابهر با اشاره به این‌که امسال حدود ۲۹ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود گندم تولیدی این شهرستان امسال به بیش از ۴۰ هزار تن افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان گندم ابهر علف های هرز کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو

علی چاله چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به هشدار‌های هواشناسی جهت بارندگی‌های سنگین گفت : ضرورت دارد، کشاورزان استان جهت حفظ تولید مزارع غلات خود، مبارزه با زنگ زرد غلات را در شرایط آب و هوایی مناسب جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: لازم است در شرایط آب و هوایی مناسب و با توجه به رطوبت مزارع ناشی از این بارندگی ها، مبارزه فوری با زنگ زرد و سایر بیماری‌های گیاهی در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدل در تمام مزارع در معرض خطر انجام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در مناطق سردسیر مانند دالاهو، کنگاور و سنقر نیز کشاورزان باید ضمن بازدید‌های دقیق، مزارع دیم متراکم و مزارع آبی در معرض خطر را سمپاشی کنند تا خطر طغیان و خسارت زنگ و سایر بیماری‌های گیاهی در استان در مراحل رشدی حساس گندم و جو مرتفع شود.

چاله چاله با تاکید بر اهمیت مبارزه با آفات مزارع غلات گفت: کشاورزان استان علاوه بر مبارزه با زنگ زرد لابد برای افزایش محصول خود ضمن بازدید دقیق مزارع و رعایت مبارزه نرم با پوره سن غلات در مناطق گرمسیر و با سن مادر در مزارع مناطق معتدل و سردسیر استان را مورد توجه کامل قرار دهند.

وی از کشاورزان استان کرمانشاه خواست مبارزه محافظتی با برق زدگی نخود را در مزارع دارای آلودگی با جدیت دنبال کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران