Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@12:12:25 GMT

حضرت خدیجه همواره خود را وامدار پیامبر اسلام می‌دانست

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۱۷۳۶

حضرت خدیجه همواره خود را وامدار پیامبر اسلام می‌دانست

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی حضرت خدیجه علیهاالسلام، خواستار توجه ویژه به بزرگداشت بانوان تاثیرگذار در تاریخ اسلام و تشیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با تسلیت ایام وفات حضرت خدیجه علیهاالسلام بیان داشت: اوج فضیلت حضرت خدیجه علیهاالسلام این بود که خود را همواره بدهکار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به بزرگداشت شخصیت‌های بانو نگاه ویژه ای وجود داشته باشد، افزود: برخی بانوان در تاریخ تشیع اثرگذاری‌های ویژه‌ای داشته‌اند به گونه‌ای که شاید ۱۰ مرد به اندازه ایشان تاثیرگذار نبوده‌اند، کسانی مانند حضرت خدیجه که با بذل همه دارایی‌اش به استقرار و استمرار اسلام کمک کرد و بانویی مانند ام‌السلمه که نقش بی بدیلی در بحث ولایت حضرت امیر علیه‌السلام داشته است.

 

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: حضرت خدیجه علیهاالسلام در خانه‌ای زندگی می‌کرده که نسبت به خانه های مکه هم بزرگتر و هم امکانات فراوانی داشته و افزون بر آن نقل است که گنبدی از طلا این خانه را از دیگر بناها متمایز می کرده است، اما شخصیت والا، طهارت، حیا و عفت و دیگر فضائل اخلاقی ایشان به گونه‌ای بوده که پیامبر اسلام(ص) حاضر می‌شوند برای این بانوی گرانقدر کار کنند و در نهایت این ویژگی‌های متعالی باعث می شود حضرت رسول(ص) با ایشال ازدواج کنند.

 

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه بیان داشت: بانویی با چنین شخصیت و جایگاه اجتماعی، خود و هر آنچه دارد را فدای رسول اکرم می‌کند، خود را سپر ایشان می‌کند تا سنگ به پیامبر نخورد و در شعب ابیطالب در شرایطی زندگی می‌کند که غذای روزانه هر سه نفر یک خرما بوده است، با این حال در آخرین لحظات زندگی‌اش خجالت می‌کشد که خواسته‌اش را از پیامبر خدا(ص) مطرح کند و به حضرت زهرا علیهاالسلام می‌سپارد تا از پدر بخواهد پیراهنش را کفن مادر کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مدنی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه در تمام طول زندگی‌اش با پیامبر(ص) حتی یک لحظه خود را صاحب حق ندانست و همواره خودش را بدهکار و وامدار آن حضرت می‌دانست و این نقطه اوج شخصیت آن بانوی گرامی اسلام است.

 

مدیر جامعه الزهرا در ادامه با اشاره به فروکش کردن تب کرونا در کشور گفت: باید کم‌کم خودمان را برای حضور کامل کارمندان در محل کار آماده کنیم و در این زمینه منتظر اعلام نظر ستاد مدیریت بحران کرونا هستیم.

 

وی با توصیه به همه مدیران برای استفاده از فرصت تعطیلی دروس و انجام کارها و طرح های عقب مانده یا در دستور کار اظهار داشت: در شرایط کرونا و با توجه به تعطیلی دروس و ضرورت استفاده از فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آنلاین فرصتی دست داد تا توسعه زیرساخت های بخش مجازی کلید بخورد.

 

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با دعوت از همه طلاب، اساتید و کارکنان برای مشارکت فعال و در حد توان در طرح کمک مؤمنانه، اظهار امیدواری کرد تا با عادی شدن شرایط بهداشتی، روال زندگی مردم هم به حال عادی بازگردد.

 

وی در پایان از همه بخش ها و واحدهای جامعه خواست تا گزارش‌های مورد نیاز دفتر برنامه‌ریزی را بر اساس اولویت و با توجه به زمان درخواست، ارسال کنند تا در برنامه‌ریزی و اجرای سایر امور خللی وارد نشود.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیر جامعه الزهرا س حضرت خدیجه س حضرت خدیجه علیهاالسلام جامعه الزهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: دولت برای حل مشکل مسکن کارگران چه کرد؟

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228993 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند