Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات "دهلی نو" پایتخت هند مالیات 70 درصدی را بر خرده‌فروشی نوشیدنی‌های الکلی اعمال کردند. آنها با این روش قصد دارند مانع تجمع مردم در فروشگاه‌های مخصوص فروش نوشیدنی الکلی و  شیوع دوباره بیماری کرونا در پی قرنطینه 6 هفته‌ای شوند.

تلاش افسر پلیس برای کنترل جمعیت در خارج از فروشگاه مخصوص نوشیدنی‌های الکلی/ عکس: رویترز

مالیات بر الکل نقش اصلی را در درآمد 36 ایالت و نواحی فدرال هند بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر ایالات هند به دلیل اختلال طولانی‌مدت در فعالیت‌های اقتصادی و قرنطینه ناشی از شیوع کرونا با کسری بودجه مواجه شده‌اند.

پلیس باتوم به دست دهلی روز دوشنبه بار دیگر به جان صدها نفری افتاد که مقابل مغازه فروش نوشیدنی‌های الکلی تجمع کردند. این مغازه‌‌ها روز دوشنبه (15 اردیبهشت) و پس از هفته‌ها قرنطینه باز شدند. پیش از این تصاویر کتک زدن متخلفان قرنطینه با چوب و باتوم توسط پلیس هند در شبکه‌های خبری و اجتماعی جهان انعکاس زیادی داشت. قرنطینه هند قرار است تا تاریخ 17 می (28 اردیبهشت) ادامه یابد.

ریاست (بالاترین مقام ) ایالت "دهلی" به مرکزیت "دهلی نو" از اواخر روز دوشنبه در اطلاعیه عمومی از "هزینه ویژه کرونا" روی نوشیدنی‌های الکلی در فروشگاه‌ها گفت.

"ارویند کجریوال" سروزیر ایالتی دهلی نیز در این باره گفت: دیدن هرج و مرج در برخی از مغازه‌ها مایه تاسف است.

وی افزود: اگر ما با نقض فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر ناهنجاری‌ها در مناطق مختلف مواجه شویم باید این مناطق را بسته و سخت‌گیری‌های قرنطینه را تشدید کنیم.

در ایالت‌های دیگر مانند "آندرا پرادش" قیمت‌ نوشیدنی الکلی در فروشگاه‌ها افزایش یافته است. در این ایالت نیز صدها نفر از مردم قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را با قرار گرفتن در صف‌های فشرده خرید نوشیدنی الکلی نقض کردند.

افزایش قیمت نوشیدنی‌های الکلی در فروشگاه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هند روز سه شنبه (16 اردیبهشت) از ابتلای 3900 مورد جدید به کرونا خبر داد. به گزارش وزارت بهداشت این کشور، این بیشترین میزان ابتلا به کرونا در هند است و تعداد کل مبتلایان را به بیش از 46 هزار نفر می‌رساند.

کارشناسان سلامت هند می‌گویند که با وجود قرنطینه 1.3 میلیارد نفری رشد ابتلا و شناسایی موارد در این کشور صعودی است. این قرنطینه از اواخر ماه مارس ( اوایل فروردین) آغاز و باعث توقف وسایل نقلیه عمومی و فعالیت‌های اقتصادی شده است.

دکتر "رندیپ گلوریا" مدیر موسسه علوم پزشکی در دهلی نو می‌گوید: نمودارها روند نزولی را نشان نمی‌دهند و این موضوع بزرگترین نگرانی ماست.

بیشترین ابتلا در غرب ایالت "ماهاراشترا" به مرکزیت "بمبئی" به ثبت رسیده است. ایالت‌های "گجرات" و "دهلی" نیز آسیب‌های سختی از شیوع ویروس دیده‌اند. این مراکز پرجمعیت شهری اقتصاد هند را می‌چرخانند و کارگران مهاجر زیادی دارند.

مقامات دولتی هند می‌گویند که قرنطینه باعث کاهش سرعت شیوع ویروس و فشار شدید روی سیستم بهداشت و درمان این کشور شده است.

______________________________________________________

بیشتر بخوانید:

زندگی زیر سایه کرونا در بزرگترین زاغه هند (+عکس)

چرا دنیا باید نگران کرونا در هند باشد (فیلم)

کمک مالی آمریکا به هند برای مبارزه با کرونا

_____________________________________________________

لینک کوتاه: asriran.com/00336y

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا هند مالیات نوشیدنی الکلی نوشیدنی های الکلی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی

دریافت 32 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مردم بجنورد در حمایت از فراجا در اجرای طرح نور تجمع حمایتی برگزار کردند.

کد خبر 6099843

دیگر خبرها

  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد