Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ملی راهکار (رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان) به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آغاز شد.

محمد هادی نیا در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح ضوابط، شرایط و چگونگی اجرای طرح ملی راهکار (رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان) در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی هنری بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد این برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت های حسینی، دارالقرآن‌ها، خیرین و سایر تشکل‌های مردمی محلات می‌توانند با رویکردهای اعتمادسازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و برنامه‌های عملیاتی در اجرای طرح با کم‌ترین مشکل و مانعی، مواجه شده و گامی موثر و حرکتی جهادی را به انجام رسانند.

هادی‌نیا گفت: در قالب طرح ملی راهکار، پویش مردمی "بچه‌های مسجد" نیز پیش بینی شده که کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته، از سه طریق "بارگذاری در صفحه اختصاصی کانون در بخش طرح ملی راهکار در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و یا عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و ارسال گزارشات به مدیر گروه ( ادمین) با شناسه @adminfahma و یا انتشار در فضای مجازی و پیام رسان‌ها باعنوان پویش مردمی #بچه‌_های_مسجد" شرکت کنند.

وی با اشاره به جوایز برگزیدگان این طرح اظهار کرد: به 114 کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز فهما جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد؛ همچنین به 114 فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت کنندگان در قالب پویش مردمی #بچه_ های_ مسجد جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

وی افزود: مسئولیت اجرای طرح ملی راهکار در سطح محله با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمند سازی اهالی محل تشکل‌های مردمی و نهادهای محلی بر عهده مدیر مسئول کانون بوده و هماهنگی با امام جماعت مسجد و همفکری با هیئت اندیشه ورز محلی جهت غنا بخشی به محتوای برنامه‌های عملیاتی "طرح ملی راهکار" مورد انتظار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی جهت پیگیری و اجرای برنامه در سه سطح مسجد، محله و خانواده بر عهده کانون فرهنگی است، ضمن این‌که رعایت موازین شرعی و دستور العمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان و مراجع ذیصلاح در اجرای برنامه‌ها مورد تاکید است.

وی با بیان این‌که فضاسازی و تبلیغات محیطی "طرح ملی راهکار" در سطح محله مورد انتظار است، تشریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های خیرین و سایر تشکل‌های مردمی جهت تأمین منابع و اعتبارات لازم برای اجرای طرح نیز یکی از اصول و ضوابط مورد انتظار در اجرای مطلوب طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون فرهنگی و هنری مساجد راهکار کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی طرح ملی راهکار کار و ایثار برنامه ها اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا ناجی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه آغاز دهه کرامت اظهار کرد: در سال جاری برای برگزاری برنامه‌های این دهه مساجد را محور قرار داده و سعی کرده‌ایم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه، سازمان‌های حوزه فرهنگی و شهرداری‌ها نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارند، ابراز کرد: این برنامه‌ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت (ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد، افزود: تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد محور بخش عمده برنامه‌های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت‌هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل‌های مردمی اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن‌های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می‌شود، افزود: بخشی از این برنامه‌ها با حضور خادمین حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) توام خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری گفت: سعی بر این است که از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای برگزاری این برنامه‌ها استفاده شود.

کد خبر 6098065

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق