Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:06:23 GMT

برای اجرای نمایش‌های پساکرونا با تامل گام بر می‌داریم

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۵۳۰۴۳

برای اجرای نمایش‌های پساکرونا با تامل گام بر می‌داریم

حمیدرضا نعیمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با طرح این سوال که آیا همه آدم های دوران پساکرونا دچار تغییر شده اند اظهار داشت: تجربه زیستی ما این بود که در دوماه قرنطینه گذشته و خانه نشینی در ماه های آینده زیر فشار اخبار ترسناک، کشنده و زیر چتر ترس مرگ، روزگاری را گذراندیم و به همین دلیل من احساس می کنم روزگارِ به آگاهی رسیدنِ طیف وسیع تری از بشر در سراسر جهان است اگرچه بشر فراموش کار است و مطمئنا بسیاری از دستاوردهای امروز را در آینده نادیده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به اعتقاد من اکنون فرصت اجرای یک اثر نمایشی و تاثیرات آن بر ذهن، جان و روح تماشاگر بیش از پیش ارزش های خود را نشان می دهد به این معنی که روزگاری سالن های انبوه از تماشاگر را تجربه کردیم اما قدر ندانستیم و برای این انبوه تماشاگر ارزش های آنچنان قابل توجهی قائل نبودیم آنها را ثروت و گنج شایان ندانستیم اما چند ماه آینده مطمئنا باعث می شود برای اجرای نمایش ها با تامل گام برداریم.

نویسنده و کارگردان نمایش ریچارد سوم تصریح کرد: اینکه دولت چه کارهایی انجام خواهد داد را در اخبار دنبال و لحظه به لحظه گفته های مسئولان را رصد می کنیم بر همین اساس نیز پرسش های بسیاری داریم که دولت و مسئولان موظف به پاسخگویی در قبال آن هستند و اکنون زمان جبران کم کاری در حوزه فرهنگ و هنر است.

بازگشت حیات به تئاتر نیاز به بررسی مستقل دارد

نعیمی با بیان اینکه قطعا شرایط سینما در تولید و اکران فیلم ها با شرایط تولید اجرای یک نمایش بر صحنه بسیار متفاوت است خاطرنشان کرد: بی شک آخرین حرفه ها، هنرها و شغل هایی که می توانند به روزهای عادی برگردند تئاتر و سینما خواهند بود زیرا ابتدا برای تولید یک اثر نیاز به یک پروسه چندماهه داریم اگر تئاتر را در نظر بگیریم چون رابطه اجرا کننده با بیننده دوسویه و هم نفس است نمی توان به راحتی وضعیت بازگشایی سینماها را برای تئاتر نیز در نظر گرفت به این دلیل که بازیگران بر روی صحنه و در رویارویی نزدیک و همنفس با هم هستند و در سالن ها نیز تماشاگران در نزدیک ترین فاصله با بازیگران و با یکدیگر قرار می گیرند و به همین دلیل تا امنیت کامل بهداشتی، درمانی و کنترل ویروس کرونا صد در صد نباشد نباید به اجرای تئاتر فکر کرد.

به گفته وی، تئاتر مقوله ای پیچیده تر از سینما است زیرا خود تماشاگران بر اجرا تاثیر می گذارند در حالی که واکنش تماشاگران بر آنچه بر پرده سینما می گذرد تاثیری ندارد به همین دلیل وضعیت تئاتر باید به صورت کاملا مستقل و ویژه مورد بررسی قرار بگیرد.

کارگردان و نویسنده نمایش سقراط گفت: در این روزهای قرنطینه دلم برای ورق زدن روزنامه ها در گیشه روزنامه فروشی تنگ شده است و امیدوارم هر چه زودتر نویسندگان جراید را از نزدیک ببینیم و ملت ما روزهای سرافرازی و پر از آرامشی را در پیش داشته باشند و بعد از گذشت سال ۹۸ که روزهای تلخ و مرگ آوری را به همراه داشت در سال جاری شاهد بهروزی ایرانیان باشیم.

برچسب‌ها حمیدرضا نعیمی دولت نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدرضا نعیمی دولت نمایش حمیدرضا نعیمی دولت نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۵۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید